2023-10-22, 00:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det är bara ett problem med den varianten. Dom nya oblasten. Hade inte Putin utropat dom 4 områdena som för evigt en del av Ryssland så hade det nog funkat. Men nu? Tror den blir svår att förklara bort.

Ja det var lite övermodigt att införliva län han inte ens kontrollerade. Men också svårt att förklara bort att man inte kan erövra dem.
Citera
2023-10-22, 00:45
Medlem
Sqrbankens avatar
Snubblade runt bland siffrorna som florerar kring ryssens Avdiivka-turné precis och far då åt helvete va tsardömet gått på pumpen. Detta vill de nog glömma varför låttipset till trådens anhängare av pedofila folkmords-turneér landar i en kusligt väl genomförd disney-dänga genom let it go med manlig tolkning. Varsågoda.
Citera
2023-10-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Innebär det att ingen ännu har passerat den röda linjen så att de andra påstådda röda linjerna inte räknas?

Är man psykopat för att man vill hjälpa ukrainarna mot den ryska ondskan?

Jag skulle säga att 3-4 personer i USAs ledning definitivt är psykopater.
Jag är osäker på om Putin är det utan han agerar rationellt utifrån hotet från USA/NATO.
Citera
2023-10-22, 01:04
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är osäker på om Putin är det utan han agerar rationellt utifrån hotet från USA/NATO.

Ytterligare ord du bara hört och inte förstått innebörden av . Har du verkligen ingen vuxen i närheten som kan hjälpa dig ?

Du vet verkligen inte vad en psykopat är och vad som är rationellt har du inte förmågan att bedöma.

Rationellt: Typexempel 1 är fortsätta ge Ukraina stöd . Då man slår Rysslands förmåga att verka för en väldigt billig penning .
Citera
2023-10-22, 01:09
Medlem
Citat:
Lyckligtvis för Putin så utgör Nato inget hot för Ryssland så länge de har kärnvapen. Annars hade det varit fritt fram nu när Putin har låtit hela den ryska krigsmakten förintas i Ukraina.
Citera
2023-10-22, 01:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hur går det i detta krig, men hör inget längre.
Vad är status, dödas det ens fortfarande?

Det dödas fler ryssar än någonsin, om man ska tro Ukraina.

Citat:
And those 68 destroyed and abandoned Russian vehicles are just the ones that Andrew Perpetua, an open-source intelligence analyst, has verified in photos and videos on social media. Actual Russian losses almost certainly are much, much higher.

The Ukrainian general staff for its part claimed its forces destroyed a shocking 175 Russian armored vehicles just between Thursday and Friday, including 55 tanks. On average, the Russians have been losing just three tanks a day since February 2022; the recent loss rate is nearly 20 times higher.

Manpower losses are commensurate with vehicle losses. The general staff in Kyiv claimed 1,380 Russians died in Ukraine in a 24-hour period ending Friday. That would be one of the greatest single-day losses on either side of the wider war.

It’s obvious what’s driving up Russia’s casualties. For a couple of weeks now, seven or eight Russian regiments and brigades—each with up to 2,000 troops—have been trying, and failing, to surround and cut off one of the best-defended cities in free Ukraine: Avdiivka, which lies just northwest of Russian-occupied Donetsk in eastern Ukraine’s Donbas region.

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/10/20/the-russians-may-have-lost-55-tanks-in-one-day-trying-and-failing-to-capture-avdiivka/?sh=78d03c706912
Citera
2023-10-22, 01:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Om Putin upplever att det finns ett hot från USA/NATO så agerar han inte rationellt när han avrustar sitt eget land och för NATO närmare hans lands gränser.
Citera
2023-10-22, 01:25
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det dödas fler ryssar än någonsin, om man ska tro Ukraina.

Vart står striderna? Var ju ett jävla uppslag när Ryssen kom till Kiev och lika stora när de lämnade.

Slåss de främst i östra Ukraina nu nära de annekterade provinserna?
Citera
2023-10-22, 02:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ryssland har som bäst haft 15% av EUs samlade GDP men är väl kanske snarare 5-10% av vår GDP idag. Tyskland är större än Ryssland. Tror Frankrike också är större. Storbrittanien är inte med i EU men annars är dom också större än Ryssland.

Edit* Ska tilläggas att ovanstående utgår från gamla siffror. Tittar vi till de siffror som finns tillgängliga idag som förvisso inte är helt rättvisande så är till och med länder som Spanien, Italien och Polen större än pissryssland. Kort sagt har dom verkligen kört sig själva till öst. Det är inte bra att sitta med en krigsekonomi och vara avskalad från den delen av världen som faktiskt spelar roll.

Glöm inte att Sveriges BNP var större än Rysslands 1999. Det enda som fått ryssarnas BNP att öka är olje och gasexport.
Citera
2023-10-22, 02:08
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Vart står striderna? Var ju ett jävla uppslag när Ryssen kom till Kiev och lika stora när de lämnade.

Det hårdaste striderna nu är Avdiivka i öster. Nära Bachmut. Små plättar där ryssarna förlorat 10tusentals på några veckor.
Citera
2023-10-22, 02:51
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Som jag fattar det pausar inte Ukraina motoffensiven någonstans, men runt Avdiivka och Khersonoblasten verkar hända mest.
Och så inne Ryssland/Krim då.

Närmare 1400 döda Putinister på ett dygn alltså? Allmän mobilisering rycker allt närmare, reser sig vanlige Ivan mot sin diktator äntligen då?
Citera
2023-10-22, 07:20
Medlem
Har inte Ryssland förlorat än? Hör inte så mycket längre om Ukraina och har inte hängt med så jag ville kolla i den här gamla tråden.

Deras pengar och ammunition tog ju slut för evigheter sen känns det som.

Nu verkar allt handla om Israel och kriminalitet på TV så jag fick uppfattning att det var slut i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in