2023-10-21, 16:10
Medlem
Om det är så att hon transporterats med Myanmar Red Cross Society så finns deras Facebook, mail och webbplats här:

https://www.facebook.com/info.mrcs/
mrcsintern@gmail.com
redcross.org.mm
Citera
2023-10-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Hej Flashback

Jag bor i Helsingborg, är född samma år som Felicia och känner till både henne och familjen. Jag var tvungen att skaffa ett konto här för att informera er att jag polisanmält det här till 11414 som bedrägeri och att de har fått in flera fall och utreder detta med Gofundme. Tyvärr finns inte mkt att göra när man frivilligt skänkt pengar.

Jag har skickat in allt till Uppdrag Granskning och återkommer om dom svarar igen.

Det finns fler konstigheter med denna familj en enbart detta absurda bedrägeri. Är säker på att många vet. Sedan tycker jag det känns onödigt att gå på angående hennes ”yrkes”val för det gör hela tråden så oseriös utåt sett. Var och varannan tjej numera fläker ut sig. Det spelar ingen roll i denna historian.
Bättre att vi nu fokuserar på just denna påhittade olycka och allt därtill. För jag tillhör dom som absolut är säker på att det är 100 procent bluff. Iaf har inte Susanna varit i Thailand senaste veckorna. Och någon mopedolycka är osannolikt. Jag har kontaktat ”international SOS” i Bangkok via telefon idag när jag såg dokumentet de lagt upp. De säger sig inte ha något ärende med denna Felicia.

Va d som sedan har hänt - det vet jag inte. Det är det jag tycker vi ska lägga all fokus på nu att ta reda på!

1. Hitta bilden från flygplanet. Den finns garanterat någonstans online. Sök på fraser som commerical stretcher eller likande. Detta är jag säker på kommer fram snabbt om vi hjälps åt.

2. Ring upp eller skriv till morbror Daniel himself. Fråga var hans systerson ligger inlagd för ni vill skicka bud. Han har ju så fint skrivit att han gärna hörs ”face to face”.

3. Fortsätt gräv. Kontakta journalister. Rapportera insamlingen på gofundme. Jobba proaktivt.

Detta ska inte få gå under radarn.

Det fetade, vad mer vet du om dem?
Citera
2023-10-21, 16:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Läsförståelse är svårt!
Mr Khun Tun Lwin är den som ger förslaget i offerten om hur de planerat resan.

Ni agerar domstol o bödlar & kräver en massa bevis. Pinsamma människor som ringer/mailar olika myndigheter m.m för att bevisa er tes. Det är sluttande planet i sin värsta form.
Kommer att kvitta vad familjen presenterar i bevisform, vilket de inte är skyldiga att göra, ni kommer att hitta fel i allt.

Det spelar ju ingen roll.

Familjen har presenterat en offertefter en förfrågan där det inte med ett ord framgår att det gäller Felicia.
Vem som helst kan be om en liknande offert med förslag på pris och flyg idag - de har öppet 24 timmar per dygn.

Någon offert är naturligtvis heller aldrig att betrakta som ett bevis för att arbetet/transporten/händelsen ägt rum. Det vet varenda skattebetalare och egen företagare - man kan exempelvis inte skicka in offerter som underlag till skattemyndigheten. Det behövs kvitton eller andra verifikationer.

Det vet naturligtvis också familjen.
Så varför presenterar de inte kopior av ett enda av dessa kvitton och underlag från polisrapporten om olyckan, från sjukhusräkningen eller kvittot från flygbolaget?

De har självklart omedelbart fått kvitton när kostnaderna betalades. Sjukhuset släpper inte iväg en västerlänning med flyg om inte räkningen för vården betalas direkt.
Flyget vill också ha pengarna överförda. Det ges inga krediter i detta sammanhang…..

De borde självklart ha kvitton och underlag - om inte storyn är fake………
Senast redigerad av coli 2023-10-21 kl. 16:18.
Citera
2023-10-21, 16:18
Medlem
Chattar med Myanmar Red Cross Society just nu. Skapade ett Facebook-konto bara för detta. Blir intressant att se om de har information. Mr Khun Tun Lwin är anställd där.

De läste det förra meddelandet. Inget svar ännu.

https://i.imgur.com/EzPzJlL.png
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-21 kl. 16:21.
Citera
2023-10-21, 16:23
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Läsförståelse är svårt!
Mr Khun Tun Lwin är den som ger förslaget i offerten om hur de planerat resan.

Ni agerar domstol o bödlar & kräver en massa bevis. Pinsamma människor som ringer/mailar olika myndigheter m.m för att bevisa er tes. Det är sluttande planet i sin värsta form.
Kommer att kvitta vad familjen presenterar i bevisform, vilket de inte är skyldiga att göra, ni kommer att hitta fel i allt.

Precis, den här tråden är direkt pinsam och en skamfläck för Flashback.
Citera
2023-10-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Precis, den här tråden är direkt pinsam och en skamfläck för Flashback.

Fast det är väl inte pinsamt att vilja se var pengarna gått till en insamling som startat för en olycka som högst sannolikt inte ens har hänt?
Citera
2023-10-21, 16:27
Medlem
Mr. Khun Tun Lwin's TikTok för er som vill se han dansa under tiden vi väntar på svar från honom och Myanmar Red Cross Society.

https://www.tiktok.com/@khuntunlwim0
Citera
2023-10-21, 16:31
Medlem
Om jag förstår det hela rätt har familjen lagt upp en offert gällande en annan person än Felicia? Blir mer och mer övertygad om bedrägeri.
Citera
2023-10-21, 16:33
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Som Pype säger. Personen i fråga är den som roddar tranporterna och överlämningen mellan flygen, därför hänvisar man till honom .

”Please see the proposed quotation for the medical transportation of {namnet}”

Därefter följer en punktlista med förslaget på hur allt ska gå till.

Hade dom inte skrivit ”Please see the proposed quotation for the medical transportation of FELICIA by Mr. Khun Tun då?

Eller bara: ”Please see the proposed quotation for the medical transportation from (eller by) Mr. Khun Tun?

Nu står det ju bara .."medical transportation of Mr. Khun Tun".

Låter som att det är Mr. Khun Tun som ska transporteras. Också konstigt att Felicias namn inte finns med någonstans i hela dokumentet. Kanske är en total miss i språket, tvivlar dock starkt på det. Men nåväl, blir spännande att se om vi får tag i Khun Tun så vi kan reda ut det ordentligt.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-21 kl. 16:36.
Citera
2023-10-21, 16:34
Medlem
[quote=twogirlsonecup|86146273]Som Pype säger. Personen i fråga är den som roddar tranporterna och överlämningen mellan flygen, därför hänvisar man till honom .

”Please see the proposed quotation for the medical transportation of {namnet}”

Därefter följer en punktlista med förslaget på hur allt ska gå till.[/

Exakt!
Men nu letar man upp alla som heter som personen ifråga och skriver till dem.
Oerhört respektlöst att blanda in människor med samma namn, det har gått fullständigt överstyr!
Citera
2023-10-21, 16:36
Medlem
Citat:
Exakt!
Men nu letar man upp alla som heter som personen ifråga och skriver till dem.
Oerhört respektlöst att blanda in människor med samma namn, det har gått fullständigt överstyr!

Det är ingen som söker upp alla personer med det namnet. Se mitt inlägg. Har redan hittat honom. Han jobbar hos Myanmar Red Cross Society.
Citera
2023-10-21, 16:39
Medlem
[quote=Ehandel|86146636]
Citat:

Det är ingen som söker upp alla personer med det namnet. Se mitt inlägg. Har redan hittat honom. Han jobbar hos Myanmar Red Cross Society.

Och hur vet du, utom tvivel, att detta är rätt person? Finns ju många med det namnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in