2023-10-21, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Ah, hittar inte någon rebus till denne

Vet ej om det finns, men av dialekten att döma kan det röra sig om skaraschlätten med omnejd.

Det var även innan Dumpen började med numrering så lite klurigare att hålla koll på.

Och just det här med numrering, jag hoppas och ber att "alla i tråden" från och med nu alltid lägger in ett gäddnummer.

För att förenkla och förtydliga alla dialoger och frågor om ditt och datt kanske det kan vara en idé om att avsluta vart inlägg med ett

Oavsett vad som sägs, då blir det alltid en hänvisning till exakt vilken konfrontation det handlar om.

Och alltså, detta om de gäddor som fått en nummer, innan 95 eller vad det var så får vi nog fortsätta med länkar.

Mvh
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2023-10-21 kl. 12:16.
Citera
2023-10-21, 12:11
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan man kalla att "vrida om kniven"

Varför? Står det i artikeln att hon hittat en ny man?
Citera
2023-10-21, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Det är den här

https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/

Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Ah, hittar inte någon rebus till denne

Citat:
Vet ej om det finns, men av dialekten att döma kan det röra sig om skaraschlätten med omnejd.

Det var även innan Dumpen började med numrering så lite klurigare att hålla koll på.
Nej, han är ifrån Värmland och trakten kring Grums.

Hittade rebus av Lysturken efter några minuters sökning: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2023-10-21, 12:29
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Nej, han är ifrån Värmland och trakten kring Grums.

Hittade rebus av Lysturken efter några minuters sökning: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Tyvärr livslevande
Citera
2023-10-21, 12:36
Medlem
Citat:
Jag är osäker men har för mig följande

"Mannen med Hunden" i en blå bil i Skåne

Någon Nnnnnn i Kronoberg, publicerades aldrig

MR X hängde sig på midsommar , 1 år efter publicering

Sedan som sagt Gädda 184 som jag länkade till (osäker på den)

Samt eventuellt 288 enligt tråden (osäker på den också)

Om dessa har tagit livet av sig blir det således 5 st.

Har inte betsson-gäddan checkat in också?
Citera
2023-10-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginza46
Lindesberg-gäddan verkar ha fått sparken,det gick snabbt.
Nån som vet om gäddan på Betsson, senare System Verification, fått behålla sitt nya jobbet?

Är det Dumpen som brukar kontakta arbetsgivarna eller är det random följare ?
Citera
2023-10-21, 12:53
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det är inget alternativ. Det är rena motsatsen.
Du tycker våldtäkt är bättre än att mastrubera? Okej. Tydligen gäddans syn på saken också. Och skilj dig först om du ska vara otrogen. Klart frugan inte vill ha sex med en så äcklig personlighet som den han utvecklat.
Citera
2023-10-21, 12:55
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nån som prenumererar på Sundsvalls tidning som kan klistra in artikeltexten i ett inlägg här?

Sundsvall, gift – måste väl vara "Hank" #292, eller?
Jag försökte idag överblicka gäddorna med en karta som finns, varför är det så många gäddor just i Sundsvall och Småland?

Stackars kvinnan...
Citera
2023-10-21, 12:58
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är ju inte världens resultat på nästan 300 uthängda. Faktum är att det är många gånger fler gäddor vars fru stannar och duckar tillsammans med mannen. Det är intressant att så pass många vanliga och hyggligt snygga kvinnor väljer att stanna med sin arbetslöse och i hela landet utskämde make som dessutom försökte bedra dem. Det är märkligt och säger väl en hel del om hur människor väljer när saker ställs på sin spets.
Har du säker statistik på dina påståenden? Finns det någon sammanställning som faktiskt är kontrollerad? Jag menar en del har suttit häktade förstår jag, för bp och annat icke-dumpenrealterat som dök upp i sammanhanget, de står garanterat skrivna på sin gamla adress tills vidare. Likaså tar skilsmässa alltid minst sex månader om man har barn, mer eftersom den ska vinna laga kraft. Nja, jag har svårt att se kvinnor, som inte är extremt beroende av sina män ekonomiskt eller inte talar svenska eller liknande stanna hos något av de här avarterna.
Citera
2023-10-21, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Har du säker statistik på dina påståenden? Finns det någon sammanställning som faktiskt är kontrollerad? Jag menar en del har suttit häktade förstår jag, för bp och annat icke-dumpenrealterat som dök upp i sammanhanget, de står garanterat skrivna på sin gamla adress tills vidare. Likaså tar skilsmässa alltid minst sex månader om man har barn, mer eftersom den ska vinna laga kraft. Nja, jag har svårt att se kvinnor, som inte är extremt beroende av sina män ekonomiskt eller inte talar svenska eller liknande stanna hos något av de här avarterna.
Nej, jag har givetvis ingen seriös statistik över de här gökarna. Däremot har vi ganska klart för oss hur många som tagit livet av sig här i tråden. Mannen med hunden (okänt nummer), Mannen som aldrig publicerades (fick aldrig något nummer), MrX (inget nummer på honom heller), DinK (225) och Mannen utan samvete (184). Fem stycken, allt som allt. Jag har även en bevakningsmapp med Ratsit-länkar för att hålla koll på några av de värsta/mest intressanta gäddorna. Den är absolut inte komplett utan innehåller kanske ett 75-tal namn. Många av dem var gifta och många är det fortfarande. Sedan hur många procent av totalen det gäller kan jag naturligtvis inte säga eftersom jag inte bevakar alla och vissa har valt att dölja sig. Vad jag däremot kan se är att många fruar valt att stanna.

Jag tycker inte att vi ska fästa så stor vikt vid autistiskt kalenderbitande. Exakt statistik spelar inte så stor roll. Vad vi kan se är att fruar stannar i många fall, trots att deras män svikit dem på det mest gruvliga av sätt. Det är intressant.
Citera
2023-10-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Varför? Står det i artikeln att hon hittat en ny man?

Enligt artikeln: Ja, hon är särbo. Hon var först fullt apatisk, men har samlat ihop sig och "det har gått en tid, och hon har fått ordning på tillvaron". Hon beskriver allt stöd hon fick från omgivningen, det finns barn, förmodligen gemensamma, och åtminstone stora nog att kunna prata om det med, men kanske inte nödvändigtvis vuxna. Hon stöder Dumpen till 100% och försvarar deras metoder. Hon teoretiserar att exet inte är pedofil i egentlig mening, utan har "hyperaktiv sexualitet", och artikeln hänvisar till Epcat och att de har samma teorier. Gäddorna ger sig på barn för att de är enklare, och när "tillfälle ges" utan "varaktigt intresse för barn". Hon har fortfarande kontakt med Dumpen och har ställt upp med samtal till andra drabbade anhöriga.

Jag tycker det låter som om det gått ganska lång tid, mycket mer än ett par månader i varje fall.
Citera
2023-10-21, 14:13
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det enda jag försvarade lite var eskortaktiviteterna. Men ditt förslag var ju någon sorts permanent no-fap vilket såklart inte håller för en man om den inte är munk eller kastrerad
No fap är att INTE onanera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in