2023-10-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Ingen här som stöttar terrorister, förutom såna som dig gör.. just såna som dig som sprider hat och terrorism..

Ingen? Tog du en titt på plattan här om dagen? Runt om i Europa? Lyssna, jag håller inte med om allt Israel gör och har gjort, verkligen inte. Jag har till och med känt viss sympati för folket i Gaza. Jag fattar att de är tagna gisslan av Hamas och inte har fria val. Jag fattar att de ofta blir förnedrade av Israel.

Det var inte ens Hamas terrorarattacker som fick mig att avsky palestinierna. Jag förstår att terrorister är terrorister. Men när palestinier, araber, varenda muslim och dess vidriga vänsteranhängare gick ut på gatorna dagen efter, knappt innan barnens lik hunnit kallna, och FIRADE Hamas istället för att, som normala människor hade gjort, ta avstånd från Hamas och visa sympati med offren, det var sista gången jag tänker låta mig luras och vara naiv.

Ingen mer sympati från mig. Islamismen är en cancer som måste ut från Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Kontraproduktivt att skapa ännu fler terrorister gebom all bombning. Fan vad snabbt Hamas ska få färdigradikaliserade förstörda föräldrar som redan förlorat allt till sina led.

Men snälla, barnen radikaliseras redan i skolan där dom får lära sig hur man blir martyr och terrorist.
Detta är pga Hamas, som dom själva har röstat för.
Isreal har försökt leva i fred men det går inte. Palestina kommer alltid vilja döda alla judar oavsett. Hur fan ska det någonsin bli fred. och det är INTE Isreals fel.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Det verkar fortsatt spänt vid gränsen mot Libanon. Har Israel som målsättning att till varje pris undvika ett nytt krig med Hizbollah? Vad gör man för att förhindra det?
Citera
2023-10-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nä, det är ju sant. Er falang är löjlig, det ser du väl. Fega som möss IRL, men sitter här och får second hand utlösning av att följa IDF:s attacker mot civila araber, inklusive spädbarn som man skrattar åt. Finns det något mer patetiskt?

Har du sett några som offentligt firar att civila bombas i Gaza?

När judarna blev slaktade i förra veckan gick ju musslorna man ur huse för att fira och jubla.
Citera
2023-10-21, 00:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Har du sett många kommandocentraler, artilleri, luftvärn etc runt dagis och sjukhus i Ukraina? Den var ny för mig isåfall.

Ligger man i krig så funkar det inte med mänskliga sköldar. Det är grejer terrororganisationer sysslar med och hoppas på moraliskt tuppjuck, sånt idioter som dig får.

Ah, de mänskliga sköldarna, en israelisk produkt lika känd och exporterad som de elektroniska komponenterna.

Dina knän måste vara helt blåslagna vid det här laget, så mycket du sitter på huk och ber om förlåtelse
utanför synagogan. Sväljer du också?
Citera
2023-10-21, 00:28
Avslutad
son till hamas ledare som växte upp i Palestina men flyttade till Israel och krigar nu mot hamas istället

https://x.com/sassafrass_84/status/1715095803167948983?s=46
Citera
2023-10-21, 00:29
Bannlyst
https://www.expressen.se/nyheter/hamasingenjor-dodad-av-sakerhetspolisen/

Nu jävlar..Så jaaaa! Goooooooooooooo ISRAEEEEL!

Hamas ledare Dead, deceased, GONE, kaputtski, njetski no more, bye bye-gone gone.

Fy fan vad gött efter min lilla run in med Palesvinarfirare häromdagen som landade mig med personbeskydd av vakterna för demonstrationen. Fy fan vilka äckel de var, trevliga vakter dock.

Israeliterna stövlar även rakt in i lejonkulan och plockar dem rakt ut nu: https://www.dailymail.co.uk/news/article-12655203/Israels-teddy-bear-bulldozers-roll-Gaza-followed-waves-chariot-tanks-370-000-reservists-14-days-ago- living-everyday-lives-fight-survival-ad-agency-worker-tells-SAM-GREENHILL-WIN.html

Hamas högg huvudet av en gravid kvinna OCH hennes foster: https://www.dailymail.co.uk/news/article-12653435/Israeli-morgue-worker-says-horrors-inflicted-Hamass-victims-worse-Holocaust-including-decapitated-pr egnant-woman-beheaded-unborn-child.html
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-21 kl. 00:38.
Citera
2023-10-21, 00:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Har du sett några som offentligt firar att civila bombas i Gaza?

När judarna blev slaktade i förra veckan gick ju musslorna man ur huse för att fira och jubla.
Precis. Israelerna känner genuin sorg och förtvivlan över sina döda precis som jag skulle göra om jag förlorade en nära.
Många palestinier firade detta i stora demonstrationståg och parader vilket jag tycker är makabert och omänskligt hur förtryckt man än är. Det gör att jag har extremt svårt att identifiera mig med deras kamp.
Citera
2023-10-21, 00:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nu gällde väl diskussionen i förstone IDFs påståenden om att Greta var antisemit och att alla som associerar sig med henne är antisemiter och/eller också förespråkar terrorism. Några snorungar som klimatstrejkar från skolan är alltså enligt denna logik terroristförespråkare och/eller antisemiter. Men ok, alla lyckas inte när de försöker tänka.
Det är ju känt praktiskt taget sen urminnes tider att all kritik mot Israel är "antisemitism". Retorisk fråga: Är det antisemitism att påpeka det?
Citera
2023-10-21, 00:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Försvarar inte Hamas gjorde mot oskyldiga..
Men en sak som är säker..
Hamas dödade fan så mycket mer, av den israeliska militären, än vad israeliska militären har sagt.. man har mörkat det och vinklat helt till att det bara skall vara civila oskyldiga..
Vilket är en ren lögn..
Jag har inte läst ett enda ställe som säger att det inte var både militärer och civila som dödades av Hamas?!
Var läser du dina nyheter?
Låter som en mega-halmgubbe tycker jag. Länka gärna till din källa.

Hur många militärer säger IDF själva dödades och hur många är det egentligen enligt dig?
Och vad har du för källa till detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag menade hur vissa gick ut och firade här i Sverige.. dessa står jag absolut inte bakom och tycker att det var fel av dessa..
Så skall man inte göra
Vissa såg detta Hamas gjorde, som en liten tröst för palestinierna.. Vilket var helt fel..
Terrorister, vilken nationalitet dom än har, skall man inte jubla med
Citera
Avslutad
Tydligen diskuteras det av Israel att skicka gas in i Hamas tunnlarna men de lär inte ske när gisslan är kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in