2023-10-20, 18:36
Medlem
Osäker på var jag skulle lägga detta då själva brottet och anmälan är tillbakadragen så kändes passande i skvaller istället?
Vill ta reda på lite mer om vad detta kan vara för något och om någon vet mer om detta? Finns en tråd i Aktuella brott här (FB) Journalist bortförd av intervjupersoner Göteborg 2023-09-22 men jag är alltså ute efter mer än det då borgenären deog tillbaka sin anmälan.
Vet någon vem journalisten är och om han var på festen för jobbet? Eller tog lite droger och fick en psykos? Vilka klimataktivister? Greenpeace? Våtmarker? Blev detta uppsnappat av någon media öht?
Rent spontant känns det som att ”journalisten” (om han ens är det) rökt lite göttigött och blivit psykosparanoid och trott de ville han illa och stuckit utan skorna.

Hur man än vrider och vänder på det så finns saker man mer än gärna hör mer om. Om det är en riktig journalist och en inofficiell klimataktivist så finns det säkert någon som vet mer om vad som hände?

Händelse från http://www.polisen.se
Citat:
”22 september 06:09, Olaga frihetsberövande/människorov, Göteborg
Olaga frihetsberövande

En man i 30-årsåldern som uppgav att han arbetar som Journalist har kontaktat polisen då han blivit bortförd. Mannen som är utländsk medborgare har varit på ett journalistiskt uppdrag och blivit frihetsberövad av de han skulle intervjua enligt uppgifter till polisen.

Polis har varit i telefonkontakt med mannen som inte riktigt vet vart han befann sig.
Mannen anträffades av polispatrull i närheten av Luftvärnsvägen, han sprang då längs gatan utan skor.

Polisen undersöker nu vad mannen varit utsatt för.

08:08 Uppdatering
Mannen har under samtal uppgivit att han har festat med personer som varit klimataktivister och känt sig otrygg under en kortare stund. Han upplever inte längre att han varit brottsutsatt. Polis kommer att avsluta ärendet. ”
Senast redigerad av mongosuffix 2023-10-20 kl. 18:42.
Citera
2023-10-20, 19:40
Medlem
GodSosses avatar
När jag springer skolös ute på gatan kan jag oxå känna mig otrygg, vilket jag brukar delge konstaplarna.
Citera
2023-10-20, 19:51
Medlem
Rechargeds avatar
Haha kidnappad av klimataktivister, är det ungefär som att bli kidnappad av Crocodile Dundee eller?

Jag skulle nästan kunna tänka mig att prova, bara för upplevelsens skull..
Citera
2023-10-20, 20:21
Bannlyst
Definitionen av snefylla, låter mer som en rejäl snetripp!

I ett främmande land så fart det för mycket, imponerande att fly ut på gatan i bara strumplästen med rådande väderlek, ännu sjukare att han sansar sig och inser att det egentligen inte var fråga om något brott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in