Citat:
Ursprungligen postat av
AnyaOlsen
Så du tycker inte att det ät anmärkningsvärt att Greta öppet deklarerar sitt stöd för terror och våld mot judar?
Jag tycker överlag rätt synd om Greta eftersom hon har en neuropsykiatrisk diagnos och tycker sällan hon har en poäng.
Jag har inte sett henne ”öppet deklarera sitt stöd för terror och våld mot judar”. Jag har sett en rapport om att hon krävt eld-upphör och frihet och rättvisa för palestinier och alla civilister. Det är knappast stöd för terror och våld mot judar. Hon har också tydligen delat något instagrammeddelanden från någon tysk palestinagrupp som menar att Israel nu håller på med folkmord i Gaza. Det är knappast stöd för terror och våld mot judar.
Nu är det din tur att förklara hur det är antisemitism att på instagram skriva att man tycker att palestinier och alla civila skall ha rätt till frihet och rättvisa. Därefter kan du förklara för mig hur det är antisemitism att anse att den omständigheten att IDF nu i ganska stor omfattning bombar civila områden samtidigt som vissa företrädare för den Israeliska regeringen och IDF uppmanat gazaborna att fly över gränsen till Egypten är ett pågående folkmord.
Jag delar inte särdeles Gretas bedömningar eller uppfattningar men att det skulle vara fråga om antisemitism är rena tramset. Klassiskt israelbeteende (med litet i avsiktligt) att anklaga allt och alla de inte gillar för antisemitism på samma sätt som många nysvenskar eller personer med sådant påbrå anklagar alla svenskar som gör något de inte gillar eller som inte gör som de vill för att vara ”rasister”.