2023-10-19, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyspysPalle
Härligt med ett gäng bönder som ska jaga pedofiler. Har inget emot om dom trollar pedofiler och sen lämnar över materialet till polisen, men att ha en blogg och sen sko sig på misären verkar dom tycka är viktigare.

Du är både rätt och fel ute. Den brottsprovokation dumpen har som medel och som som samtidigt bestrids högt och lågt av diverse tänkare är kriminellt. Men ingen eller få av de uthängda inser att de har underlag mer än tillräckligt för att gå i domstol. Men oj vågar vi det tänker de och detta spelar tjack-horan nilsson och alkoholistwn sjöberg rakt i näven. För att fula sig hade sjöber g världsrekord i höjdhopp eller promille? Eller båda två? Den slitna apan. Nej dumpen hänger ut folk godtyckligt efter sina egna villkor, ingen vågar anmäla, haveriet får fortsätta.. tills nu jag tror vi har hittat gäddan som är beredd att sänka fartyget dumpen. Hos dumpen kallas han vällingbyvreden och dök upp nyligen. Def en mentalitet som kan stå emot prövningarna i TR och gå vinnande ur. Som sagt det krävs endast att en uthängd driver detta så är det adjös och good bye med tjack-horan och promillekingen sedan. Kom igen kamrater så bygger vi planen för att förinta detta medborgargarde!
Citera
2023-10-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Du tycker ju att de ska få fortsätta leva som förut.
Det är ju därför de hamnat på Dumpen.
Deras leverne har orsakat att skada barn.
Du vill att de obehindrat ska få fortsätta leva som förut.
Hur menar du att jag ska tyda det, hur kan jag läsa fel så att det får en helt annan innebörd?
Sluta skriva saker som du sedan inte kan stå för!
Var påstår jag att vem? ska få fortsätta leva som förut?
Citera
2023-10-19, 16:56
Medlem
I senaste fångsten så videochattar gäddan med den fiktiva 13 åringen. Hur gör man då, har man en 13 åring som spelar eller är det en vuxen som ser väldigt ung ut?
Citera
2023-10-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
För det första kan man inte säga mörkertalet är stort, man kan säga att man antar det är stort. Med just det att kalla det mörkertal menar man att man inte vet. Varken det ena eller det andra. Har man uppskattat det på andra sätt än direkt mätning, så är det inte mörkertal då, utan har andra osäkerhetsfaktorer men är inte mörkertal då. Mörkertal kan man inte se och inte veta.

För det andra, om Dumpen påverkat utfallen av övergrepp, så påverkar de både de synliga och osynliga fallen. Så syns det inte på de synliga fallen är det oförändrat. Och högst troligt har inte de osynliga fallen påverkats heller.
Det är mycket känt att denna typen av brott mot barn har ett mycket högt mörkertal. Det handlar således inte om osäkra antaganden som du försöker göra gällande.

Barn pratar inte gärna om vad de blivit utsatta för, de känner skuld och skam och vänder det inåt.

Har du totalt missat alla skandaler inom kyrkan och på barnhem som kommit fram först när barnen uppnått vuxen ålder och för första gången vågat/fått styrkan att klara berätta vad som hänt?
Patrik Sjöberg själv är ett exempel på just detta.

Det är så tydligt att du försöker bagatellisera sexuella övergrepp på barn så till den milda grad att du blivit faktaresistent.
Citera
2023-10-19, 17:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mau5head
För det första, jag är medlem.

För det andra, är det förbjudet att ha synpunkter? Ingen har sagt att Dumpen inte jobbar professionellt.

Det jag SÄGER är att Patrik är värdelös i sina konfrontationer. Ska jag starta en förening för det? Din ärthjärna.
Patrik försöker i alla fall, har en vilja och ett mål. Det är väl det viktigaste.
Citera
2023-10-19, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Patrik försöker i alla fall, har en vilja och ett mål. Det är väl det viktigaste.
Välkommen tillbaka
Ja här i tråden är det ungefär som vanligt. Och jag håller med om att Patriks vilja och mål är en bra drivkraft.
Citera
2023-10-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
I senaste fångsten så videochattar gäddan med den fiktiva 13 åringen. Hur gör man då, har man en 13 åring som spelar eller är det en vuxen som ser väldigt ung ut?
Självklart INTE riktiga barn, Dumpen utsätter inte riktiga barn för kontakt med personer som söker barn i sexuellt syfte.
Citera
2023-10-19, 17:09
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Du är både rätt och fel ute. Den brottsprovokation dumpen har som medel och som som samtidigt bestrids högt och lågt av diverse tänkare är kriminellt. Men ingen eller få av de uthängda inser att de har underlag mer än tillräckligt för att gå i domstol. Men oj vågar vi det tänker de och detta spelar tjack-horan nilsson och alkoholistwn sjöberg rakt i näven. För att fula sig hade sjöber g världsrekord i höjdhopp eller promille? Eller båda två? Den slitna apan. Nej dumpen hänger ut folk godtyckligt efter sina egna villkor, ingen vågar anmäla, haveriet får fortsätta.. tills nu jag tror vi har hittat gäddan som är beredd att sänka fartyget dumpen. Hos dumpen kallas han vällingbyvreden och dök upp nyligen. Def en mentalitet som kan stå emot prövningarna i TR och gå vinnande ur. Som sagt det krävs endast att en uthängd driver detta så är det adjös och good bye med tjack-horan och promillekingen sedan. Kom igen kamrater så bygger vi planen för att förinta detta medborgargarde!
VDn kan måhända vara en kandidat för driva en rättslig process mot Dumpen. Han har kapital och är numera arbetslös.
Citera
2023-10-19, 17:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är mycket känt att denna typen av brott mot barn har ett mycket högt mörkertal. Det handlar således inte om osäkra antaganden som du försöker göra gällande.

Barn pratar inte gärna om vad de blivit utsatta för, de känner skuld och skam och vänder det inåt.

Har du totalt missat alla skandaler inom kyrkan och på barnhem som kommit fram först när barnen uppnått vuxen ålder och för första gången vågat/fått styrkan att klara berätta vad som hänt?
Patrik Sjöberg själv är ett exempel på just detta.

Det är så tydligt att du försöker bagatellisera sexuella övergrepp på barn så till den milda grad att du blivit faktaresistent.
Vart finns evidensen för det. Och att om det tidigare varit stort innebär inte att det är det nu, uppfostran har förändrats väldigt stort genom tiderna. Förr var det okej att ta sig en prostituerad, nu nej nej nej.
Citera
2023-10-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Självklart INTE riktiga barn, Dumpen utsätter inte riktiga barn för kontakt med personer som söker barn i sexuellt syfte.
Nej det var det jag tänkte, men hur gjorde man i videosamtalet? Har man en vuxen som ser väldigt ung ut?
Citera
2023-10-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Jag har ställt frågan en gång tidigare. Om nu alla dessa uthängda är rovdjur och söker efter yngre offer.
Varför lyser faktiska offer med sin frånvaro och endast en har polisanmält.
Dumpen framställer det som att det är återfallsförbrytare, men det existerar inte någon fakta som stödjer den tesen. Polisanmälningarna borde stå som spön i backen.
De faktiska offren är barn som håller övergreppen de utsätts för inom sig.
Många håller tyst hela livet, andra kan börja berätta i vuxen ålder och en del tar livet av sig utan att någon fick veta.
Psykisk ohälsa är stor i denna gruppen av offer.
Så ha lite mer respekt innan du så lättvindigt uttrycker att ”offren lyser med sin frånvaro” rörande polisanmälningar.
Citera
2023-10-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vart finns evidensen för det. Och att om det tidigare varit stort innebär inte att det är det nu, uppfostran har förändrats väldigt stort genom tiderna. Förr var det okej att ta sig en prostituerad, nu nej nej nej.
Ska du snacka uppfostran nu?
Hur uppfostrar du en sexstörd pedofil?
Fanns dom bara förr i din värld?
Övergrepp pågår idag, just nu.
Med internet har det blivit ännu mer lättillgängligt.
Finns ingen evidens enligt det du försöker göra gällande. Du försöker bara bagatellisera och minimalisera det fruktansvärda barnen utsätts för.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-10-19 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in