2023-10-19, 11:09
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Även om han är en skicklig manipulatör med många skills inom bedrägeri och kriminalitet samt har bokstavskombinationer, så borde det ha ringt en liten liten varningsklocka hos kvinnorna, innan de skrev på papper, öppnade bank-ID och plånböcker?

Många av tjejerna berättar ju att de kände varningsklockor och röda flaggor, men att han är så duktig på att manipulera så att även om det känns fellåter det rätt och rimligt.

Plus att han sen är så väldigt stressig och intensiv när de ska skriva på/öppna bank ID att de inte har en chans att verkligen ta det lugnt och tänka efter (och eventuellt då backa ur).

Alexandra säger att hon, efter så lång tid tillsammans med honom, var så nedtryckt att hon inte orkade eller klarade av att säga emot för hon visste att han skulle bli arg.
Citera
2023-10-19, 11:26
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miha55
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tog-pojkvannens-plats-i-bolaget-doms-till-fangelse/

Så det är alltså Alexandra i dokumentären om jag förstått det hela rätt?
Citera
2023-10-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Många av tjejerna berättar ju att de kände varningsklockor och röda flaggor, men att han är så duktig på att manipulera så att även om det känns fellåter det rätt och rimligt.

Plus att han sen är så väldigt stressig och intensiv när de ska skriva på/öppna bank ID att de inte har en chans att verkligen ta det lugnt och tänka efter (och eventuellt då backa ur).

Alexandra säger att hon, efter så lång tid tillsammans med honom, var så nedtryckt att hon inte orkade eller klarade av att säga emot för hon visste att han skulle bli arg.

Jag har själv levt med en narcissist. Ponera att jag hade ifrågasatt ett fd. kriminellt liv - då hade hen svarat att hen hade blivit lurad in i det, varit oskyldigt dömd, orättvist och felaktigt behandlad. Ponera att jag hade ifrågasatt skulder och ställt frågor om det - då hade hen svarat att skulderna uppkom för att hen själv blivit lurad av andra. Ponera att jag hade ställt på och ifrågasatt ytterligare - då hade diskussionen snabbt växlat till att handla om mig. Att jag är en kontrollerande person, att jag har svårt för tillit, att jag kränker hen genom mina frågor och att jag borde jobba på min människosyn.
Citera
2023-10-19, 11:41
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miha55
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tog-pojkvannens-plats-i-bolaget-doms-till-fangelse/

Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Så det är alltså Alexandra i dokumentären om jag förstått det hela rätt?

Nä, alltså, där är helt klart likheter men...

Enligt artikeln träffades tjejen och killen när hon var 20 år (alltså 2015) och hon är nu 28.

Från artikeln:
Citat:
Under 2019 sålde pojkvännen bolaget. Hon signerade då ett papper då bolaget såldes men hon träffade aldrig köparen. Bolaget trädde i likvidation den 26 november 2019 och försattes i konkurs den 11 december 2019.

Och enligt dokumentären träffades Alexandra och Robin första gången i Juni 2021 och var ett par i 2 år.

Så det går ju inte ihop. Det kan inte vara samma...
Citera
2023-10-19, 11:43
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok

Ponera att jag hade ifrågasatt ett fd. kriminellt liv - då hade hen svarat att hen hade blivit lurad in i det, varit oskyldigt dömd, orättvist och felaktigt behandlad.

Ponera att jag hade ifrågasatt skulder och ställt frågor om det - då hade hen svarat att skulderna uppkom för att hen själv blivit lurad av andra.

Ponera att jag hade ställt på och ifrågasatt ytterligare - då hade diskussionen snabbt växlat till att handla om mig. Att jag är en kontrollerande person, att jag har svårt för tillit, att jag kränker hen genom mina frågor och att jag borde jobba på min människosyn.

Precis(!), det här är jättebra förklarat!
Citera
2023-10-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Har sett dom 3 första avsnitten nu, tjejerna träffas i grupp och pratar om honom.
Han är så otroligt skicklig på att ljuga säger alla.
Nä, det är faktiskt ni som är blåsta.
En av tjejerna skulle jobba som modell, hallå, ser du ut som en fotomodell?
Göra reklam för Dogge Doggelitos Gin 😂😂😂
Och hon med bageriet skrev på kontraktet där han blev delägare fast det stod fel namn och fel summor i kontraktet.
Nä, det här är desperata singeltjejer med erfarenheter av dåliga förhållanden som tar första bästa snygga och ”rika” killen som visar intresse för dom.
Spännande med nån som har förflutit som kriminell och drogmissbrukare som han påstod.
Bageritjejen kallar sig verkställande direktör för ett bolag som inte existerar. Hennes info till media och LinkedIn kontra AllaBolag matchar inte, dessutom är hon säljare av Forever Living en pyramidscam..
Citera
2023-10-19, 12:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Absolut inte! Det är ett intressant ämne. Varför kvinnor generellt väljer "dåliga pojkar" är väl den stora knäckfrågan? Jag har aldrig begripit fenomenet. Ofta syns ju trubbel lång väg (hos båda kön, men främst pojkar), varför inte mota den vid grind? Vilka är dina tankar kring det?

Jag tror inte att några program inspirerar kvinnor att låta bli att dejta tatuerade män som säger sig vara fd missbrukare och kriminella.

Vissa kvinnor behöver helt uppenbart spänning i sina trista svenssonliv, annars skulle de aldrig nappa.

Nu kryddade tydligen även Tinderbedragaren sitt dejtingkoncept med att han var föreläsare och "investerare", redan där borde de ha fattat misstankar. Hur många seriösa investerare letar människor som vill investera på Tinder?
Citera
2023-10-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Säg det till HA och soar gurbuz som också har blivit blåsta av den här pojken.

Om HA blivit blåsta så känns det osannolikt att han bara får lov att hållas. Han verkar ha många ovänner - ingen som gör något åt det?
Citera
2023-10-19, 13:08
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu kryddade tydligen även Tinderbedragaren sitt dejtingkoncept med att han var föreläsare och "investerare", redan där borde de ha fattat misstankar. Hur många seriösa investerare letar människor som vill investera på Tinder?

Men hallå? Tror du han skrev i sin Tinderprofil att han letade investerare, eller?

Såhär såg hans profil ut - i alla fall vid något tillfälle:
https://www.bildtagg.se/bild/j893hc9ttx84xluxxsupkgs

Allt det där med att fråga folk om de vill investera kommer långt senare - när han väl fått tjejerna att tycka om honom och känna sig trygga med honom.
Citera
2023-10-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Om HA blivit blåsta så känns det osannolikt att han bara får lov att hållas. Han verkar ha många ovänner - ingen som gör något åt det?

Vi är många som har undrat varför alla låter han hållas
Citera
2023-10-19, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Men hallå? Tror du han skrev i sin Tinderprofil att han letade investerare, eller?

Såhär såg hans profil ut - i alla fall vid något tillfälle:
https://www.bildtagg.se/bild/j893hc9ttx84xluxxsupkgs

Allt det där med att fråga folk om de vill investera kommer långt senare - när han väl fått tjejerna att tycka om honom och känna sig trygga med honom.

Han ser inte ut som en föreläsare och lite senare en "investerare", bar överkropp med tatueringar hade han också, väldigt förtroendeingivande för den som vill kasta bort sina pengar 😁

Han ville starta upp sitt "new company", man förstår att tjejerna blev till sig i trasorna.
Citera
2023-10-19, 13:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Vi är många som har undrat varför alla låter han hållas

Så länge det finns kvinnor som springer efter tatuerade föreläsare och "investerare" som enligt egen utsago varit missbrukare och kriminell tidigare så lär vi vi få stå ut med sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in