2023-10-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vågar man dra koppling till bokbrännandet och Sverige?

eftersom en stor del människor nuförtiden inhämtar nyheter från typ tiktok och facebook så förvånar det mig inte alls om det är en svettig babbeluring som sett en massa propaganda som att sverige är helvetet på jorden, fullt av syndare som hatar islam och stackars araber/negrer.

är man då samtidigt kanske incel, missbrukare eller har psykiska problem och ser två skrattande svennebananer så är det en enkelväg till martyrskap, och tron att gud backar en är ett skrämmande luftslott som kan driva folk till i princip vad som helst.

... eller så kan de ha varit lätta rånoffer eller något. wrong time wrong place händer ju faktiskt då och då.
Citera
2023-10-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Patrick var i lobbyn och avliden.
Herregud, men det var nästan det jag misstänkte. Jag såg tyvärr bilden och blev väldigt chockad när Aftonbladet först skrev att personen på ”banken” ligger på sjukhus. Må dom vila i frid
Citera
2023-10-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Den känns som man har manuset när det gäller denna utveckling. Förstår ni nu varför politikerna vägrade att stoppa koranbränningarna, det var en del av planen. Det var faktiskt svårt för dem att få igång oroligheter trots agent provocateurs bland den protesterande muslimerna.

Vi visste att det skulle bli någon slags dåd emot svenskar, vad som inte var väntat att det skedde i Belgien.

Märk att dådet riktades mot vanliga svenskar, inte politiker, Paludan eller Salwan vilket var väntat eftersom de försöker få igång oroligheter mellan svenskar och muslimer.
Gärningsmannen filmar sig själv som om han lämnar sitt visitkort till polisen. Varför inte avlöja sig själv och döda några fler innan polisen kommer ifatt.
Det finns just nu ett påstående att gärningsmannen har blivit dödad av polisen, men vi vet egentligen inte vad som hänt gärningsmannen eftersom vi har inte sett honom död. Antingen vill de ha honom död för att han inte ska gola eller så sitter han på okänd ort med fett med pengar på sitt okända konto.
Som kaka på moset är IS helt skapat av CIA/Mossad/MI6, så att om IS kommer ut med erkännande så läser jag det som att de förstnämda kommer ut med ett erkännande.

Dessutom så gick Flashback ner precis timat med dådet. Jag påstår inte att FB själva ligger bakom men anledningen är att folk inte ska komma hit och ifrågasätta något utan bara svälja MSMs lögner.

Som vanligt är det lite för många tillfälligheter.

Du glömde nämna att allt är sponsrat av ditt hemland, Ryssland.
Citera
2023-10-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är verkligheten vi har idag. Ingen tror längre på MSM och söker information på andra ställen, inte bara FB.

Alltså om jag ska vara ärlig så går jag till flashback för här kan man hitta info om ex rättsfall som inte framkommer förrän efter dom i traditionell massmedia. Dvs namn på förövare exempelvis. Sen får man ju ta allt här med en nypa salt, men ja.
Citera
2023-10-18, 22:03
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Videoon var väldigt dålig men han hade gul tröja på sig och låg ner på rygg medans dom gjorde hlr. Man såg att att han levde då ena handen skakade lite, har jag för mig. Men annars var han knappt vid medvetande.

Det är väl extremt ovanligt att lyckas rädda någon med hlr, högst sannolikt är den personen avliden. Om jag inte minns fel så var det en polis som gjorde hlr, hlr görs tills en läkare dödförklarar eller tills man inte orkar längre.
Citera
2023-10-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Har verkligen försökt leta igenom tråden om detta har tagits upp, men kan inte hitta något om det. Ber om ursäkt för upprepning isf, men det skrivs så mycket.

Källa på twitter @visegrad24 (första hand hämtat av Tomáš Zdechovský (medlem i EP och EPP)) skriver följande (direktöversättning):

”Den islamistiske terroristen Abdesalem Lassoued som mördade 2 svenska fotbollsfans i Bryssel satt fängslad i Tunisien för mord.

Han rymde under den arabiska våren 2011 och tog sig illegalt med båt till Lampedusa i Italien samma år och flyttade till Sverige 2012.

Efter några år deporterades Lassoued tillbaka till Italien där han flaggades upp av säkerhetspolisen DIGOS som en radikaliserad islamist.

Han flyttade sedan till Belgien. Han nekades asyl i Italien, Sverige, Norge och Belgien, men kunde tillbringa 12 år i Europa utan att utvisas.”

Finns lite olika versioner om hans fängelsetid i Tunisien, mord har ej nämnts:

Enligt belgiska HLN:
Citat:
Abdesalem Lassoued (45) fängslades i Tunisien för misshandel och misshandel och dömdes till 1 år och 15 dagar, vilket bekräftades för våra redaktioner. I kaoset under den arabiska våren rymde mannen inte bara från fängelset, utan reste också till Lampedusa på en flyktingbåt.
https://www.hln.be/binnenland/veroordeeld-voor-slagen-en-verwondingen-ontsnapt-tijdens-arabische-lente-abdesalem-lassoued-45-zat-a l-in-gevangenis-in-zweden-en-tunesie~ae86f35d/

Enligt Lassoued:
Citat:
Det var 2011 som han tog sig från hemlandet Tunisien – efter att han enligt egen utsago dömts till fängelse i 27 år för att ha gjort en jämnårig kvinna gravid, men sen benådats efter nio år – till Italien för att söka asyl i EU.:
https://www.expressen.se/nyheter/terroristen-egna-ord-fick-27-ars-fangelse/
Citera
2023-10-18, 22:07
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seniormadame
Var hittar man den omtalade bilden?
Mellan 300-400
Citera
2023-10-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Det är väl extremt ovanligt att lyckas rädda någon med hlr, högst sannolikt är den personen avliden. Om jag inte minns fel så var det en polis som gjorde hlr, hlr görs tills en läkare dödförklarar eller tills man inte orkar längre.

hlr kan minska risken för hjärnskador då du får en liten cirkulation i systemet. Återupplivningen sker med elchocker när ambulans anlänt eller att någon sprungit och hämtat en hjärtstartare. Ganska ovanligt att man får igång hjärtat igen med endast hlr.
Citera
2023-10-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hon kan väl ha flytt bostaden och tillbringat natten hos polisen för det?
Att hon kastade ut honom talar ju inte emot det. Tvärt om en rimlig reaktion, att därefter fly pga rädsla att han ska komma tillbaka hem. Som rapporterats alltså.
Sedan kan ju tidningar var tydligare, om man så vill, men inget i ovan talar ju emot varandra.

Det anmärkningsvärda är att man inte sett i Svensk media att man hade korn på honom tidigt men att man tappade bort honom. Det har inte jag läst förut iaf.

Uppgifterna att man tappade bort GM är väl inte bekräftade av belgiska polisen.
Här är ungefär samma skildring, framgår bland annat att GM ska bett i en moské innan han besökte caféet. Han ska ha träffats i axeln, men kulan studsade mot nyckelben och träffade artär eller vitalt organ.

https://archive.ph/20231018143333/https://www.sudinfo.be/id732032/article/2023-10-18/le-terroriste-tunisien-abdesalem-lassoued-aurait-pu-etre-neutralise-schaerbeek
Citera
2023-10-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
SÄPO går mig veterligen inte ut med hur många attacker de avvärjer årligen men om man begrundar vilka metoder som används för att samla in information kan vi omedelbart förkasta det du skriver som falskt.

MI5 gick väl ut ett tag sedan och berättade att man avvärjt 31 "late stage" attentat sedan 2017 där late stage inneburit att personerna gått så pass långt i sina planer att de skaffat vapen. Dessa 31 attentat ska ställas i perspektiv till de lite drygt 12 attentat som fullbordats under samma period varav många varit knivattacker eller attentat där fordon används som mordvapen vilka är i princip omöjliga att detektera och förhindra på förhand då det inte krävs någon särskild planering för att sätta sig bakom ratten eller sticka handen ner i kökslådan. Vidare har det garanterat funnits betydligt fler fall som aldrig gått till "late stage" av en anledning eller annan som man haft full kontroll över.

Kort sagt kan man konstaterar att man tappat bollen massivt här och anledningen till varför kan jag endast gissa är att det förmodligen dessvärre finns för många säkerhetshot i Europa att hålla koll på för tillfället. Att en människa som ser ut sådär kan få tag på ett automatvapen utan att dörren sparkas in omgående är minst sagt oroväckande.

Vad har MI5 med SÄPO att göra? Dom gick ut först cirka 2 veckor i förväg för någon månad sedan och sa till brittiska medborgare att vada på alerten i Sverige för de finns en hotbild. Tog två dagar så gick vår media ut och kopierade det. Varför gick inte SÄPO ut direkt först och sa att vi hade en hotbild? Varför gick MI5 ut och sa det? Jäkligt märkligt. Trump har ju vid ett flertal tillfällen pekat på Sverige att vi har fullt med terrorister. Ingen jäkel är fängslad. Så nä du, SÄPO är ett riktigt dagis. Minns när danskar a klantade sig och avlyssnade våra politiker för USAs räkning… Men, tjena!

Var ju något tillfälle amerikanska soldater tog ett par svenska medborgare från Sverige och förde till Egypten. Så nä, SÄPO är ett dagis.
Citera
2023-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Terroristen tackade Gud för att han fått döda just svenskar.

Att det skulle vara match mellan Sverige och Belgien var känt på förhand.

Troligen bestämde han sig i förväg för att mörda någon klädd i svensk landslagsdräkt.

Han betonar att han utfört dådet för sin religions skull och i egenskap av IS medlem/sympatisör gör att det överlägset mest sannolika är att han gjort det pga. koranbränningarna.

Han var av religiösa skäl ute efter just svenskar. Kanske har Vilks och annat också spela in. Men jag skulle ändå betrakta det som mer eller mindre fastställt att det utifrån GMs egna uppgifter var pga. koranbränningarna han gjorde det.

Sedan kan han ju ha andra, privata skäl som han inte talar om. Han har ju bott i Sverige tidigare och suttit i fängelse här. Han kan ha många perversa skäl att hata oss.
Att han bodde här visste jag inte.

Tack för din inlägg och information!
Citera
2023-10-18, 22:42
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Seriöst!! Abdesalam Lassoued….la soued= Svensken…på franska.

Är det inget som ser vad som försiggår?

Ingen som ser skogen för träden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in