2023-10-18, 18:35
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tog-pojkvannens-plats-i-bolaget-doms-till-fangelse/
Citera
2023-10-18, 18:35
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tinderbedragaren har troligtvis fått nobben av massvis med kvinnor som blivit fundersamma över hans något märkliga presentation på Tinder.

Det förhindrar dock inte att vi diskuterar varför kvinnorna som blev lurade valde att inleda kontakt med honom?

Absolut inte! Det är ett intressant ämne. Varför kvinnor generellt väljer "dåliga pojkar" är väl den stora knäckfrågan? Jag har aldrig begripit fenomenet. Ofta syns ju trubbel lång väg (hos båda kön, men främst pojkar), varför inte mota den vid grind? Vilka är dina tankar kring det?
Citera
2023-10-18, 19:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Enligt ditt tidigare inlägg så har den tatuerade Tinderbedragaren presenterat sig som tidigare missbrukare och kriminell.

Borde inte detta ha väckt misstankar hos kvinnorna?

Eller så blev de extra intresserade bara för att han presenterade sig som en Bad boy?

Du verkar dock anse att kvinnor inte har något eget ansvar för vilka män de bjuder in i sina liv?

(FB) Vem är ”Den Svenska Tinderbedragaren”?

Hur är det möjligt att du har 16k inlägg här på Flashback och först NU börjar närma dig förståelse för det här med kvinnors attraktion till s.k "bad boys"?

Varför tror du till exempel att alla mjukissnubbar i väst tatuerar sleeves? Det är inte deras estetiska intresse i första hand det kan jag försäkra dig om. Man har förstått att många kvinnor smälter som smör för en s.k bad boy.

Mvh
Citera
2023-10-18, 19:23
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hur är det möjligt att du har 16k inlägg här på Flashback och först NU börjar närma dig förståelse för det här med kvinnors attraktion till s.k "bad boys"?

Varför tror du till exempel att alla mjukissnubbar i väst tatuerar sleeves? Det är inte deras estetiska intresse i första hand det kan jag försäkra dig om. Man har förstått att många kvinnor smälter som smör för en s.k bad boy.

Mvh

Och varför dras kvinnor till "dåliga pojkar"? Den frågan bör knäckas! Det kan ju knappast vara för att de söker "trygghet"? Visst kan många "dåliga pojkar" vara attraktiva gällande utseende, men är kvinnor verkligen så ytliga generellt?
Citera
2023-10-18, 19:33
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Och varför dras kvinnor till "dåliga pojkar"? Den frågan bör knäckas! Det kan ju knappast vara för att de söker "trygghet"? Visst kan många "dåliga pojkar" vara attraktiva gällande utseende, men är kvinnor verkligen så ytliga generellt?

Det är inte så svårt egentligen. Passion. Har du som "snäll kille" pratat med någon erfaren tjej om sexuella preferenser någon gång? Många kvinnor vill "tappa fotfästet" lite när de knullar. Känna att mannen har rodret. (givetvis utan att det ballar ur) "Dåliga pojkar" är i många kvinnors ögon bättre älskare.

Jag är ingen typisk "bad boy" men jag för mig på ett sätt som får kvinnor att se mig som just det. Utan att behöva gadda hela armarna med fiskmotiv. Har träffat många tjejer genom åren som går igång på det maneret.

Mvh
Citera
2023-10-18, 19:41
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det är inte så svårt egentligen. Passion. Har du som "snäll kille" pratat med någon erfaren tjej om sexuella preferenser någon gång? Många kvinnor vill "tappa fotfästet" lite när de knullar. Känna att mannen har rodret. (givetvis utan att det ballar ur) "Dåliga pojkar" är i många kvinnors ögon bättre älskare.

Jag är ingen typisk "bad boy" men jag för mig på ett sätt som får kvinnor att se mig som just det. Utan att behöva gadda hela armarna med fiskmotiv. Har träffat många tjejer genom åren som går igång på det maneret.

Mvh

Jag är nog liksom du, en "snäll pojke" i en "dålig pojkes" yttre (eller mitt emellan snäll och dålig). Har aldrig haft svårt att få tjejer, både IRL och på (typ) Tinder. Jag har dock aldrig pratat sexuella preferenser med en tjej, trots att jag är 40+; är en smula obekväm att prata sex, både med killar och tjejer, visst har det hänt, men då har det skett i "sängen" (under och efter samlag), inbillar mig att hämningarna lossnar då.

Men du har säkert rätt i ditt resonemang. Tack!
Citera
2023-10-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Den där jävla Robin här i grängesberg och sätter på en 60 årig kvinna som ska nyligen ha ärft massa pengar, hjälp vad ska man göra för att rädda kvinnan ? Han har varit här länge, samt smitit från 3 krog notor här i grängesberg. Samt varit inblandad i ett slagsmål tydligen. Och folk här i grängesbeg har försökt prata med kvinnan massa gånger, folk har varit hem till henne och försökt prata med henne ( vi här i grängesberg värnar om invånarna här ) så det är massor som försökt rädda henne från denna psykopat människa. Vad ska man göra ? Så kvinnan som är 60 och inte haft en sexuell partner på flera år, är förstås förälskad i han , och han sätter säkert på henne och hon njuter så hon blir totalt jävla förblindad av denna bedragare. Har sett han hämta paket från konsum, alla har försökt säga till att han är bedragare och att det finns en dokumentär om han och alla hans dommar.

Fan jag kan inte bara stå och se på när hon får hela sitt arv stulet, jag är för godhjärtad för att stå och se på.

Otroligt tragiskt!
Såvida ni inte kan jaga honom ur samhället och kapa deras kontakt så är det otroligt svårt i det här läget
Han är otroligt bra på att manipulera, han har antagligen helt rimliga svar på allt som sägs och skapat en misstro till er
Fortsätt kämpa och låt henne inte stöta bort er, det är precis vad han vill så han ska kunna få ett ännu hårdare grepp om henne
Citera
2023-10-18, 20:11
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag är nog liksom du, en "snäll pojke" i en "dålig pojkes" yttre (eller mitt emellan snäll och dålig). Har aldrig haft svårt att få tjejer, både IRL och på (typ) Tinder. Jag har dock aldrig pratat sexuella preferenser med en tjej, trots att jag är 40+; är en smula obekväm att prata sex, både med killar och tjejer, visst har det hänt, men då har det skett i "sängen" (under och efter samlag), inbillar mig att hämningarna lossnar då.

Men du har säkert rätt i ditt resonemang. Tack!

Tror att du är som de flesta, obekväm med att prata om sex. Du har dock hittat ett av de bättre tillfällen där man kan prata ärligt om allt. I samband med sex. Jag själv är nog på gränsen till för bekväm med ämnet Vi är i samma ålder du och jag för övrigt. Ha det gott.

Mvh
Citera
2023-10-18, 20:19
Medlem
Tragisk med den tjocka kvinnan som hade bageriet
Citera
2023-10-18, 20:29
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-10-18, 23:43
Medlem
B3cks avatar
Jag vet inte om det här har varit med tidigare i tråden, isåfall har jag missat det, men jag sprang på 2 screenshots som Bloggbevakning hade lagt upp på instagram i April 2021 då Robin hade uttryckt sig äckligt på företagets instastory.

Screenshots:
https://www.bildtagg.se/bild/in3uv38ghnc8oiien5borm4

De nämnde det även i ett inlägg här:
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/04/09/tiga-ihjal-eller-exponera/

Företagets instagram hade 113 inlägg och 235K (uppenbart köpta) följare

.
Citera
2023-10-19, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Bara att konstatera att svenska polisen är värdelösa som lägger ner tjejernas anmälningar.
Och fast detta AS lurat massa tjejer på mycket pengar så är det ingen av dom som lägger upp hans namn och bild på sociala medier.
Häng ut aset, det är riskfritt, polisen har ändå inte tid att utreda småbrott.
Om nån blåst mig på flera hundra tusen så hade jag jagat skiten ur honom, både irl och på sociala medier, vad är det för fel på folk som bara låter sig trampas på och inte agerar?

Såhär gör väl kvinnor hela tiden? Är vi inte jämställda i det här landet? Kåta dumma kvinnor blir blåsta på samma sätt som kåta dumma män, vad ska diskuteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in