Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Intressant iakttagelse. Min teori, liksom många andras, är att Mossad tillät Hamas attack på Israel, samt att det passar deras agenda att islamister av misstag bombat sjukhuset i Gaza (Israel talar förmodligen sanning om attacken på sjukhuset). Det pratas mycket om Israels eget 11e sept, och med tanke på vad vi fick efter USAs 11e sept så skulle det inte förvåna mig om händelserna kommer att resultera i ett nytt globalt war on terror.
Attentaten mot svenska fotbollssupportrar och nu nyligen mot en synagoga i Berlin passar väl in i narrativet.
Jag ogillar konspirationsteorier men Hamas attack är bara orimlig på så många plan när man vet hur väl Israels underrättelsetjänst fungerar och hur avancerad den är. Detta passar Israels styre med Netanyahu i spetsen alldeles utmärkt. Fokusskiftningen från Netanyahus korruptionsanklagelser och israelers missnöje mot hans styre till kriget har varit väldigt tydligt.
Gällande attacken mot sjukhuset så vore det inte första gången oskyldiga får sätta livet till i en bombning mitt under ett krig som faktiskt varit signerat ens egna "sida". Iran misstog tillexempel ett inhemskt civilt flygplan som ett hotfullt utrikesflygplan som var ute efter en attack och sköt ned det vilket resulterade i väldigt många civila döda.
Hur som helst så har Israel nästintill kämpat för detta narrativ länge. Netanyahu har velat ha detta kriget väldigt länge.