2023-10-18, 15:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
det jag inte tål är hur dom vidriga plågorna fyller forumet med att ryssland bombar sjukhus och dödar barn, men sen när juden bombar sjukhus och dödar barn är det helt plötsligt okej och man ska fortsätta? det är så äckligt så jag mår illa. varför finns det såna här människor på jorden som håller på så här?
Om Ukraina anfaller en rysk gränsstad och slänger in handgranater i sovande barns rum och eldar upp barn levande framför sina föräldrar så kommer nog omvärlden att inta en mer förlåtande inställning till hur ryssarna besvarar det.
Citera
2023-10-18, 15:03
Medlem
Tycks vara en bluff ju! Det får inte plats 500 på parkeringen. De har slagit samman en massa andra döda och säger att smällen tog dem. Det är iscensatt. Raketerna lämnade ingen krater ens. BLUFF!!!!
Citera
2023-10-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Frågan är om Hamas alls har så stora raketer, så de kan förstöra ett helt sjukhus???
Har faktiskt aldrig hört talas om större raketer än 10-20 kg sprängladdning!
Häng med lite! Det finns inget förstört sjukhus, det handlar om en "träffad" parkering utanför ett sjukhus.
Citera
2023-10-18, 15:06
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, Israel i ett nötskal.
Dom "missade" att Hamas förberedde en attack trots lång förberedelse och att attacken skedde på medeltidsaktigt vis men man lyckas avlyssna ett samtal som passar deras agenda.

Förberedelserna inför terrorattacken hade nog rigorösa radio , telefon och sms tystnads-regler skulle jag tro.

"Telefonsamtalet" å andra sidan skedde nog under förvirrade och kaosartade förhållanden när de inte förstod vad som hänt så de ringde helt enkelt upp varandra då.
Citera
2023-10-18, 15:13
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Frågan är om Hamas alls har så stora raketer, så de kan förstöra ett helt sjukhus???
Har faktiskt aldrig hört talas om större raketer än 10-20 kg sprängladdning!
Hamas och Hezbollah har ju pepprat Israel med raketer i tio år och många Israeler har dödats. Men det är riktigt att man aldrig diskuterar vilken sorts raketer de använder. Är de så klena som 20kg sprängmedel, någon som vet? Varifrån kommer raketerna, var tillverkas de?

Den som sett bilder på skadan i tråden vet att inte "ett helt sjukhus" har förstörts, inte i närheten.
Citera
2023-10-18, 15:13
Avslutad
Citat:
Dom "missade" att Hamas förberedde en attack trots lång förberedelse och att attacken skedde på medeltidsaktigt vis men man lyckas avlyssna ett samtal som passar deras agenda.

Intressant iakttagelse. Min teori, liksom många andras, är att Mossad tillät Hamas attack på Israel, samt att det passar deras agenda att islamister av misstag bombat sjukhuset i Gaza (Israel talar förmodligen sanning om attacken på sjukhuset). Det pratas mycket om Israels eget 11e sept, och med tanke på vad vi fick efter USAs 11e sept så skulle det inte förvåna mig om händelserna kommer att resultera i ett nytt globalt war on terror.

Attentaten mot svenska fotbollssupportrar och nu nyligen mot en synagoga i Berlin passar väl in i narrativet.
Citera
2023-10-18, 15:16
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Intressant iakttagelse. Min teori, liksom många andras, är att Mossad tillät Hamas attack på Israel, samt att det passar deras agenda att islamister av misstag bombat sjukhuset i Gaza (Israel talar förmodligen sanning om attacken på sjukhuset). Det pratas mycket om Israels eget 11e sept, och med tanke på vad vi fick efter USAs 11e sept så skulle det inte förvåna mig om händelserna kommer att resultera i ett nytt globalt war on terror.

Attentaten mot svenska fotbollssupportrar och nu nyligen mot en synagoga i Berlin passar väl in i narrativet.
Eftersom du har stor fantasi (Mossad tycker att 1000 Israeler kan dödas...), vad är anledningen till att Hamas ens gjorde attacken? De måste vetat att Israel skulle gå in och rensa Gaza. Det går inte att förstå hur någon kan vara så dum, om Hamas inte är nyttiga idioter som styrs från ännu högre nivå, som inte blir lidande av ett utplånat Gaza och Hamas.
Citera
2023-10-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Förberedelserna inför terrorattacken hade nog rigorösa radio , telefon och sms tystnads-regler skulle jag tro.

"Telefonsamtalet" å andra sidan skedde nog under förvirrade och kaosartade förhållanden när de inte förstod vad som hänt så de ringde helt enkelt upp varandra då.

Jo, tjena.
Hundratals terrorister som forcerar, flyger bisarra paramotorflygare, kör bil, springer och åker motorcykel genom gränsen "missar" man. Men ett väldigt lägligt samtal "hittar" man direkt.

Det krävs ju en idiot för att att tro på allt som IDF psåtår.
Citera
2023-10-18, 15:23
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Hamas är ju Putins korgossar så de har haft en bra lärare i lögnernas ädla konst. Smutsmuslimer fy fan.
Ännu ett påstående om Ryssland från dig utan några som helst bevis.
Citera
2023-10-18, 15:24
Medlem
Citat:

Ja, eller så går du bara igenom besvisen som länkats i tråden. Vad fan har Hamas för bevis? Sluta vara en pajas.
Citera
2023-10-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

Jag ogillar konspirationsteorier men Hamas attack är bara orimlig på så många plan när man vet hur väl Israels underrättelsetjänst fungerar och hur avancerad den är. Detta passar Israels styre med Netanyahu i spetsen alldeles utmärkt. Fokusskiftningen från Netanyahus korruptionsanklagelser och israelers missnöje mot hans styre till kriget har varit väldigt tydligt.

Gällande attacken mot sjukhuset så vore det inte första gången oskyldiga får sätta livet till i en bombning mitt under ett krig som faktiskt varit signerat ens egna "sida". Iran misstog tillexempel ett inhemskt civilt flygplan som ett hotfullt utrikesflygplan som var ute efter en attack och sköt ned det vilket resulterade i väldigt många civila döda.

Hur som helst så har Israel nästintill kämpat för detta narrativ länge. Netanyahu har velat ha detta kriget väldigt länge.
Citera
2023-10-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmood
Ja, eller så går du bara igenom besvisen som länkats i tråden. Vad fan har Hamas för bevis? Sluta vara en pajas.

IDF är inte en tillförtlig källa, dom är lika tillförlitliga som Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in