2023-10-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det skiter jag i vad han påstår sig driva. Det här är ingen utvärdering av vem budbäraren är. Det enda som har betydelse är vem som bäst kan underbygga sina åsikter.

Hamas har gjort ett definitivt uttalande: ''Israel har bombat sjukhus X''.

Det är alltså upp till dem att presentera bevis som stödjer det.

Det twitterinlägg du har skickat är ingen trovärdig källa och verkar sakna referenskällor.

Israel har gjort två starka uttalandena där de har presenterat mycket som tyder på deras oskuld och de kommer även lägga upp en video snart.

Du har ingenting att komma med. Inte ett jävla skit.

Twitterinlägget har inga referenskällor.

Jag hade kunnat köpa ditt argument om att bevisbördan ligger på Hamas om Israel hade sagt, "Vi har inte bombat sjukhuset". Men det är inte det dom har sagt, eller hur? Dom har sagt att Islamiska Jihad har bombat sjukhuset. Precis lika mycket bevisbörda ligger på Israel.
Citera
2023-10-18, 13:29
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilken jäkla fullträff med en trasig hamasraket som är byggd av avloppsrör.
Fy fan vad israelerna ljuger.
Hur menar du att det är en "fullträff" när man tänder eld på några bilar på en parkeringsplats?
Tycker nog det mest av allt liknar den typ av kaoz som araber ägnar sig åt här hemma i Sverige, varje gång de av en eller annan anledning känner sig kränkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Och? Vad försöker du säga lilla gubben?

Att du är ett vandrande exempel på Dunning-Kruger-effekten, lilla gubben.
Citera
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
IDF har även publicerat ett avlyssnat samtal där Hamas-folk talar om missilen och att den kom from dem själva. Man talar bl.a. om att splittret inte matchar en israelisk missil:
https://x.com/idf/status/1714548529538953637?s=46&t=lhpcgLcPXLS3s7gp0MFfhw
Jag kan inte arabiska, men det kan IDF…

Eftersom vi också har flera filmer som visar en missil som avfyras från och sedan havererar i Gaza så ligger rimligen bevisbördan på den som vill hävda att detta var Israels fel.
Ja, hoppas att svenska medier går ut mer med den nya information som har kommit.
Citera
2023-10-18, 13:30
Medlem
rednaxela90s avatar
Statements by Prime Minister Benjamin Netanyahu and US President Joe Biden
https://youtu.be/X3yPT4frEB4?si=nNSOWJxfqsgQTpvQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Israel skall naturligtvis inte ta någon som helst hänsyn till vad nazister i Sverige tycker. Dem lär inte släppa sin attityd då man hade förintats i en region där man hatar alla som inte erkänner den barnkära profeten.

Fokus bör rimligen ligga på vänsterns totala förälskelse i terrorislam som är såpass stor att man importerar hit den.

Exakt, männiksor som bidragit till förstörelsen av våra värderingar bör hållas ansvariga. Som Jessica sa om Fredrik, hon har 100 procent rätt
Citera
Medlem
rednaxela90s avatar
Statements by Prime Minister Benjamin Netanyahu and US President Joe Biden, at the start of their expanded meeting.
https://www.youtube.com/live/ebbDWTq0rAA?si=YYwnc59Sf0wDgo-1
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag håller med dig om EU, men allt det här handlar i grund och botten om att israeler/judar bara bryr sig om att de är de som är utsatta, eller känner sig utsatta, eller att de drabbas, eller att vi inte bryr oss tillräckligt mycket om dem. Själva visar de aldrig nån sympati för de europeiska folken, eller några andra folk heller för den delen. Alla judiska texter i våra media de senaste veckorna handlar om att vi inte kan förstå hur hemskt det är för dem. De skiter uppenbarligen fullständigt i mord på svenskar, t.ex.

De skulle aldrig stötta ledare eller politiska rörelser som verkar för ett fritt Europa. Allting är "antisemitism". Ingen får kopiera undantaget Israel.

Som muslimerna alltså. Med skillnaden att dem istället för att bilda ett orientaliskt Waffen SS springer runt och allahu akbarar hejdlöst av en häxbrygd av kusingifte och ökenhedendom.

Hade ni inte varit lika vidriga hade jag tyckt synd om er som måste vara i samma ringhörna, som en blind leder en döv typ, men så slog det mig att ni förtjänar varandra.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-18 kl. 13:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Du kommer att höra om dem när USA går in med sina soldater in i Gaza.

Fast dom går inte i Gaza, du vet väl var libanon ligger eller?
Citera
2023-10-18, 13:31
Medlem
Chiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilken jäkla fullträff med en trasig hamasraket som är byggd av avloppsrör.
Fy fan vad israelerna ljuger.

Vad menar du? Om du tittar på bilder från platsen (finns bland annat på BBC) så ser du att det knappt finns någon krater, att sjukhuset är intakt och att all bebyggelse runtomkring är oskadad. Den faktiska skadan utgörs av några utbrända bilar varför man kan förstå att det snarare rört sig om någon form av bränslebomb än ett faktiskt luftangrepp. Således rör det sig inte om någon ”fullträff”.
Citera
2023-10-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag håller med dig om EU, men allt det här handlar i grund och botten om att israeler/judar bara bryr sig om att de är de som är utsatta, eller känner sig utsatta, eller att de drabbas, eller att vi inte bryr oss tillräckligt mycket om dem. Själva visar de aldrig nån sympati för de europeiska folken, eller några andra folk heller för den delen. Alla judiska texter i våra media de senaste veckorna handlar om att vi inte kan förstå hur hemskt det är för dem. De skiter uppenbarligen fullständigt i mord på svenskar, t.ex.

De skulle aldrig stötta ledare eller politiska rörelser som verkar för ett fritt Europa. Allting är "antisemitism". Ingen får kopiera undantaget Israel.

Dom gör det som alla världens politiker borde göra dvs sätta sitt folk först. Vi är avundsjuka och hatar deras solidaritet. Att dom skulle bränna ner hela världen för att rädda en av, sina egna. Medan vi låter araber våldta och mörda våra, döttrar och kallar det för multikultir och bidrag till vår tråkiga samhället. Alla borde bli mer som israel, tänka på sig själv o skita i andra
Citera
2023-10-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hur vet du att jag inte vet vad jag talar om?
Det framgår i dina svar

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Läser du fler inlägg av personen som har kontot ser du direkt att det är en oseriös figur, mest ute efter att tjäna pengar.

Återigen, jag förstår att du har lärt dig att använda Google, jag tycker du ska arbeta på källkritik som nästa steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in