Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Det verkar märkligt om han är ”rasistisk” då han också är adopterad från samma land som Maja med samma hudfärg?? Det där om anti-homosexuella kommer från samma källa, så det tar jag med en stor nypa salt. Jag tror att det är skitsnack från två kränkta små damer som inte tål att bli ifrågasatta.
Skulle tippa att det inte ligger fjärran att han fått onda ögat på sig i klass med föräldrarna.
Det är inte värst svårt att följa den röda tråden.
▪️Maja tyckte inte att föräldrarna skulle ha koll på henne.
▪️Hon beklagade sig och ansåg att J bekräftande hennes åsikt.
▪️Maja kallar hemmet för fängelse till deras väninna M*rjam.
▪️När föräldrarna frågade Maja olika saker så blev hon arg och säger att det snarare förde henne närmare Johanna.
◾Hennes bror har bott i Gtbg men flyttade tillbaks till föräldrahemmet våren 2022.
Han är jämngammal med J och har varit i samma arbetslag som henne på högstadiet.
Han beskriver att han och Maja inte är jättetighta, att han inte skulle vända sig till henne i förtroende och att de är olika som personer. Att M är mer extrovert.
" Han har hört talas om att det har varit kiv i Majas kompisgäng. Vad det handlat om eller vilka som varit osams vet han inte. Han säger att han och Maja inte är jättetighta. Om han har
problem med exempelvis tjejer och vill prata med någon om problemen är det inte Maja han
skulle välja att tala med. Han beskriver sig som att han är en person som behåller det för sig
själv. Lite introvert kanske. Maja säger han är tvärtom glad sprallig, utåtriktad extrovert."
◾Maja säger att de är olika och att de inte går så bra ihop. I stort sett allt hon tyckt om sin bror har hon pratat med Johanna om.
Hon har alltså beklagat sig. Likt som hon gjort om föräldrarna:
" Det alltså jag går, alltså min bror, alltså vi är väldigt olika och går inte alltid ihop så bra och ja, alltså man bråkar ju med sin familj ibland och så där. Och jag har ventilerat med henne om ja det mesta liksom som jag har känt och upplevt och så där (..) "
Majas bror har sagt till föräldrarna att J inte var bra sällskap.
Majas mor om att J dumpat vänner:
(...) Vi har frågat Maja om det men hon försvarar Johanna. Hon säger att vi inte förstår.
I, Majas storebror, är lika gammal som Johanna. Han har sagt att Johanna inte är bra för Maja.
Alla tycker att hon är lite märklig, hon gör sig ovän med många."
Det ligger inte fjärran att tro att han upplevdes som ett hot mot den patologiska konstellationen och inte sågs med blida ögon.