2023-10-18, 07:16
Medlem
FrozenTMs avatar
Så nu är det bevisat att Hamas själva avfyrade en raket ovanför sjukhuset och någonting gick fel med raketen så den träffade sjukhuset. Låt mig gissa, idag har alla muslimer glömt sjukhuset?
Citera
2023-10-18, 07:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag sätter min slant på:
- Feltändning av Hamas-robot
- Mycket lägre dödstal än vad som påstås (Iran säger "flera tusen", Hamas säger "mer än 500", Palestinska myndigheten säger 200-300)

Som redan nämnts, trots att det nu gått 12 timmar sedan händelsen, och det är dag i Gaza, så saknas helt bilder från en explosion som skulle ha dödat så många människor...
Citera
2023-10-18, 07:18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenTM
Så nu är det bevisat att Hamas själva avfyrade en raket ovanför sjukhuset och någonting gick fel med raketen så den träffade sjukhuset. Låt mig gissa, idag har alla muslimer glömt sjukhuset?

Bevisat????
Var är bevisen?
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Just nu råder oklarhet om vem och vad som har träffat sjukhuset. IDF menar att det är en felskjuten raket från Palestinian Islamic Jihad som är boven. Övervakningskameror visar ett stort antal raketer som avfyras från Gaza-området och i samband med det en större explosion i raketernas skjutriktning.

Hamas meddelade även en minut innan träffen på sjukhuset att en kraftig raketattack hade inletts mot norra Israel. Se skärmdump från Telegram.

Övervakningsfilm från Netiv Haasara
https://twitter.com/manniefabian/status/1714377828131553446

Om det är samma smäll som syns där som den jag länkade så är det helt olika vapen... Dessa raketer som avfyras är snarare i en väldigt snäv riktning från det som exploderar och ser ut att gå mycket långsammare än missilen som träffar vad det nu är för något den träffar i mörkret.

Tycker det ser ut som att det kan vara att man fyrar av den som svar på raketerna man ser skickas långt bort ifrån...

"Skickas det fler raketer mot oss så fyrar jag av"

Men jag kan ha fel...
Senast redigerad av Room531 2023-10-18 kl. 07:29.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag sätter min slant på:
- Feltändning av Hamas-robot
- Mycket lägre dödstal än vad som påstås (Iran säger "flera tusen", Hamas säger "mer än 500", Palestinska myndigheten säger 200-300)

Som redan nämnts, trots att det nu gått 12 timmar sedan händelsen, och det är dag i Gaza, så saknas helt bilder från en explosion som skulle ha dödat så många människor...

Finns hur många videos som helst på Telegram
Citera
2023-10-18, 07:21
Medlem
Bluehillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
det jag inte tål är hur dom vidriga plågorna fyller forumet med att ryssland bombar sjukhus och dödar barn, men sen när juden bombar sjukhus och dödar barn är det helt plötsligt okej och man ska fortsätta? det är så äckligt så jag mår illa. varför finns det såna här människor på jorden som håller på så här?

Nu har det ju framkommit uppgifter om att Hamas själva felskjutit och tagit kål på sina egna. Men det är förstås fake news i din värld, så fortsätt gråt för Palestina du.
Citera
2023-10-18, 07:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Enligt IDF är det en PIJ Saraya Al-Quds-raket som har träffat sjukhuset.

Här är deras Badr 3-raket: https://twitter.com/AuroraIntel/status/1712103626057908641

Reuters rapporterar att IDF planerar att släppa bildmaterial och ljud från avlyssnade konversationer som bekräftar att det var en felskjutning från palestiniernas sida.

"Enligt Nazityskland anföll Polen först"

Alltså hur jävla korkad är du?

Kom tillbaka när du har info från en oberoende tredjepart och inte IDF/krigande motpart
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2023-10-18 kl. 07:34.
Citera
2023-10-18, 07:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehills
Nu har det ju framkommit uppgifter om att Hamas själva felskjutit och tagit kål på sina egna. Men det är förstås fake news i din värld, så fortsätt gråt för Palestina du.

Var är de uppgifterna och var kommer de ifrån?
Citera
2023-10-18, 07:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Utgången rubrik: Israel bombar sjukhus i gaza - 500 döda , 400 skadade

/Moderator
Citera
2023-10-18, 07:33
Medlem
Bluehillss avatar
Det vet vi alla vilken sida det kommer ifrån precis som vi vet vilken sida som med säkerhet vet att det är israelerna som gjort det. Om alla som sitter och gråter här nu istället skulle sitta lugnt i båten och inte spekulera och tycka så jävla mycket utan att ha en aning (för det har vi inte) så tror jag det skulle underlätta för många utav er.
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf

Att USA och UK nu går in och säger de står bakom Israel tyder på att de troligen redan fått information om det var Hamas som låg bakom detta fruktansvärda dåd.

Nu är det viktigt att vi alla kristna och judar går ihop tillsammans och utrotar islam från världen. De skall vara lika hatade som nazisterna var.
Det är sån idioti, sånt " resonemang", din dumma jävel som eskalerar konflikter och massmord och oräkneligt antal oskyldiga offer, slumpmässiga dåd osv från 0 till 100 på ingen tid alls. Ja, på båda sidor, fattar du väl.

Joe Bidens USA lär förresten alltid stå bakom Israel. "För att försvara våra intressen i Mellanöstern" sa han i yngre dagar.
Senast redigerad av Room531 2023-10-18 kl. 08:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Var är de uppgifterna och var kommer de ifrån?
Det sägs finnas bevis på detta. De verkar inte vara publicerade ännu.

Det är ju å andra sidan mycket troligt att det är så eftersom
1) Det här hände samtidigt som Palestinierna skickade ett stort antal raketer i området.
2) Man vet hur inihelvete taffliga dessa raketer är, utan minsta möjlighet att styra dem.

Naturligtvis är det en Palestinsk raket som träffat sjukhuset.
Senast redigerad av GiatarrNenne 2023-10-18 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in