2023-10-18, 02:34
Medlem
Supertuffs avatar
Jag kom nyss hem efter en krogkväll, bor mittemot munkmoraskolan. Nu i skrivande stund står det 6 polisbilar varav en hundförare samt en polishelikopter som hovrar ovanför området.

Fruktansvärt obehagligt att bli stannad när man sitter i en buss för att bli avsläppt mitt i brottsplatsen för att bussen inte kan åka vidare.
Citera
2023-10-18, 02:37
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dprinter
Någon som vet om vägspärren kan ha varit på skurubron? Svårt att fly värmdölandet med bil den här tiden på dygnet utan att passera någon av dom två broarna. Snabbt agerat av polisen må jag säga.

Jag märkte inget när jag åkte över skurubron ca 01:20, så tror inte dom hann spärra av. Otroligt korkat att begå ett brott i den här skalan på en ö, dock är det två broar som gärningsmannen/männen kan ha flytt via, vilket gör polisens arbete svårare. Jag misstänker att det är någon slags konflikt mellan två boende i området mot skyttevägen till. Munkmoraskolans parkering är känd för att vara mötesplats för droghandel.
Senast redigerad av Supertuff 2023-10-18 kl. 02:53.
Citera
2023-10-18, 03:22
Medlem
Nån som vet vem som är skjuten?
Citera
2023-10-18, 03:32
Medlem
Tidigare ostraffad enligt AB
Citera
2023-10-18, 03:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Tidigare ostraffad enligt AB

Såg det, vilket jävla sätt att uttrycka sig på om en person som i sammanhanget är BO i ett våldsbrott. Är de för privatjustis (om de menar att han tidigare var ostraffad men blev det genom skjutningen)?
Eller är det underförstått att han är känd och eftersökt för något han förväntas bli straffad för?
Citera
2023-10-18, 03:49
Medlem
Varför skriver Aftonbladet att bo är ostraffad?
Man kan vara kriminell även fast man är ostraffad...
Citera
2023-10-18, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage

förmodligen lyckats ställa 2 frågor till polis eller så, och skiten måste ut fort som tusan
Citera
2023-10-18, 04:14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Hoppas dom fick tag på gärningsmännen. Och att ungdomen överlever.
Jadå han överlevde.
Citera
2023-10-18, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage

Extremt sällan man är ostraffad i kriminella kretsar, så ovanligt så det nästan inte existerar.
narkotikabrott, stöld, misshandel, och sånna mindre brott är vanligt i väldigt ung ålder och en normal "ung kriminell" har oftast blivit dömd för rätt många saker.

En i min klass i ettan i gymnasiet hade blivit dömd 13 gånger redan då.
Citera
2023-10-18, 05:04
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
2023-10-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Såg det, vilket jävla sätt att uttrycka sig på om en person som i sammanhanget är BO i ett våldsbrott. Är de för privatjustis (om de menar att han tidigare var ostraffad men blev det genom skjutningen)?
Eller är det underförstått att han är känd och eftersökt för något han förväntas bli straffad för?

Ostraffad betyder "Ej känd av polisen".

Om du själv inte har dragit på dig mer än t.ex. ett par parkeringsböter, så är du också "Ej känd av polisen".
Citera
2023-10-18, 07:12
Medlem
Då är denna skjutning nr 315 att tillföra statistiken?

(314st, 15 okt) Polisens officiella siffror.
https://www.incharts.se/sv/skjutningar/statistik/2023/
Senast redigerad av Grisfesten 2023-10-18 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in