2023-10-17, 20:52
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Abdesslem var inte heller folkbokförd i Sverige när han dömdes.

Jag tänkte om det var olika personer så borde mannen i domen vid det här laget ha hunnit blivit folkbokförd i landet.
Citera
2023-10-17, 20:53
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men kanske skall man döma efter att miljarder människor INTE tar avstånd från dådet.
De försvarar hellre en terrorist än en kafir. Den muslimska världen bryr sig bara om andra muslimer, vilket inte är så konstigt om man läser Koranen. Vi är endast statister, det är de som spelar huvudrollen. Om en terrorist spränger upp 1000 kafirs så kanske några reagerar med ett ”Oj men så får man väl inte göra”, men inte mer än så. Det är tråkigt, men vi var ju trots allt bara kafirs. Och vi alla vet ju vad Allah tycker om kafirs

4:56: Those who reject (Kafaru) our Signs, We shall soon cast into the Fire

8:65: O Prophet! rouse the Believers to the fight. If there are twenty amongst you, patient and persevering, they will vanquish two hundred: if a hundred, they will vanquish a thousand of the Unbelievers (Kafaru): for these are a people without understanding.

Och min personliga favorit: 2:98: Whoever is an enemy to Allah and His angels and messengers, to Gabriel and Michael,- Lo! Allah is an enemyto those who reject Faith (Kafirin)

Finns ju många fler verser, säger ju sig självt att muslimer inte kan se på oss som sina jämlikar. Vi kommer att få smaka på mer terror, nästa gång kan det vara du eller jag.

Ps: under sitt predikande så ändrade Muhammed ofta sina åsikter om saker och ting, framförallt hans åsikter om kafirs. Så en muslim som säger att Koranen säger att man ska behandla kafirs bra kan mycket väl ha rätt. Men en som säger det motsatta har oftast minst lika rätt, då verserna i Koranen skiftar väldigt mycket i tonläge.
Citera
2023-10-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
I videon där man ser mannen i banken skjutas.. där står det en svart bil och blinkar; är detta taxin? Har skytten redan skjutit personerna i taxin då? Då är det inte jättekonstigt att personen redan filmar för då har det ju redan skjutits.

Men varför väljer då mopeden att åka tillbaka? Var alla tre svenskar relaterade? Mannen som springer in i banken kommer från taxins håll.. ?

Med tanke att folk på plats rör sig helt vanligt/obrytt tills dess att det första skotten i klippen går av så känns det som att det inte har skjutits tidigare.
Citera
2023-10-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Fortfarande inga namn på offren?

Tar ovanligt lång tid, brukar alltid vara någon som känner någon…

En av dem var bosatt utomlands vilket kanske försvårar processen.
Citera
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Fortfarande inga namn på offren?

Tar ovanligt lång tid, brukar alltid vara någon som känner någon…

Namnet P*ntus H*lm har nämnts tidigare
Sanningshalten vet jag ej
* = o
Citera
Medlem
Finns det ingen video på när araben blir skjuten på cafe't?
Citera
2023-10-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://imgur.com/a/3nE306m

Varning för starka bilder!

Där ser man bättre.

Avskyvärt! Åkte ned för att stötta sitt hemland ist blev de bemött av en rabiat apjävel viftandes med ett automatgevär. Vila i frid landsmän, befria Sverige från detta virus.
Citera
2023-10-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
* = o

Stämmer inte. Helt fel ålder
Citera
2023-10-17, 20:56
Medlem
Den tredje svårt skadade. Vet ej ålder, kille eller tjej. Men Svensk?
Först var det en taxichaufför, vilket inte stämde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
* = o

Åldern diffar med 20-30 år, så det måste vara fel.
Utgår från att UD inte går ut ned felaktiga uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbald
Det är bättre att veta atr han nu är i ett totalt mörker i en evighet istället .

Hade föredragit att ha koll på läget. Plus att jag inte gillar att han nu är martyr i andra islamisters ögon.
Citera
2023-10-17, 20:57
Avslutad
Så 3 skjutna 2 döda, ena döda bodde sthlm området o den andre utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in