2023-10-17, 16:52
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Är det T*bias K*rlsson på bilden?
Vet ej hans namn, men han var den som syns fly in i banklokalen och sen bli avrättad i det klippet som finns överallt.
Namn vet jag ej, men inte fan är han 60-70 år?
43? ja möjligt. Hade nog tippat ännu yngre, jag.
Citera
2023-10-17, 16:52
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
ja och då är man i 40-årsåldern. Varför skriver då aftonhoran att båda döda är 60-70 ???
De två döda var i sextio- och sjuttioårsåldern, enligt TV4, som har fått de uppgifterna bekräftade av Utrikesdepartementet. Det innebär att de avlidna föddes på 1940- och 1950-talet, ungefär.

Tidigare i tråden har det förekommit spekulationer om att offren skulle vara andra personer, helt utan någon som helst slags belägg.
Citera
2023-10-17, 16:53
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Som jag skrivit som svar ett par gånger nu så kan bilden vara en AI-fake.

Fast frågan är då isf varför man mörkar saker....
Fast det ser ut på kläderna som han som springer in i banken...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Har inte sett något i Sverige än (har inte djupgooglat) men i Belgien tycks de i alla fall kunna fördöma dessa avrättningar.

https://www.brusselstimes.com/746314/belgiums-muslim-council-condemns-deadly-brussels-attack-pledges-to-confront-extremism

Muslimska stater fördömer inte mord och terrorattacker på civila västerlänningar. Att de inte gör det är lika otäckt som själva attackerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Det gäller väl utomlands just nu.
Och sen är de vissa som tagit ner sin sverigeflagga från huset osv i rädsla för att bli måltavla.
Samtidigt bor vi i Sverige och här bor det svenskar. Fortfarande i majoritet.
Alla borde gå samman, ta upp näven ur byxfickan och stolt visa att man är svenskt.
Och på våra arenor runt om i landet vore en bra plats att tillsammans visa stöd för de som gått bort och dess anhöriga.
Tror andemeningen var att det var generellt, men outtalat än sålänge...
Det kommer nog, o snarare om skulle försöka få till det.
Som sagt spontan handling kanske, kanske skulle kunna komma undan med det men högst osäkert

Alla borde definitivt jo, det är sant emellertid!
Noll tvivel
Citera
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
ja och då är man i 40-årsåldern. Varför skriver då aftonhoran att båda döda är 60-70 ???
Ingen aning Det finns kanske en med den åldern
Citera
2023-10-17, 16:54
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Fast det ser ut på kläderna som han som springer in i banken...

Jag menar den delade närbilden på hur han ska ha sett ut efteråt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Det som gör mig extra hatisk är att inte ett solidaritetspip från de svenska moskéerna-så fort de gnäller om att ha utsatts för rasism o hatbrott kärleksbombas de av svenskar och haussas upp i media-nu inte ett pip-det är tacken för att Sverige ger dem skydd och tillgång till hela välfärden, detta är tacken för den naiva tolerans vi visat de intoleranta!

Jag är så förbannad över att dessa jävla terrorister lyckas med ett av sina mål, att öka hatet. För det hat jag just nu känner mot muslimer är inte sunt, inte hur jag vill vara, men de driver oss till det genom sitt hat mot västvärlden, den värld som givit dem skydd och välbestånd.

Vi vill inget annat än att leva i lugn o tolerans men de hetsar oss till hat genom sin intolerans och terrorism. Vi vill bo i Sverige, inte i de kaosland islam ovillkorligt för med sig!

Just nu vill jag inget annat än att slänga ihop hela packet o släppa dem i Sinaiöknen samt spränga varje moské. Och det är just detta hat de frodas på, som göder dem-de har lyckats med att göra oss till en avbild av sig själva. Men det går inte att vända andra kinden till-vi måste visa att detta inte tolereras-att de som inte vill leva enligt de mänskliga rättigheterna ska ut ur Europa!
Alldeles alldeles för sant ja!

Allt är bara förmycket vid det här laget...
Så extremt tröttsamt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Som man bäddar får man ligga.

Till koranbrännarna och dess hejarklack:
Passa på och njut nu. Det här är vad ni vill ha. Ni vill vara hatade världen över. Ni vill bli lemlästade och skjutna på stående fot. Njut nu.

Va? Vadå inte vad ni ville ha?
Ni kan väl knappast tro att bränna Koranen skulle få något gott med sig? Nä! Effekten blir precis tvärtom, men ni är för dumma för att fatta det

Lite rätt har du hände. Muslimer är våldsamma IQ befriande ""människor"". Såklart det skulle börja mörda och skapa våld så fort det fick en anledning! Allt ansvar ligger på mördarna oavsett. Man måste var sjuk i huvudet att rarionalisera att koranbränningen är problem och inte gruppen av människor villiga att mörde för det.
Citera
2023-10-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazaloz
Varför ska dom göra det? Är handlingen något som går emot deras tro eller koran? Hur många verser från koranen vill du ha från koranen som uppmanar till dessa handlingar?

Deras tystnad är talande och oroväckande.

Jag vet vad som står i Koranen.
Citera
2023-10-17, 16:57
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Jag menar den delade närbilden på hur han ska ha sett ut efteråt....
jo blodet o hålet i skallen kan vara fejk men tycker kroppen o kläderna tyder på yngre. Men visst, jag kan ha fel eller så är hela bilden fejk som du är inne på.
Citera
2023-10-17, 16:58
Medlem
ThinkRightlys avatar
Finns det video/bildmaterial på när terroristen sköts ihjäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in