2023-10-17, 13:46
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Tittade på statsministerns presskonferens angående skjutningen... skulle påstå att personligen blir nästan rädd och besviken över hur många journalister som märkbart och nästan uteslutande fokuserade på Jessica Stegeruds twittrande i stället för vad konferensen handlade om.

Ok om en av dom ställt frågan, men det var ju flera st som ställde exakt samma fråga, hör de inte varandra? Är de så gravt inkompetenta och verklighetsfrånvända att de tror att Svenska folket vill höra om något sandlådekrig på twitter vid ett sådant här tillfälle?
Citera
2023-10-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Enligt afronbladetr är de döda 60 och 70 år. Pontus ser väl omöjligt ut att vara 60? Hmmm

60 70 då har de ändå fått leva ett lantliv även om det är tidig i dagens mått räknat
Citera
Medlem
Dom två döda ska vara i 60 och 70 årsåldern enligt UD, och den skadade ska vara en man i 70 årsåldern
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
Vi får hoppas SÄPO håller koll på dom! Men jag antar det blir som i Israel..alla trodde Mossad hade koll! Så det är bara för oss att invänta fler terrordåd även här i Sverige.

SÄPO har jag 0 förtroende för, så dom ska vi inte förlita oss på. Vi ska förlita oss på sunt förnuft och ta lagen i egna händer när de krävs. Tyvärr har de blivit så nu i landet, både när de kommer till gängskjutningar och detta. Vi måste kunna klara oss själva och handskas med problem som uppstår. Vi kan inte förlita oss på SÄPO eller polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Enligt afronbladetr är de döda 60 och 70 år. Pontus ser väl omöjligt ut att vara 60? Hmmm
Ta det med en skopa salt. Det är som vanligt spekulationer i trådar här.
Citera
Medlem
Erdogan och Turkiet är medskyldiga till detta barbariska terrordåd, deras hets och hat mot Sverige har ökat hotnivån. Europa måste agera skarpt mot Turkiet, bryt alla förbindelser med denna terrorstat.
Citera
Medlem
Tjackmosters avatar
Är det bekräftat att de två männen i bilen hade en israelisk flagga synlig?
Citera
2023-10-17, 13:48
Medlem
diseuses avatar
TV4 (UD: Man i 70-årsåldern och man i 60-årsåldern döda):
Citat:
UD bekräftar nu att de två svenskarna som dött i terrordådet är en man i 70-årsåldern hemmahörande i Stockholmsregionen samt en man i 60-årsåldern som är bosatt utomlands.

”De omkomnas anhöriga är underrättade” skriver UD:s presstjänst till TV4 Nyheterna.

Den skadade svensken är en man i 70-årsåldern. Han vårdas på sjukhus.
Sedan tidigare har vi fått höra att ett av offren hade en schweizisk legitimation på sig vid dödsfallet (enligt 20min.ch). Rimligen är det Schweiz som avses med ”utomlands” ovan.
Citera
2023-10-17, 13:48
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Erdogan och Turkiet är medskyldiga till detta barbariska terrordåd, deras hets och hat mot Sverige har ökat hotnivån. Europa måste agera skarpt mot Turkiet, bryt alla förbindelser med denna terrorstat.
Då är det bara att glömma NATO.
Citera
2023-10-17, 13:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Nej, och det var väl han som va Pontus enligt någon i tråden? Han kan ju inte vara vid liv.
Definitivt inte. Han är uppenbarligen helt och hållet avliden direkt på platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg

Nu har vi checkat av allt, summa summarum det är allas fel
Citera
Medlem
Roberys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skulden ligger hos de som bedriver religionskrig, av vilket koranbrännarna faktiskt är en del.

"BUHU. Någon har förödmjukat min religion. Nu ska jag ut och skjuta ihjäl random folk jag ser i guds namn som vedergällning"

Asså skojar du eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in