2023-10-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
Jag försvarar ingen, jag vill bara få en ökad förståelse av motivet. Att helt förkasta att det inte finns någon som helst koppling med koranbränning och den massmediala intresse de ha medfört känns fel.
Vad är det du inte förstår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Om man ska tolka AB rätt så kan han i entrén vara vid liv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1aBmL/terrordad-bryssel-det-vet-vi
Om det är han med hjärnan utspridd på golvet så måste det vara något missförstånd någonstans. Finns inte en chans att den människan lever.
Citera
Medlem
Har vi några namn på de stackars offren ännu?
Citera
2023-10-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeknamnetroffe
Har kollat bilden/bilderna man har att tillgå på offret som ligger inne i gallerian.
Min amatörmässiga gissning är att den här personen är runt 60-årsåldern.
Får inte ihop att det skulle vara 42-åringen.
Både händerna samt bakhuvudet/håret tycker jag ser betydligt mer ut som en 60-åring kontra en 42-åring.

Oavsett är det så sjukt tragiskt.

Vart står det om ålder på offren? Tycker han i gallerian ser ung ut. Mannen med mörka kläder i taxin ser ut som 60 isåfall. Och han i gult i taxin som 42. Far och son?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Om han överlever så är nog högskoleprovet uteslutet i år.

Osmaklig kommentar

Vidrig bild från banken:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fibb.co%2FF79hgHs
Senast redigerad av Ang_rita 2023-10-17 kl. 13:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Han är nog redan stendöd. Dem som har överlevt är nog någon av de personerna i minibussen

Jag tyckte det såg ut som han man gjorde HLR rörde på sig mellan kompressionerna och möjligen drog ett anderag.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tyckte statsministern gjorde ett bra jobb idag, ut med papperslösa, vi ska behålla våra värderingar etc.

Mycket snack som vanligt. Inget kommer att hända. Massimporten av muslimer kommer fortsätta som vanligt.

Det Uffe borde ha sagt är att "Från och med nu kommer Islam att terrorstämplas och förbjudas i Sverige. Samtliga muslimer kommer att utvisas och ev medborgarskap kommer att upphävas. Samtliga moskéer kommer att rivas och alla bidrag till muslimska organisationer kommer att upphöra.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är du som snackar skit, om du förnekar kopplingen mellan koranbränningarna och den ökade hotbilden mot svenskar. IS har bokstavligen adresserat Sverige och Momika men du yrar om att "Sverige varit föremål" tidigare när det endast var som en förlängning av väst, men nu är det Sverige specifikt som är prioriterat mål. Förstår du skillnaden?
Muslimer sprider ut att SVENSKA STATEN KIDNAPPAR MUSLIMSKA BARN OCH SKA GÖRA DEM TILL LKRISTNA. Där har du orsaken till ökade hoten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Han är nog redan stendöd. Dem som har överlevt är nog någon av de personerna i minibussen

Han är stendöd. Såg ut som hela blodvolymek låg utanför kroppen.9
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TalebsBlackSwan
Du kan inte alls bevisa att dom dog pga. koranbränningarna. Det kan ju hända att att personen, eller någon släkting, hade en bakgrund i sverige, blivit utvisad och därmed hyste agg.

Hahaha hoppas du driver, tror du verkligen att detta inte handlar om koranbränningarna och all hot som kommit om Sverige efter dessa bränningar
Citera
2023-10-17, 12:53
Medlem
Statsminister Kristersson menar att man ska möta detta med ”mer demokrati”.

Jag drar istället slutsatsen att man bör möta detta med fler uppeldade böcker.
Citera
2023-10-17, 12:53
Medlem
Hegamons avatar
Terroristen är ihjälskjuten av polisen nu:
https://www.dn.se/varlden/misstankta-terroristen-fortsatt-pa-fri-fot/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem