2023-10-17, 11:21
Medlem
snooper123s avatar
Känns konstigt att det var ett terrordåd riktat mot Sverige som inte skedde i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Min analys är att som sagt du är efterbliven om man låter dessa så kallade böcker vara då kankse man slipper som land få hot från terrorister

Hmm, funkade ju jättebra för drottninggatan...
Eller de muslimdka gängen som terroriserar landet just nu...

För övrigt så pekar det mot att hans motivation var att svenska socialtjänsten hade "kidnappat" muslimska barn och tvingat dem att konvertera till kristendomen enligt hans sociala medier. Står inget om koranbränningen där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Apan var ju verkligen helt efterbliven!! Om han nu ville mörda svenskar varför åkte han inte till en samling där flertalet satt i blågula tröjor!?

Det måste väl Allah se som ett misslyckande?
Han hamnar nog inte i paradiset
Troligen en psyksjuk islamist som såg sin chans. Han tycks ha omfamnat döden. Känns nästan obehagligt likt Akilov även om metoden är annorlunda.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
SVT live satt hela kvällen igår och vägrade att dra i den tråden.
Bedrövligt, det var programledaren som "modererade" den nervösa journalisten som satt bredvid och försökte förmedla åtminstone en del av sanningen. Undrar vad stolpskottet till programledare hette, bland det värsta jag sett. Kokade!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Känns konstigt att det var ett terrordåd riktat mot Sverige som inte skedde i Sverige.

GM bodde ju i Bryssel. Kanske enklare att ge sig på svenskar i Bryssel, än att ta sig till Sverige.
Citera
Medlem
Tercios avatar
Vad tror ni kristersson kommer säga?

1. Angrepp på det öppna samhället. Ändrar vi något vinner terroristerna.

2. Mina tankar går till alla muslimer. Risk för islamofobi.

3. Fredens religion.

4. Vi ska tillsätta en utredning.

5. ....är oacceptabelt.
Citera
2023-10-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Tycker att din sambo borde plugga om sin arabiska omedelbart.
Det hörs klart och tydligt att han säger "svenskar", suwediiyn, i videon. (00.23)
Och jag har ändå bara minimal insikt i arabiska.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l32jMM/han-jagas-efter-terrordadet-i-bryssel-tva-svenskar-doda

Tycker dock att det märkliga är att Belgien gick ut från början med att dådet inte var riktat mot svenskar. Videon, med dess innebörd, hade redan publicerats och fått enorm cirkulation vid det laget.

Och att rikta in sig på 2 personer i massan, är väl (utropstecken) tydligt att just de var målet för attacken. Mål för att de så uppenbart var svenskar. En "normal" ter sig vanligen annars att skjuta, spränga, köra över och döda så många som möjligt.
Det finns som en person skrev så finns det flera inspelningar och i en nämndens inte Sverige eller svenskar, och det var den hon hört ite den där han nämner svenskar, ber om ursäkt för missförståndet. Hon är född och uppväxt i Marrocko så hon behöver inte plugga på.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Enligt Daily Mail så ska dådet motiverats med mordet på en pojke i USA?

Citat:
He is reported to have said he was avenging the stabbing of six-year-old US-Palestinian boy Wadea Al-Fayoume, who was knifed to death in Plainfield, Illinois, on Saturday morning.

Får inte riktigt ihop det med att döda svenska supportrar på väg till match.
Citera
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Terroristen som dödade svenskar i Belgien var alltså en illegal papperslös invandrare, det är dags att skicka hem flera tusen illegala invandrare

Och dessa tillhör skaran som folk i godhetens tecken vägrar lyda angiverilagen för att skydda. Dessa personer är skyldiga till att många liv förstörs.
Citera
2023-10-17, 11:23
Medlem
Detta sa gärningsmannen i en video efter attentatet.

”Jag tackar gud. Här är Abulsalam. Ni som gillar det eller ogillar är jag mujahid för Allah inom Islamiska staten, IS. Vi lever för vår religion. Vi dör för vår religion. Vi tackar gud. Er bror Abulsalam hämnas för muslimer och nu har jag dödat tre svenskar. Jag tackar gud. Jag kommer att möta gud och profeten med glädje.”

Nu är det alltså Muslimernas våtaste dröm att döda en Svensk.
Citera
Medlem
Varför alla dessa patetiska presskonferenser, regeringen har ju ändå noll koll på vad som händer i Sverige.
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Till er trångsynt idioter som inte tror detta har med koranbränningarna att göra måste nog vara efterblivna. Ni vet själva vilka hot Sverige har fått från olika länder....nu tog den här idioten på sig ansvaret mördade just 2 svenskar. Vakna inse att ni är efterblivna som inte tror det och istället skyller på massinvandringen 2014

Förstår att det svider i er för att ni inte kan erkänna det.

Det är väl inget konstigt att förstå.
GM säger ju det själv i praktiken.

Det innebär naturligtvis inte att man skall ändra sina grundlagar och ge efter för terrorism.

Vilket samhälle vill du ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in