2023-10-17, 10:01
Bannlyst
Puuhh - statsministern kommer att hålla pressträff om terrordådet. Vi kan således andas ut...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Säpo sa för några år sedan att det rör sig om tusentals islamistiska extremister i Sverige.

https://sverigesradio.se/artikel/6731295

Glöm inte dom fina IS kvinnorna o barnen Vänster regering åkte ner o hämtade för att sedan placera ut o ge skyddad identitet o försörjning. Kvinnorna som Magnus Ranstorp sa e dom absolut värsta.
Det e Sverige det
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Säpo sa för några år sedan att det rör sig om tusentals islamistiska extremister i Sverige.

https://sverigesradio.se/artikel/6731295
Sannolikt kommer det nu vara lugnt ett tag (för att väcka förhoppningar),det är så terror fungerar.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Såg den precis i tråden, du hittar länken någon post tillbaka.

Vad fan var det för vapen som skjut bort halva hans hjärna och ansikte?

Ett relativt litet automatvapen. Belgisk media talar om "un kalash", dvs en AK-47 eller AK-74, men begreppet har blivit en generisk beteckning för automatvapen överhuvudtaget, på samma sätt som man kan höra public service-journalister prata om att gängkriminella skjuter med "kulsprutor" eller "maskingevär" i våra förorter.

Vapnet är för kort för att vara ett automatvapen av typen AK-47, tycker jag. Det ser mer ut som det som amerikanarna kallar "carbine", dvs i samma storlek som en Colt M-4. Men samtidigt ser vapnet ganska klent ut. Det kan vara något i stil med ett halvautomatiskt jaktgevär, som en Ruger AR-15.
Citera
2023-10-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du har fått det hela om bakfoten.. så vitt jag minns så lyckades man uppvigla den breda massan mot en liten grupp med annorlundaoch farlig religion, de pratade ett annat märkligt språk.. och allt elände i samhället var deras fel.

DU får fundera igenom vilken gruppen var och vilka likheter du ser idag samt vilken av grupperna du tillhör.

Muslimerna är de nya Judarna

Muslimerna är absolut inte de nya judarna. Våldet mot svenskar från muslimer är långt mycket större än den motsatta. Islam lär it värderingar som helt går emot våra egna. Islam är inte en religion baserad i sunda värderingar. Jag fattar inte varför du helt ignorerar detta faktumet. Muslimer står inte för yttrandefrihet. Muslimer står inte för kvinnliga rättigheter. Muslimer står inte tolerans. Svenskar gör.
Citera
2023-10-17, 10:03
Medlem
Inget nytt om BO?
Citera
2023-10-17, 10:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Muslimska ”provokatörer” som är hitresta från fjärran länder får statsbidrag för att sprida hat mot judar och svenskar i moskeer och samfund. De pratar öppet om att inte beblanda sig med smutsiga svenskar och att motarbeta det svenska samhället och att försöka omforma det enligt sina idéer.
Om man förbjuder koranbränningar så finns det en hel del lurt inom de muslimska yttringarna som bör inskränkas också.
Det handlar alltså INTE om att ett koranbränningsförbud kommer att göra saken bättre. Frågan är större än så. Vi ska inte börja förbjuda saker till förmån för inskränkta muslimer. Om det görs så kommer makthungriga politiker och präster (som inte behöver vara muslimer) att använda detta som en ursäkt för att förbjuda ditten och datten. Snart kommer det vara förbjudet att driva med eller ifrågasätta politiker och institutioner. Priset för att vara fri är att kunna få sin världsbild ifrågasatt på olika vis. Deal with it!

Vi har religionskrig 1.0 numera. Det kommer eskalera, till en nivå som påminner om Israel / Palestina inom 20 år. Ett land i sänder, börjar nog i Frankrike.

Yttrandefrihet skall vi ha för all framtid. Annars går vi snart i islams fotspår.
Citera
2023-10-17, 10:04
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
precis vad jag försöker säga till dessa respektlösa svennar. de respekterar inte min bok och religion sen är de förvånade över vad som händer till dom. vi muslimer behandlar alla med respekt som respekterar oss

Fast det är inga Svenskar som bränt koranen. Det är en dansk och en irakier.
Att koranbränning skett på Svensk mark betyder inte att det är Sverige eller Svenskar som varit respektlösa.
Det betyder att Svensk lagstiftning går före religoner. Alla religoner.
Religon i Sverige är inte så viktig för oss längre. Vi har kommit längre.
Vi Svenskar lever i ett sekulärt samhälle idag. Vi låter inte religon styra.

Så jag skulle nog påstå att det är muslimerna som inte respekterar Sveriges lagstiftning.
Muslimerna har gjort sig skyldiga till omfattande skador på byggnader, fordon och människor i samband med alla upploppen genom åren.
Varför så lättkränkta?
Citera
2023-10-17, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ingen chans att Paludan är jude, inavlad dansk med skånska kopplingar. Skåningar och inavel är som bröd med smör. Tänk att en dansk och en irakier är de som ligger bakom detta nya hat mot Sverige. Dåsig tid vi lever i

Det är Putin som ligger bakom all ondska som nu drabbar den civiliserade världen. Koranbrännarna är i rysk sold.

Det enda jag kan se nu som kan lindra sorgen över fotbollsmorden är väl att de var huliganer och själva brukade slåss och leva fan. Lite karma således och bättre än att helt oskyldiga dog.
Citera
2023-10-17, 10:06
Medlem
Hur kan en stadslös 45-åring som befunnit sig utan uppehållstillstånd i Belgien fått tag i ett kvalificerat vapen och övrig utrustning för detta terrordåd?

Hur många hjälper och stöttar terroristen?
Citera
2023-10-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Och exakt hur har vi gjort det?

Kan det vara så att vissa människor är så jävla korkade att man tar så in i helvetes illa upp för att en bok bränns? Redan här skiljs folk åt då en normal människa faktiskt inte hade brytt sig. Du ser heller inte en normal människa fira terrorbrott begångna av en terrororganisation men detta händer i Sverige. Samma organisation som uppmuntrar till dessa attacker.

Som jag skrev. "Ni" har eldat på. På tusen olika sätt. Delat upp befolkningen i A- och B-lag, kommit med ökennamn, förringat, förminskat, provocerat. Samnytt, "bränn 100 koraner till", Afghan-Fogelklau, etc. etc. Försvarar inte alls handlingen, jag är själv 200% svensk, men jag är inte och kommer aldrig vara så förbannat dum så jag inbillar mig att vi "renrasiga, ariska och därmed tydligen lite bättre" svenskarna är fri från skuld. Vi har gött deras hat, vi har gjort oss själva till måltavla. Är du smart så delar du den åsikten.
Citera
2023-10-17, 10:07
Medlem
Nu söker polisen efter en medbrottsling, men jag fattade de som att de var privat personer som filmat allt som hände som var ute på stan. Och inte någon han hade med sig. Men de svänger snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in