2023-10-17, 07:02
Medlem
Den där Reinfeldt-effekten fortsätter. Allt han rör vid förvandlas till grus. Äktenskap, politik, fotbollslandslaget, befolkningen, samhället. Allt.
Citera
2023-10-17, 07:02
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keckset
Och fanatiker bryr sig om att det är lösryckt? Att dom behöver sättas in i ett sammanhang? Jiiiiisööös…

Tror knappt skytten läst något annat än de avsnitt hans hat-imam rekommenderat. Den svenska flaggan har han lärt sig genom Salwan&Salwans ivriga viftande.
Citera
2023-10-17, 07:03
Medlem
Är min skärm felinställd eller är SVTs bild på muslimen mörkad? Jag kan se honom klart och tydligt på i all annan media...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-pekas-ut-for-misstankta-terrorattacken-i-bryssel
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Men herregud din socialt utfrysta inavlade incel. Bara för du inte har några vänner betyder inte det att alla som inte ser ut som du är fiender? De är bara charmigare, smartare och snyggare. Du får skylla dig själv som bubblar av hat. Då får man inga vänner kvar!

Ett logikfel här är att det är muslimerna som tycker att jag är deras fiende. Inte nödvändigtvis tvärtom. Det står i koranen att muslimer ska döda alla icke-muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nej det handlar INTE om att skrota yttrandefriheten eller nåt annat, det handlar om att FÖRBJUDA BRÄNNANDET AV EN BOKJÄVEL.
Varför måste ni göra det krångligare än vad det faktiskt är?
Det skulle kunna vara så simpelt.. men nej, ni måste trassla till det.
Men whatever. Ni är precis som religiösa, ni tänker irrationellt och helt vrickat. "Lagen" och "yttrandefriheten" är eran heliga religion som absolut aldrig får justeras eller ifrågasättas. För er går den före t.o.m. människoliv och allt annat.

Jag vågar inte ens gå på konsert p.g.a. koranbränningarna, och jag är knappast ensam om det.
Ni ser hellre att ingen svensk vågar gå utanför dörren, än att det ska vara förbjudet att bränna en bok.
Den där boken verkar vara väldigt viktig för er, eftersom det är så viktigt för er att den ska få brännas.
Priset för det blir att ingen svensk vågar gå utanför dörren.
Hela svenska folket blir slavar under ert bokbrännande.

Sverige, landet där bokbrännandet går före allt annat, även före människoliv och frihet.

Förbjud korta kjolar pga risk att bli våldtagen!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Du måste förstå att ”svensk” urvattnades långt tidigare än när koranerna började brinna.

Araber, negrer asiater! Säkert ett par miljoner muslimer kallar sig idag för svenskar när det passar. Det svenska passet som gav tillträde till nästan hela världen kommer snart vara ett minne blott, för vem vill ha en massa okontrollerade muslimer på fri vift i sitt land? Förutom Svenska och tyska politiker då förstås. Att koranen bränts är bara en liten del av att nästan hela världen idag ser Sverige och svenskar som skräp, tyvärr har dom ju dessutom rätt.

Vad får dig förresten att tro att svenskar skulle gå säkra innanför landets gränser?

Detta är sant. Dags att ta tillbaka medborgarskapet från denna avart.

Klassificera islam som den terroristkulten det är, gör det förbjudet att vara med i terrorkulter. Plocka medborgarskap
Citera
2023-10-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Det mest skrämmande är att så många utomlands tror att Paludan, Frick och Momika är svenskar
Det måste spridas att inga av dessa är svenskar och dessa reptilhjärnor arbetar på eget bevåg.
Nej, de arbetar inte efter eget bevåg.
Det är större krafter bakom de.
Syftet är politisk påverkan. Att få kaos och påverka folks syn på olika folkslag och hindra NATO inträde.
Citera
2023-10-17, 07:04
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
”Religion är problemet” ser jag många som säger, men är det så enkelt? På ett sätt ja, men Europa är inte kristet längre, snarare ateistiskt. Det har gjort att vi inte har något att sätta emot islamismen. Det är tolerans, antirasism, transaktivism osv. Allt sånt uppfattas bara som svagheter av islamister.

Det kommer krävas oerhört omfattande åtgärder och en återgång till ”hårt mot hårt” för att få bukt med detta och hur västvärlden nu ser ut. Annars blir tolerans mot de intoleranta demokratins fall. För att den fria världen ska förbli fri så kräver det att man stänger ute intoleranta och de som hatar den fria världen.
Europa är fortfarande till stor del kristet. Ja många fler och särskilt i Sverige är inte aktivt troende men vi har fortfarande kristna värderingar. Kolla på historiens vår flagga osv. Jag själv är agnostiker och är inte med i kyrkan men jag har fortfarande kristna värderingar och firar kristna högtider osv. Att blanda muslimska värderingar med kristna värderingar funkar inte,.så enkelt är det. Deras värderingar skiljer sig enormt från vi som har kristna värderingar oavsett om vi är troende eller inte.
Citera
2023-10-17, 07:05
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror inte att myndigheterna har koll på hur utbredd radikalismen är. Än mindre vilka det är. Tyvärr. Ditt förslag är nog väldigt svårt att genomföra i praktiken. Skulle man dessutom genomföra en sådan begränsad åtgärd undrar jag om man skulle åstadkomma något annat än en eskalering. Ungefär som när polisen gör en räd. Då börjar det brännas bilar och skrikas om Allah hit och Allah dit... det är helt fantastiskt hur det här landet har utvecklats. Stackars de satar son får växa upp i det här.

Klart vi kan. Kanske läste du fel. Jag skrev klanmedlemmar och kända gångkriminella, tror jag. Inte radikala muslimer. Men de är ofta samma grupp människor.

De som gör motstånd och börjar bränna bilar vid en sådan aktion tar man också med till lägret.

Jag skrev: Undantagstillstånd med militärunderstödd polis. Förstår du?
Citera
2023-10-17, 07:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack. Tack för varningen av gore. Vidrigt...

Men om man hårddrar det så ser man bara en liten del av en gul tröja.

Jag tvivlar egentligen på att offren (ett av offren?) hade matchtröja. Jag bara undrar hur det gick till att offren valdes ut. Typ de kanske snackade svenska som någon identifierade... Eller de kanske i någon läge sa att de var svenska.

Kort och gott undrar jag om

1) man kan åka till Bryssel bara man undviker landslagströja...

2) ... eller man kan åka till Bryssel men man måste hela tiden snacka engelska/franska och inte avslöja sin nationalitet öht.

3)... eller man kan inte resa till Bryssel alls de närmaste åren.

Det finns 600 potentiella terrorister Belgiska myndigheter övervakar i Bryssel. Låter det lockande? Kul att man får den infon i efterhand serverad i nyhetsmorgon! Sedan är moppe pojken/terroristen fortfarande ute i trafiken. Samhället har de lugnat med att de "tagit in frugan och dottern", skolan stängd på obestämd tid och ingen får gå ut, minst 5000 extra poliser/militärer har de kallat in för att "försvara" specifika zoner och leta rätt på en "moppe pojke" i hör av häpnad knallorange jacka.
Citera
2023-10-17, 07:06
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Är min skärm felinställd eller är SVTs bild på muslimen mörkad? Jag kan se honom klart och tydligt på i all annan media...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-pekas-ut-for-misstankta-terrorattacken-i-bryssel

Givetvis. Glöm aldrig att Islamofobi är huvudämnet här. Inte döda svenskar. Så har svensk media lärt oss!
Citera
2023-10-17, 07:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hade vi inte tagit hit massa muslimer hade antagligen inte folk (varav de flesta inte är etniska svenskar som folk glömmer bort) brytt sig om att bränna koranen. Värt att komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in