2023-10-17, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Det skulle förvåna mig, dessa människor ser sig som heliga krigare, martyrskapet är en biljett till himmelriket, däremot är nog inte en handling att döda sin egen familj. Men att döda otrogna går bra, sådan är fredens religion i viss tolkning, det svåra för oss icketroende eller med annan tro att vi har svårt att tolka vem som tolkar hur. Det ska vi förstås inte behöva heller, ingen ska behöva dela samhälle med religiösa extremister, dessa ska isoleras totalt i all evighet och självklart skickas ut ur Sverige (att det ens behöver sägas).
Så alla ni apologeter (låtsas-goda-svenskar) som tror att alla muslimer kräver de otrognas död, SLUTA GÅ ISLAMISTERNA OCH TERRORISTERNA TILL MÖTES! Ni är förvirrade och det är bättre att ni håller käften för att ju mer ni öppnar käften desto mer skada orsakar ni. Tror ni att en inskränkning i yttrandefriheten är det enda som islamisterna och terroristerna nöjer sig med?

Väldigt spretigt inlägg ändå. Vad menar du ens med att "apologeter" och "låtsas-goda-svenskar" tror att alla muslimer kräver de otrognas död? Låter otroligt motsägelsefullt.

Samtidigt ligger det väl också inte på allas andras (dvs i resonemanget svenskar (eller apologeter/låtsas-goda-svenskars)) ansvar att trycka ner sina magreaktioner på grund av utomstående faktorer (i det här fallet mordiska terrorister)? Ska svenskars fördömanden av islamister och terrorister kväsas alltså tycker du? Ska alla hålla käften? Det om något är väl en inskränkning av yttrandefriheten.

Sorry om jag missuppfattade ditt inlägg, men jag gjorde typ 3 olika tolkningar när jag läste det vilket borde betyda att du var otydlig.
Citera
2023-10-17, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zerzin
(Varning för gore) https://www.bildtagg.se/file/6jb3kq30aijc2wvpzsle2589 här kan du se att personen hade en landslagströja på sig under hoodien.

Helvette vad vidrigt och vilken sörja.
Citera
2023-10-17, 05:12
Medlem
Usch vad hemskt för alla drabbade

Här är en screenshot på mgm taget från Instagram.

Helt sjukt att han inte har hittats och gripits ännu.
Citera
2023-10-17, 05:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Samtidigt så vill Åkesson dra in medborgarskap på de som deltar i pro Palestina demonstrationer och facebook/Instagram plockar ner pro Palestina inlägg. Yttrandefriheten gäller bara när den som bestämmer tycker det är lämpligt.

Alla(h) som dansar och sjunger av glädje när barn och kvinnor halshuggs, lemlestas ska omedelbart ut ur landet!
Citera
2023-10-17, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Filmaren känner förövaren.

Men seriöst dock. Eftersom vi inte kan veta det och det känns otroligt. Reagerade någon mer på hur lugn och sansad filmaren verkar? Troligtvis känner han inte förövaren öht och ändå typ intresserar det (skott och mord) mer än det chockerar, vilket också (väl?) känns vanligare och vanligare vid såna här händelser?

Det skickades ju t o m snapchats på Drottninggatan-dådet 2017. Jag kan inte för hela mitt liv förstå det beteendet.
Citera
2023-10-17, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Aftonbladet skriver "Den tredje person som sköts vid entrén till ett flerbostadshus är också svensk, rapporterar Neuwsblad.

Enligt tidningen vårdas personen på sjukhus med allvarliga skador."

Hur fan kan han leva när halva hans huvud var borta?

Såg killen med halva skallen spräckt, men den som var på sjukhus tror jag var den man såg på nån video där de gjorde CPR.
Citera
2023-10-17, 05:18
Medlem
Bryssel mer inkompetent polis än vi har här... fortfarande inte tagen än.
Citera
2023-10-17, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Usch vad hemskt för alla drabbade

Här är en screenshot på mgm taget från Instagram.

Helt sjukt att han inte har hittats och gripits ännu.

Denna terrorist kan anfalla igen....
Citera
2023-10-17, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Samtidigt så vill Åkesson dra in medborgarskap på de som deltar i pro Palestina demonstrationer och facebook/Instagram plockar ner pro Palestina inlägg. Yttrandefriheten gäller bara när den som bestämmer tycker det är lämpligt.

Yttrandefrihet finns men Sverige har ingen skyldighet att hysa en massa människor som hatar oss och vill döda oss, eller som är antisemiter, eller som deltar i terrordåd. Tvärtom är det statens skyldighet att skydda sina medborgare. Har man delat ut medborgarskap som flygblad till de som aldrig skulle haft ett, för de har ingen lojalitet till Sverige, så kan det behövas extraordinära åtgärder för att ställa saker tillrätta igen och återställa trygghet.

Danmark återkallade medborgarskap för IS-krigare, det kan Sverige också göra, det behövs bara politisk vilja. Man kan dock börja med att utvisa icke-medborgare som stämmer in på ovan beskrivning, det är betydligt lättare.

Det som hänt nu borde få alla svenskar att förstå att det även ligger i vårt intresse att Hamas besegras av Israel. Militanta islamister vill göra precis samma sak här. Spelar ingen roll att vi haft högst invandring per capita i hela västvärlden med fri tillgång till hela välfärdssystemet för alla. De hatar oss ändå.
Citera
2023-10-17, 05:24
Medlem
Tack Paludan, Momika och Frick. Ni har blod på era händer.
Citera
2023-10-17, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedWrongHole
Såg killen med halva skallen spräckt, men den som var på sjukhus tror jag var den man såg på nån video där de gjorde CPR.

Förföljde GM mordoffren?

Ser bara en man som mördas i klippet?
Citera
2023-10-17, 05:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tack Paludan, Momika och Frick. Ni har blod på era händer.

Vilka har de mördat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in