2023-10-17, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hörde att de är utsläppta men jag är inte säker.

Ja det blir ju en meningslös bild då. Vet någon vilket land han kommer ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieRace
Någon som vet identitet på BO?

Ja MGM är *bdesalem l*ssoued (*=a) 45 år gammal, född 01/09/1978 i Tunisien.

(Opixlad bild på MGM samma som används av SVT)

Tunisien. Asylsökande sedan 2019. Enligt grannar extremt omtänksam och hjälpsam person.

Bild med dotter?

ID uppgifter/fordonet han flydde på.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-10-17 kl. 00:40.
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Ja, det kan nog stämma. Kläderna stämmer överens.
Någon har kommenterat med hjärtan.

Det är vid tre olika bilder som samme användare har lagt in hjärtan så det är svårt att avgöra vilka det är ämnat för eller om det är händelsen i helhet då även några kommentarer ger sitt stöd till ditresta
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag reagerar också på det.
Till och med i Sverige hade en sån gärningsman varit oskadliggjord innan första halvlek var slut i fotbollen.
Men belgisk polis verkar fortfarande inte ha fått stopp på honom?

Hur är det ens möjligt?

Det är såhär va med belgisk polis. De är sämst i världen, hamnar på plats 253. Sverige är ju plats 252.
Citera
Medlem
Har vi någon info om dom som gick bort?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
Jag tror att de svenska personerna som inte har någon koppling till Israel eller Palestina men ändå väljer att demonstrera på någon av sidorna, är väl insatt i konflikten och lätt kan skilja på den och vad som skedde ikväll. De lär fortsätta precis som vanligt antar jag.

Men de lever i ett svenskt kontext, de har arbetskamrater, bekanta och släktingar som inte är inne i den palestinska bubblan. Eller är de som en sekt som inte märker av resten av samhället?
Citera
2023-10-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Aha, så de som kutade in och blev skjutna var några andra?

Stämmer. Enligt SVT befann sig de sverigeklädda "fansen" som dödades i en taxi och de som sprang in är okända. Såg dock ut på videon som en av dem som sprang in tog emot ett par kulor och föll handlöst ner på golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu är det ju demonstrationer mot Israel var och varannan dag i Stockholm, tror ni de kommer fortsätta med det fast muslimerna nu även mördat svenskar? Hur populära blir palestinierna nu? Kommer svenska vänsterfolk vara med på dessa muslimdemonstrationer nu?
Det är inte utan att man blir lite misstänksam och anar ugglor i mossen när en islamistisk terrorattack sker just nu när israel ska göra en markinvasion.
Är det för övrigt konstaterat att attentatet har med koranbränningarna att göra, eller är det bara flashbackeliten som spekulerar?
Citera
Bannlyst
Nån som har koll på hur det här tas emot i muslimska länder?
Citera
2023-10-17, 00:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
"Sportattentat" enligt Reinfeldt.

Ja, för fotboll är ju en livsfarlig sport, så är det ju. Det vet väl alla?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/VPv30V/fredrik-reinfeldt-bestort-efter-dodsskjutningen-i-bryssel
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
https://twitter.com/aliifil1/status/1714015141283455360/mediaViewer?currentTweet=1714015141283455360&curre ntTweetUser=aliifil1&mode=profile

Länk funkar inte för mig.
Citera
Medlem
Salah Abdeslam ska ha haft 3 äldre bröder enligt wikipedia. Han är född 1989. Men jag kan bara hitta Mohammed och Brahim. Kan Lassoued född 1978 vara den sista brodern? Eller så står det fel i wikipedia och dom är bara 3 bröder totalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleskaviargrabb
Detta dådet som inträffade i Bryssel ikväll är lika illa som det som inträffade på Malmö latin skolan för inte så länge sedan, då en svensk vit man högg ihjäl oskyldiga lärare på skolan.. men svensken är dock snabb med att glömma sådana händelser
Vilken ideologi är svensk vit man menar du? Korkade islamistrunkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in