Citat:
Ursprungligen postat av
KallemedMos
Men det var fortfarande värt att bränna koranen eller hur? Yttrandefriheten att få bränna boken är väl betydligt mer värt än ett par svenskar liv? Eller var det inte så alla svenskar tyckte?
Om det blir lite fler attentat där kanske unga barn osv kommer dö är ett billigt pris för att få brännan koranen och yttrandefrihet?
Jag är svensk. Och jag tycker synd om dom drabbade och deras familjer. Men ni som ville detta jag hoppas ni alla är rädda och oroliga för framtiden,
Ja, det stämmer yttrandefriheten är värd att dö för även om ingen ska behöva göra det. Vilka andra friheter är du villig att offra för vad du tror är säkerhet? Homosexualitet ska förbjudas? Kvinnor ska bära niqab? Häderi ska förbjudas? Jävla slavmentalitet det är såna som du som ger dessa galningar modet att göra sånt här för de vet att det får effekt! Man ska inte vika en tum! Tvärtom borde man bränna 1000 koraner imorgon och vissa att religiösa känsligheter är förpassade till historiens damm i det här landet.
Hur känns det att leva ditt liv i rädsla? Hur känns det att du är villig att kasta det dina förfäder slet och dog för för att du är för rädd för att göra skäggiga gubbar som tror på en religion som hatar dig och dina friheter arga? Slit av dig dina bojor.