2023-10-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja har suttit i häkte i ett år misstänkt för mord, och du tycker att ingen ifrågasätter henne. Du är så korkad att en daggmask framstår som en nobelpristagare i jämförelse.

Vem fan har ifrågasatt Maja, hon har under hela utredningen svarat som ett jävla mongo, ehhh ahhhh ohhhh ihhhh hade det här varit på -70 talet då riktiga utredare var utredare så hade Maja suttit som ett jävla klistermärke på cellväggen, men på den tiden var poliser poliser och inte som idag en jävla massa skinkryttare.
Citera
2023-10-16, 23:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Från Vetlandaposten idag.

– I utredning framkom det var de misstänkta dumpade mobilen och vi har även sett rent tekniskt i vilket område mobilen dog. Och det området har vi ju sökt flertalet gånger. Polisen, försvaret och räddningstjänsten har varit där men vi har helt enkelt inte hittat någon mobil.

Kan Johanna ha flyttat på mobilen dagen efter när hon åkte tillbaka till dumpningsplatsen? Bara en tanke.

Så kan det vara. Det kan också vara så att Johanna stängt av eller förstört mobilen innan de dumpade den, och att den dumpats i ett annat område än det där den "dog".
Citera
2023-10-16, 23:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vem fan har ifrågasatt Maja, hon har under hela utredningen svarat som ett jävla mongo, ehhh ahhhh ohhhh ihhhh hade det här varit på -70 talet då riktiga utredare var utredare så hade Maja suttit som ett jävla klistermärke på cellväggen, men på den tiden var poliser poliser och inte som idag en jävla massa skinkryttare.

Att du tycks hata polisen lika mycket som du hatar Maja har ju inte så mycket med saken att göra.
Maja satt häktad i ett år och har blivit väldigt mycket mer ifrågasatt under den tiden än gemene man blir under en livstid.
Citera
2023-10-16, 23:06
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Det kan också vara så att Johanna stängt av eller förstört mobilen innan de dumpade den, och att den dumpats i ett annat område än det där den "dog".

Självklart är det Johanna som förstörde Toves telefon för klappmongot hade väl fullt sjå att fundera hur man äter en cheeseburgare utan att få hela innehållet i knäet.
Citera
2023-10-16, 23:08
Medlem
Citat:
Att du tycks hata polisen lika mycket som du hatar Maja har ju inte så mycket med saken att göra.
Maja satt häktad i ett år och har blivit väldigt mycket mer ifrågasatt under den tiden än gemene man blir under en livstid.

Menar du på allvar att polisen pressade Maja.
Citera
2023-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Är hon så dum att hon behöver bli ifrågasatt för att förstå att något är fel?
Hon kommer ju undan med ett för lindrigt straff så hon är kanske inte så dum som tråden vill påvisa?
Citera
2023-10-16, 23:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hon kommer ju undan med ett för lindrigt straff så hon är kanske inte så dum som tråden vill påvisa?

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Självklart är det Johanna som förstörde Toves telefon för klappmongot hade väl fullt sjå att fundera hur man äter en cheeseburgare utan att få hela innehållet i knäet.

Det verkar som att ni Majahatare får ta och bestämma er för om Maja är korkad eller smart, för det växlar hela tiden fram och tillbaka i era inlägg, allt eftersom vad som passar för stunden.

För oss andra, som kan läsa och förstå, så har det framgått ganska tydligt att Maja är en tämligen normal person men med vissa diagnoser och en intelligens under medel, men å andra sidan så gäller ju det ungefär hälften av befolkningen och definitivt hela begåvningsreserven av Majahatare här i tråden.

Några rester av någon hamburgaren hittades väl aldrig någonstans under utredningen, vare sig i Johannas lägenhet, bil eller någon annanstans. Så att äta hamburgare utan att spilla verkar det som Maja kunde. Värre verkar det vara för Hans66.
Citera
2023-10-16, 23:22
Medlem
Citat:

Det kan ju också ha varit sålunda att Fröken Hellm*n tog ut både mobil-batteriet och därefter SIM-kortet. Var hon sedan kastade själva mobiltelefonen lär vi nog aldrig få veta, men det kan ju ha varit på det sättet att Fröken Hellm*n eldade upp SIM-kortet, hon tycker ju om att kunna använda sig av elden vid behov.
Kanske har hon också låtit smälta ner mobilbatteriet ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi är nere på en 4 årings nivå av vad man kan förvänta sig av förståelse av konsekvenser.

För några kan det säkert vara något ditåt. Om det är fullt så illa med M, vet vi inte, men sådant behöver läras in och tränas om det inte är medfött. Tänkbart är att M fått träning av psykolog och kanske av föräldrarna, men det tar lång tid att lära in och för vissa blir det inte helt automatiserat utan de behöver påminnas.

Om elden hade tagit sig hade M blivit åtalad för medhjälp till mordbrand.

Det vet vi, men det vet garanterat inte M.
Hon var ju inte med.

Det var inte många eeh eller pauser när M berättade, utan minnena låg samlade och lättillgängliga i hennes röriga minnesbank och hon berättade redigt och sammanhängande. Med ganska stor sannolikhet innebär det att minnena var känslokopplade, vilket jag då tolkar som att de tyngt henne.

Njä, jag har nog inte läst något förhör, men jag har erfarenhet av ett flertal som aldrig med en min röjer sina känslor och tankar i en stressande situation, möjligtvis kan man med ett vant öga se någon liten detalj som avslöjar att något är fel.

Att M inte visar något utåt, tycker jag inte säger så mycket. Vi har ingen aning om vad som rör sig under skalet eller hur hon vanligtvis beter sig i pressade situationer.

Vet snart inte hur jag ska svara dig, eller skriva för att göra mig förstådd. Vi är väl överens om att Maja vet var ordet dö betyder, och att tända eld på någons hus kan leda till döden? Och att detta medför stort lidande?

Det är inte enbart avsaknad av känslouttryck under förhör och rättegången jag reagerat på. Det finns enligt mig fler tydliga signaler som pekar på en empatistörning. Förutom att hon inte verkar bry sig att folk kommer till skada så reagerar hon inte fysiskt på det inträffade. Hon äter, sover och beter sig som om ingenting har hänt. Hon pratar om vanliga saker timmar efter mordet och föräldrarna märker ingen skillnad på henne. Hon ljuger dessutom för föräldrarna och dom tror hon haft en bra kväll.

Bara det faktum att hon klarar av att sitta isoleringscell utan att bryta ihop, och sen ljuga i förhör efter förhör och förneka Toves anhöriga att starta sitt sorgarbete tyder på att hon antingen är medskyldig till mord eller totalt obrydd, eller både och!
Citera
2023-10-16, 23:26
Medlem
Citat:
Det verkar som att ni Majahatare får ta och bestämma er för om Maja är korkad eller smart, för det växlar hela tiden fram och tillbaka i era inlägg, allt eftersom vad som passar för stunden.

För oss andra, som kan läsa och förstå, så har det framgått ganska tydligt att Maja är en tämligen normal person men med vissa diagnoser och en intelligens under medel, men å andra sidan så gäller ju det ungefär hälften av befolkningen och definitivt hela begåvningsreserven av Majahatare här i tråden.

Några rester av någon hamburgaren hittades väl aldrig någonstans under utredningen, vare sig i Johannas lägenhet, bil eller någon annanstans. Så att äta hamburgare utan att spilla verkar det som Maja kunde. Värre verkar det vara för Hans66.

Jag har insett att Maja ljuger så bra
Frågor på det?
Citera
2023-10-16, 23:31
Medlem
Citat:

Individer som befattar sig med att bära ut en avliden och mördad flick-kropp ut ifrån en lägenhet och, för att sedan därefter transportera bort den avlidna kroppen till ett fuktigt skogsparti ... sådana individer är ta mig fáan inte normala, Fröken Hellm*n är ett mycket bra exempel på vad en onormal individ är för något.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-16, 23:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har insett att Maja ljuger så bra
Frågor på det?

Så enligt dig är Maja en intelligent kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in