Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Härligt hur SVT upprepar ”skjutning” och ”skottlossning har ägt rum” 20 gånger men totalt glömmer bort terroristattentat och allah akbar som skreks. Tydligen finns det heller ingenting enligt SVT som tyder på att de attackerades för att de var svenskar. Enligt SVT säger videon på mannen ingenting om sverige eller svenskar. Stämmer det?
Från Expressen idag
"Vissa delar av händelsen fångades på film. I den ser man hur en man iklädd en orange reflexjacka och en vit hjälm jagar flera personer med ett automatvapen samtidigt som han skjuter flera skott. I en video hör man den påstådda gärningsmannen skrika ”Allahu akbar” före han avlossade sitt vapen.
Svär trohet till IS i video
I en annan video, som mannen själv publicerat på sociala medier, svär han trohet till terrorgruppen IS.
”Jag tackar Gud. Här är Abulsalam. Ni som gillar det eller ogillar är jag mujahid för Allah inom Islamiska Staten, IS. Vi lever för vår religion. Vi dör för vår religion. Vi tackar Gud. Er bror Abulsalam hämnas för muslimer och nu har jag dödat tre svenskar. Jag tackar Gud. Jag kommer att möta Gud och profeten med Glädje.”
Efter dådet flydde den misstänkte mannen platsen på ett tvåhjuligt fordon. Han uppges fortfarande vara på fri fot."