Det framgår även i handlingar som Aftonbladet gått igenom att han har en lindrig intellektuell funktionsnedsättning och att det misstänks att han har ADHD.
Någon kommer att läcka info det tror jag nog. Kanske någon med intresse i konflikten som finns inom rättsapparaten. Kanske någon som kommer att få mycket bra betalt.
Somaliern som sköt ihjäl polismannen Andreas fick 8 år, sedan kan man räkna matten att han e ute tidigare. Att avrätta en polis ger 8 års fängelse i vårt fantastiska land !
Här finns inga omständigheter, våra Vänster människor vill ha det här samhället, där gärningsmannen prioriteras högre än brottsoffer.
Ett normalt land hade gett dödsstraff eller livstid plus 200 år för ett polismord.
Han var 17 år när brottet begicks. Han skulle normalt fått 4 år i ungdomsvård. Men rätten valde att döma till fängelse i 8 år pga brottes allvarlighets grad.
Från Aftonbladet så det lär ju bli högt straff säger åklagaren!
Den här personen har varit delaktig i båda händelserna. Jag är tämligen säker på att fler personer är inblandade, säger åklagare Hans Ihlbom.
– Det är alldeles för tidigt att spekulera om påföljden. Men det är ju tre mord och två mordförsök, så straffvärdet är väldigt högt, säger Hans Ihlbom.
Från Aftonbladet så det lär ju bli högt straff säger åklagaren!
Den här personen har varit delaktig i båda händelserna. Jag är tämligen säker på att fler personer är inblandade, säger åklagare Hans Ihlbom.
– Det är alldeles för tidigt att spekulera om påföljden. Men det är ju tre mord och två mordförsök, så straffvärdet är väldigt högt, säger Hans Ihlbom.
Pojken nekar till brott, uppger hans försvarare.
Åklagaren har fel.
En 16-årig får bara 4 år.
Det såg vi med 16-åringen på Emporia som pepprade ihjäl en person och skottksadade flera.