Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-16, 11:51
Medlem
Om denne 16-åring visar sig vara skyldig och döms för tre mord kan han, såvitt jag förstår, enligt nuvarande lagstiftning och rättspraxis inte få ett längre straff än 4 års sluten ungdomsvård. Detta visar tydligt att vi behöver extremt kraftiga straffskärpningar. Mord bör enligt min mening resultera i livstids fängelse utan möjlighet till frigivning om man är straffmyndig (dvs. över 15 år).
Citera
2023-10-16, 11:54
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
är dom här pojkarna onda från födseln eller knarkar som in i helvete för att utföra såna här mord

Känslokallt inte-bry-sig-funtad från bebisben, en uppväxt som närt det och dum (inget jag-måste-säga-något-negativt-om-dom-tuppjuck, utan tror det på riktigt) är min teori om hur de brukar bli till.
Citera
2023-10-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Om denne 16-åring visar sig vara skyldig och döms för tre mord kan han, såvitt jag förstår, enligt nuvarande lagstiftning och rättspraxis inte få ett längre straff än 4 års sluten ungdomsvård. Detta visar tydligt att vi behöver extremt kraftiga straffskärpningar. Mord bör enligt min mening resultera i livstids fängelse utan möjlighet till frigivning om man är straffmyndig (dvs. över 15 år).
tror uppriktigt att han inte blir så gammal , antingen mördar man honom eller så drogar han ihjälsig , självmord.
Citera
2023-10-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
är dom här pojkarna onda från födseln eller knarkar som in i helvete för att utföra såna här mord

Alt 3: Urusla föräldrar som inte lär sitt barn rätt och fel, kanske en knarkande frånvarande pappa eller en morsa som inte satt några som helst gränser och snarare låtit problemen växa. Många av dessa snorungar som springer runt och förstör vardagen för tusentals svenskar och medborgare i detta landet varje dag, har oftast helt usla föräldrar som är minst lika dumma i huvudet som snorungarna som springer runt med vapen.

Tycker det pratas allt för lite om föräldraansvaret i den offentliga debatten. Vad gör föräldrarna för att deras snorungar ska bete sig som goda människor?
Citera
2023-10-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Alt 3: Urusla föräldrar som inte lär sitt barn rätt och fel, kanske en knarkande frånvarande pappa eller en morsa som inte satt några som helst gränser och snarare låtit problemen växa. Många av dessa snorungar som springer runt och förstör vardagen för tusentals svenskar och medborgare i detta landet varje dag, har oftast helt usla föräldrar som är minst lika dumma i huvudet som snorungarna som springer runt med vapen.

Tycker det pratas allt för lite om föräldraansvaret i den offentliga debatten. Vad gör föräldrarna för att deras snorungar ska bete sig som goda människor?
om det är den jag tror så har han redan vid 15års ålder ganska diger brottsmerit-lista men inte kunnat fällas av vad jag förstår, stäng dom där sis-hemmen och inför ungdomsfängelse för denna kategori ungar så slipper folk bli ihjälskjutna.
Citera
2023-10-16, 12:07
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Alt 3: Urusla föräldrar som inte lär sitt barn rätt och fel, kanske en knarkande frånvarande pappa eller en morsa som inte satt några som helst gränser och snarare låtit problemen växa. Många av dessa snorungar som springer runt och förstör vardagen för tusentals svenskar och medborgare i detta landet varje dag har oftast helt usla föräldrar som är minst lika dumma i huvudet som snorungarna som springer runt med vapen.

Tror det måste till anlag oavsett uppväxt när man snackar sånt här. Folk gillar inte att snacka anlag bl.a. eftersom det förvandlar berättigad självgodhet till skadeglädje, men det är oftast jävla rationaliserande oavsett. Man vill se folk födda till rövar lida.
Citera
2023-10-16, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Ja, du har helt rätt. Svenska lagar är inte anpassade för att hantera sånt här. Folk på vänsterkanten ser sådana här personer som offer som det är synd om. "Tänk va hemsk hans barndom varit som lett till att han gjort detta! Vi måste dubbla våra investeringar i fritidsgårdar!!" Sanningen är att dom är äckliga psykopater och det går inte att "rehabilitera" dom. Den enda lösningen är att ge dom livstids fängelse med vatten och bröd. Vi ser nu hur verklighetsfrånvänd vänsterns kriminalpolitik är.

Sedan är det också en förödmjukelse av samhället i stort att någon sån här person kan komma ut igen efter några få år.
Citera
2023-10-16, 12:13
Medlem
Taxin har ju kamera och vittne. Har man tagit bilderna som bevis på tidpunkter och inte bara gripanden, tänker jag?
Citera
2023-10-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valutakonto
Ja, du har helt rätt. Svenska lagar är inte anpassade för att hantera sånt här. Folk på vänsterkanten ser sådana här personer som offer som det är synd om. "Tänk va hemsk hans barndom varit som lett till att han gjort detta! Vi måste dubbla våra investeringar i fritidsgårdar!!" Sanningen är att dom är äckliga psykopater och det går inte att "rehabilitera" dom. Den enda lösningen är att ge dom livstids fängelse med vatten och bröd. Vi ser nu hur verklighetsfrånvänd vänsterns kriminalpolitik är.

Sedan är det också en förödmjukelse av samhället i stort att någon sån här person kan komma ut igen efter några få år.
eller som i detta konkreta fallet bara knalla ut från sis-hem som ingenting o mörda 3 människor
Citera
2023-10-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valutakonto

kan fråga mig vilket ansvar har samhället att verkligen hålla ungjäveln inlåst på riktigt , föräldrarna har redan fallerat för länge sedan ju,
Citera
2023-10-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Rimligt straff är döden med giftinjektion.

Utfallet blir frigivning med mer pengar på fickan än tidigare.

Orka ödsla tid på injektioner. Skytteskvadron vore lämpligare, gräv en grop och glöm bort.
Citera
2023-10-16, 12:20
Medlem
Uppgifter: Kriminella skriver sig på andras adresser: ”Oförskämt!”
Flera gängkriminella har skrivit sig själva och sina anhöriga på felaktiga adresser den senaste tiden, för att lura sina fiender. Skatteverket larmar om nya oroväckande metoden.
Skatteverket flaggar inte för när man skriver sig på nya adresser till dom existerande fastighetsägarna eller existerande lägenhetsinnehavarna.

Bra där Skatteverket !

Överlevande borde stämma Skatteverket på miljonbelopp som i USA.
Den svenska självsaneringen levererar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in