2023-10-15, 20:09
Medlem
Du är rolig om du tror Iran skulle öppet attackera Israel....Iran är ett konkurs land med sanktioner och hotar Iran Israel så har Israel kapaciteten att skicka Iran tillbaka till Persika riket

De snackar bara som alla muslim länder
När Jerusalem erkändes så skulle Malaysia också kriga....

Hur många ggr har vi inte kommit på deras desperation...deras "stealth " plan som vi fick ett gott skratt IAIO Qaher-313.
Ska detta U-land utmana en världens starkaste militär makter + topp modern

Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Min gissning är att Israel går in med marktrupper i natt.
Och Iran kommer inte att attackera Israel direkt, för Iran vet att USA skulle förinta dem i så fall.
Som vanligt får vi tacka USA för att det blir mindre blodspillan än vad det annars hade blivit. Eftersom USA avskräcker Iran från att attackera Israel.
Citera
2023-10-15, 20:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Arab league och African Union har I ett gemensamt utlåtande sagt att en offensiv av Israel kommer sluta i folkmord på palestinier, samt vädjat till FN och det internationella samfundet om att stoppa Israels planerade offensiv/folkmord.
Citera
2023-10-15, 20:11
Medlem
Här en utmärkt video som förklarar "Israel's Defence Strategy & the IDF - Doctrine, Mobilisation, and Recent Lessons" - Deras styrka och svagheter. Den svarar på varför kriget måste bli ganska kort.

https://www.youtube.com/watch?v=8xbkakrwmFo
Citera
2023-10-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Ja det har jag med. Men poängen är att det hade gått att lösa det på fredlig väg.

Men andra länder utanför deras gränser ville hellre kriga.

Tror du något land skulle gå med på det där, att det kommer några miljoner och säger "kan inte vi få en del av erat land och bo på" ?
Citera
2023-10-15, 20:14
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du borde läsa media efter att någon muslim begått ett terrordåd i landet eller liknande. Då är det alltid snyfthistorier om hur muslimer känner sig rädda. Eller varför inte nu senast då det handlade om koranbränningar som man rapporterade om att muslimer var rädda.
Och nu är det snyfthistorier om judar i Sverige när det är en pågående konflikt i Gaza.
Det bor väl lite över 7000 palestinier i Sverige.
Och en femtedel är araber i Israel där huvudparten är ättlingar till palestinier som stannade kvar i Israel när Israel utropades som stat 1948.

Frågan jag ställer mig är om Israel själva kommer att ta emot flyktingar från Gaza eller om Israel tycker att övriga världen skall ta emot dem.
I sådanafall ser ju Israel varje civil i Gaza som hamasterrorister och tycker att vi andra skall ta hand om dem.
Det handlar ju om ca 1,8 miljoner människor.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-15 kl. 20:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Dom vet var tunnlarna finns och vilka mål dom måste träffa.. Annars hade du sett en jäkla massa fler döda civila..
det är massor av civila som dödats, många fler än vad siffrorna säger

och jag förstår inte varför du tror att Israels underrättelsetjänst är så inkompetent att hamas så lätt kan överlista dem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror du något land skulle gå med på det där, att det kommer några miljoner och säger "kan inte vi få en del av erat land och bo på" ?

Dom försökte kriga för sitt land och åkte på en tjocksmock.. Och dom slutar inte heller, utan dom försöker fortfarande hålla på..

Bygger missil silos bland sina "egna" barn, och sen skickar bilder till oss när alla börjar dö...
https://twitter.com/ProdromouPaula/status/1713239811606077741

Tror det är få folk som skulle hålla på sådär..
Senast redigerad av vildhane 2023-10-15 kl. 20:17.
Citera
2023-10-15, 20:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här är några som var vaksamma vid Hamas invasion. Skjuter sönder de Hamas som lämnar Gaza. Låter som en kvinna som talar med andra på radion.
https://twitter.com/sentdefender/status/1713604671179211189
Kan det förklara varför terrorister väntade kvar på mordplatsen till dess militär anlände?
Citera
2023-10-15, 20:19
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Israel ger de civila en förvarning innan de bombar. Palestinier ger ingen som helst förvarning utan går medvetet efter civila för att skära halsen av dem. Såna som du är verkligen äckliga.

Det finns ingen möjlighet att leva ifred med palestinier, eller med muslimer i allmänhet. De är ett pritivt barbarfolk med offerkofta som folkdräkt, och deras religion är en terror-religion.

Såna som mig äckliga? Var i inlägget har jag skrivit något om Hamas??? Idiot.

Om du läste in ”Israel är brutala” så JA. Fakta. IDF går hårt fram och ingen kan säga emot dem, speciellt inte nu.
Att säga det är inte detsamma som att säga att Hamas är bra på något jävla sätt.
Citera
2023-10-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Och nu är det snyfthistorier om judar i Sverige när det är en pågående konflikt i Gaza.
Det bor väl lite över 7000 palestinier i Sverige.
Och en femtedel är araber i Israel där huvudparten är ättlingar till palestinier som stannade kvar i Israel när Israel utropades som stat 1948.

Frågan jag ställer mig är om Israel själva kommer att ta emot flyktingar från Gaza eller om Israel tycker att övriga världen skall ta emot dem.
I sådanafall ser ju Israel varje civil i Gaza som hamasterrorister och tycker att vi andra skall ta hand om dem.
Det handlar ju om ca 1,8 miljoner människor.

Kanske för att Judar i Sverige blir terroriserade av muslimer i landet? Samt att palestinier åkte runt och firade helt öppet och ostraffat att Hamas gick in och mördade hundratals Israeler den 7e?

Muslimer är nog Sveriges mest skyddade grupp fast det är den farligaste och mest motbjudande gruppen vi har i landet.
Citera
2023-10-15, 20:22
Medlem
Har inte följt så noga, men har dom blåst av sin markinvasion? Skulle inte hända nu i helgen?
Citera
2023-10-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Har inte följt så noga, men har dom blåst av sin markinvasion? Skulle inte hända nu i helgen?

Flyttade fram det med tanke på vädret, iaf vad de sade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in