2023-10-15, 10:56
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Israel är skraja, därför dom avvaktar. Läste att dom skyller på dåligt väder. Inte direkt oväder i sydöstra Europa.

Det räcker med lite dimma, vilket jag såg på några live-kameror, för att störa operationen. De vill förstås ha full visuell kontakt.
Citera
2023-10-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Då har skänkt pengar till en terrorsekt och du har blod på dina händer. Och det är inte enbart från dina hemorrojder (ditt nickname). Fräsch kille.
Vad kallar du det Israel håller på med just nu då??
Över 2000 döda varav 700 är barn
Israel skickar misiler lite på måfå mot Gaza men det tycker du är ok då?
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Nej, jag hoppas inte Israelerna blir kvar i Palestina, eller något av den mark de ockuperat i Syrien, Libanon eller Egypten.

Drygt 70 år av ockupation har glasklart visat att det är en total omöjlighet!

Världsordningen är formad på det viset att det består av olika länder.

Länder med egen agenda, lagar och regler.

Men alla länder har vissa saker gemensamt oavsett religion.

Att ockupera andra länder och dessutom provocera genom att bygga samhällen för den egna befolkningen som skyddas av militär är inte lagligt eller på något vis tillåtet.

Nu är ju FN och ex.vis EU korrupta vilket ex.vis innebär att man kan göra "undantag" för detta genom att legalisera och supporta denna galenskap. USA som ständigt provocerar och tillåts styra över EU och NATO i eget syfte, tar "givetvis" dit ett hangarfartyg för att än en gång visa musklerna. Detta eftersom judarna är insyltade i amerikansk ekonomi...

En gång i tiden kunde jag uppskatta USA... men landet har idag förändrats till något totalt främmande, vilket om det fortsätter på det sättet är på fallrepet.

Ännu mer tragiskt är att folk inte kan skilja på två saker. Det är bara att läsa alla lågbegåvade inlägg här, där många har precis noll koll..

Personligen tycker jag Islam.är en vidrig religion.
MEN det förtar inte verkligheten i denna konflikt, där FN och Israel begått ett otroligt misstag som utropade staten Israel på Palestinsk mark 1948.

Man kan inte kliva in i en annans persons hem och kasta ut denne, och i sin förvirring tro att det inte kan få konsekvenser..
Området har under åren bland annat varit judiskt under några hundra år, turkiskt, brittiskt, grekiskt, makedonskt, franskt, tyskt, italienskt och spanskt.

Vilken eller vilka av dessa menar du har bättre rätt till landytan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Tittade lite på det. Finns såna där realtidstracker-sajter på nätet, men jag hittade inga som var uppdaterade till dags dato.

Som jag fattat det är det i alla fall Gerald Ford Carrier Strike Group som parkerat sig utanför Israels kust. Den inkluderar 1 hangarfartyg.

Sen ligger USS Bataan, som är (typ) ett litet hangarfartyg, i persiska gulfen. Och det är ju rätt nära, så det bör kunna utföras flygangrepp över Israel med omnejd därifrån.

Sen ska USS Eisenhower sälla sig till Gerald Ford Strike. Den påstås för närvarande fortfarande vara utanför Virginias kust, enligt den här sajten.
https://www.cruisingearth.com/ship-tracker/united-states-navy/uss-dwight-d-eisenhower/

Tror USA har minst 1 militärbas med stridsflyg (och kärnvapen...) i Turkiet nära syriska gränsen också (Incirlik air base), och säkert en massa andra styrkor på andra platser runtom i regionen också.

https://news.usni.org/2023/10/10/usni-news-fleet-and-marine-tracker-oct-10-2023

Tack för länkarna, som sagt, de har ju redan tillräcklig militär närvaro ifall det skulle krisa och gissningsvis behöver väl Us bara knäppa med fingrarna så har de dragit in hela nato om det vill sig illa.
Citera
2023-10-15, 11:00
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vad kallar du det Israel håller på med just nu då??
Över 2000 döda varav 700 är barn
Israel skickar misiler lite på måfå mot Gaza men det tycker du är ok då?

Ja. Demoner måste förintas.
Citera
2023-10-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Såg du den nedre åt vänster så ser du dimma norr om Gaza.
Området runt Tel Aviv har / haft regn och dålig sikt.
Vet ej vart deras flyg startar och landar men över Gaza verkar vädret rätt så ok.

Det är sant, vädret i Ashdod (kamera 3) som ligger 4 mil norr om Gaza har varit väldigt instabilt. Skiljer sig rätt mycket i väder på den korta sträckan mellan Gaza och Ashdod.
Citera
2023-10-15, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Finns inget skäl till det om de metodiskt blåser bort hus för hus på vägen in.
Tror det är tunnlarna man ska vara orolig för samt att Hamas är tränade och förbereda, israelerna har kallat in en del reservister och blev överraskade för en vecka sedan.

Tar tid innan israelerna lärt sig, och så småningom får användning för sin överlägsenhet av manskap och teknik. Men tills dess så är man nog rädd att förlora en del soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Något dåligt väder är det inte tal om, snarare tvärtom.

På webcam-liven är det klockrent väder: https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8
Kamera 2 är från norra Gaza nära gränsen till Sderot. Har följt den hela morgonen. Hört vad som låtit som pansarvagnar, lite markstrider osv. Hörs med jämna mellanrum. Inte tal om någon fullskalig invasion dock. Långt ifrån.

Kan det ligga något i detta?

Citat:
It is one thing to drop bombs or artillery on a population without air defense or counter battery units. It is an entirely different animal to put troops on the ground to engage entrenched forces. Just ask the Ukrainians. Based on the the image above, which showed up in my spam today with a plea to kick in some cash so Israeli soldiers can buy body armor, it appears the Israeli Army is not ready for prime time.

https://sonar21.com/is-israel-unprepared-to-fight-hamas/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Hehe, vi säger väl så.
Faktum är att dom kanske inte ör skraja för motståndet men dom vet inte vad reaktioner från andra länder blir…..
Dom har redan dödat 1000 tals oskyldiga palestinier……
Citera
2023-10-15, 11:03
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Vi är snällaste folk i världen, men de har gjort monster av oss. Jag har flytt 3 länder p.g.a. judar ockupera mitt land. Hela min nation lever i fattigdom, och i flyktingläger sedan 70 år. För första gången vi slår tillbaka, så har hela väst samlat sig för att döda oss och våra barn. Varför vill ni inte lyssna eller se våra besvär?

Stopp!

Nu går du över gränsen och då måste någon säga stopp. Jag förstår att skamlöst ljugande är en viktig del av arabiska kulturen men det är något som inte uppskattas i Sverige. Svenskar tycker skamlöst ljugande är förkastligt. Bara en vänlig heads up.

Förra helgen genomförde terrorister i Hamas ett avskyvärt anfall med barbariska våldsinslag mot civila i Israel. Varken palestinier i Gaza, palestinier i diaspora eller du själv har tagit avstånd från de barbariska handlingarna. Så bespara oss lögner om att ni är världens snällaste folk. Övriga lögner om att det är första gången ni "slår tillbaka" och "hela väst samlat sig för att döda" er och era barn, är inte värda att kommentera.
Citera
2023-10-15, 11:04
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Falsk?
Tala om exakt vad utvecklings miljarderna har skapat i Gaza!
Du kommer inte att kunna framställa en enda sak med underlag.
Så, Say no more
Vi skulle kunna föra en diskussion om detta om du backar från ditt påstående om att "stort sett inte en krona har kommit till humanitär hjälp eller utveckling till fördel åt de som bor i Gaza".
Innan dess betraktar jag dig som en intellektuellt ohederlig person som bygger sina slutsatser på falska premisser, varför vidare diskussion med dig blir meningslös.
Citera
2023-10-15, 11:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Området har under åren bland annat varit judiskt under några hundra år, turkiskt, brittiskt, grekiskt, makedonskt, franskt, tyskt, italienskt och spanskt.

Vilken eller vilka av dessa menar du har bättre rätt till landytan?
Absolut!
Men om du läste vad jag skrev, var det gigantiska misstaget FN och Israel gjorde när de på Palestinskt land utropade detta till staten Israel.

Och genom de drygt 75 år som gått, med konflikt efter konflikt, har det gång på gång bevisats hur fel det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in