2023-10-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jo men många av dom andra supermakterna ser det försvagade ledarskapet i usa också med den senile gamle korrupte idioten joe biden som president. Mycket av respekten har försvunnit för usa.
Biden är inte USA, Att ett land som har 40% av världens bnp och 4% av befolkningen, alltså 350 miljoner har estaka stolpskott. Men förklara Löfven?

Däremot har USA de flesta nobelpristagare, flest OS-medaljörer.

Ett genomsnitts-IQ som tävlar med Sverige,Japan,Kina och Korea.

Man kan sammansätta genomsnittsamerikanen som smart,modig och uppfinningsrik. Även om de flesta svenskar tror amerikanen är en produkt av incest och därefter efterbliven.
Senast redigerad av MrRattisch 2023-10-15 kl. 02:06.
Citera
2023-10-15, 02:04
Medlem
MrsEjPKs avatar
Hur stor chans är det att Iran börjar kriga med Israel ?? För då blir tom jag orolig för allmänna tillståndet i världen....det kan spåra ur rejält i så fall...
Citera
2023-10-15, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Alla Människor som njuter av människors död verkar lida av samma sjukdom, nämligen religiös extremism. Att du njuter av de länkade aktionerna är ännu ett bevis på den sjuka och misslyckade invandringspolitiken Sverige haft sen Palme.

Vi borde satt stopp för 30 år sen, men bättre sent än aldrig. Om pissråttorna Uffe och Maggan håller det dem lovar.

Judar och muslimer förtjänar varandra.

Sen kommer Judarna utrota er om det mot all förmodan blir totalkrig. Allt snack om Iran,Kina och Ryssland är skrattretande. USA:s vapenleveranser till Afghanistan och Ukraina från 70talet-idag har dödat 10-tusentals ryssar. Ryssland,Kina eller Iran kommer aldrig förklara krig mot Israel eller USA då högsta ledningen vet att det är deras sista tid i livet. USA avslutar denna planet när de vill, hata eller älska landet men dem är historiens mäktigaste.

För det första vi älskar inte döden, som du tycker. Men Israel dödar oss sedan 70 år!
Dagligen dödar Israel massvis. Det tar mer och mer av vår mark. Att göra motstånd för att befria och försvara sitt land, är ingen terrorism. Det är en rättighet.
Varför skickar ni svenskar vapen till Ukraina då? Era vapen dödar ju människor, ryssarna ju!
Samma Flashbackare som håller på Israel här, håller å andra sidan på Ukraina! Dubbelmoral.
Vi är snällaste folk i världen, men de har gjort monster av oss. Jag har flytt 3 länder p.g.a. judar ockupera mitt land. Hela min nation lever i fattigdom, och i flyktingläger sedan 70 år. För första gången vi slår tillbaka, så har hela väst samlat sig för att döda oss och våra barn. Varför vill ni inte lyssna eller se våra besvär?
Citera
2023-10-15, 02:07
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
National military service is mandatory for all Israeli citizens over the age of 18, although Arab (but not Druze) citizens are exempted if they so please, and other exceptions may be made on religious, physical or psychological grounds

https://en.wikipedia.org/wiki/Conscription_in_Israel

Så alla över 18 (med få undantag) blir kallade till OBLIGATORISK militär tjänst, och du kan bli kallad upp till 70 år.
Jaha du menar att de ser sina egna som soldater?
Ja det är sant, men de flesta länder har ett liknande åldersspann där de medborgare som ingår i den kan kallas in till att försvara landet.
För exempelvis Sverige är det 18-65, så det är inget ovanligt eller förvånande alls.

Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Det finns både videoupptagningar, bilder och bekräftade uppgifter från oberoende utländska journalister.
Till och med Hamas-medlemmar själva har ju erkänt att de dödat barn.

Du måste ge mig riktig källa på det,tack!
Länkade till bilder på brända och ihjälsagna israeliska barn igår här i forumet, men det inlägget blev tydligen borttaget, så om jag länkar bilderna igen kommer inlägget bara försvinna eller så blir jag avstängd.
Men allt Hamas-våld och de brända och lemlästade israeliska barnen du efterfrågar finns att se i denna Reddit-tråd:
https://www.reddit.com/r/2ndYomKippurWar/
Citera
2023-10-15, 02:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Så tänker jag också och jag är lite lågbegåvad när det gäller att värdera den här informationen. Är det ett falsklarm eller brinner det där nere. Nåväl vi har beredskap här hoppas jag.

Det brinner där nere tyvärr. Enda sättet är att kolla många olika mediekanaler, även AlJazeera och Arab News.
liveuamap är också bra med korta nyhetsuppdateringar.
Citera
2023-10-15, 02:10
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Svenska judar som är emot markinvasionen i Gaza:https://www.flamman.se/som-vansterjude-utkampar-jag-ett-tvafrontskrig/
Jobbar man för en så radikal tidning som Flamman som hon gör så är den politiska övertygelsen troligtvis större än den religiösa.
Citera
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Hur stor chans är det att Iran börjar kriga med Israel ?? För då blir tom jag orolig för allmänna tillståndet i världen....det kan spåra ur rejält i så fall...

Inte så troligt. Israel har kärnvapen vilket inte Iran har. Om Iran vill gå i krig med Israel kommer de göra det via Hezbollah.
Citera
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det brinner där nere tyvärr. Enda sättet är att kolla många olika mediekanaler, även AlJazeera och Arab News.
liveuamap är också bra med korta nyhetsuppdateringar.

Okej uppfattat.
Citera
Medlem
AriGoldds avatar
Följer webcam live hela natten, sker det någon operation inatt tror ni?
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Genom hårt och långsiktigt arbete, På samma sätt som vi inte dödar alla kvinnor och barn i våra förorter för att "förgöra" knark-ligorna.

Man måste vara duktigt dum i huvet om man tror att terroristhotet kommer upphöra om man dödar alla man "tror" eller "kallar" hamas.
Förklara då hur det skulle gå till i praktiken, du som tror att detta ska fungera utan civila förluster.

Att du jämför Hamas med svenska kriminella gäng bevisar enbart på hur verklighetsfrånvarande du är i din analys.
Senast redigerad av kato85 2023-10-15 kl. 02:13.
Citera
2023-10-15, 02:11
Bannlyst
Någon som har siffor på dödstal från båda sidor?
Citera
2023-10-15, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Vilka ska köpa varor från Kina,Indien,Brasilien och Ryssland?

Nej USA, 350 miljoner invånare, kommer med nuvarande befolkningstakt ha 400 miljoner 2050. Det är ett land ingen kan mäta sig med denna utveckling då USA inte är en etnostat. Utan ett land byggt på idéer. Se Sverige som saknar båda.

Mexiko och Indien(se deras relation med Israel) kommer ta över från länder som Kina. Inga muslimer eller araber bryr sig genuint om Palestinierna, annars hade de pressat väst med oljan.
Inga arabiska ledare bryr sig men det gör araberna samt Iran tyvärr.

USA kommer att splittras i olika stater tror många. USA är ett mycket delat land. Invandrare mot utvandrare, vita mot svarta, rika mot fattiga, stater mot stater, vänster mot höger, religiösa mot icke-religiösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in