Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag hade tömt mitt sparkonto för att säkra upp mitt hus. Pengarna skulle räcka till det de räcker till.
Självklart kan du ha en stålskiva stående i hallen med två fastsvetsade handtag. Om den väger 100kg skulle jag kunna flytta den från hallväggen till dörren.
Snälla, parkera cykeln nu!
En 2cm tjock stålplåt i vanligt svartstål som håller måtten av en normal svensk ytterdörr väger prick 394,8 kg. Är det en bättre kvalitet av legerat stål är den ca: 10-15% tyngre. Lägg till dina påsvetsade handtag på vikten. Bifoga gärna en video när du bär den fram och tillbaks till dörren ett par gånger. Eller vakna ur fantasin.
Vart i Sverige får DU tag på skottsäkert glas till samtliga fönster i en modern villa? Vet du vad det ens kostar, om du mot all förmodan vet hur du ens kommer i kontakt med någon som kan sälja detta till dig?
Om du trots allt skulle lösa skottsäkert glas, har du ens tänkt på att hela fasaderna på en normal villa med träpanel är snubblande nära noll skottsäkerhet i? Det består i regel av 22mm träpanel, och 13mm gips. Däremellan lite isolering och luft. Lycka till med skottsäkra fönstren när någon tramadoltuggande kamelknullare sprayar kåken din med kallen och 7,62...
Vet du vad skjutvapen kostar på svarta marknaden idag? Hur mycket pengar landar det på om man som du förespråkar, skall gömma vapen på lite olika strategiska platser i huset?
Hur lång tid tar det dig att först lösa alla cashen det kostar, sen fixa skottsäkra fönster runt om, en megastålplåt som du behöver kranbil för att flytta, ragga runt bland gängen och lyckas handla upp en ca: 5-10 handeldvapen/karbiner och västar? Hinner du eller Rawa/Abdo först tror du?
Dina fantasier hör hemma bland grabbarna i klass 6a på mellanstadiet. Där och då tänkte man som du gör här. Vi som lever i verkligheten skrattar åt dina teorier.