2023-10-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Var den lilla smällen i kombination med ett enormt ljussken? Jag såg att hela himlen lyste upp precis som en helt enorm blixt.

Jag såg det också, men tänkte att det var något blänk som reflekterade.
Citera
2023-10-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Saudiarabien avbryter samtalen med Israel om en normalisering av relationen mellan länderna.

Man pausar samtalen.

Det gjorde man redan vid 11-snåret lokal svensk tid. Knappast oväntat.
Citera
2023-10-14, 17:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag såg den inte. Jag förklarade bara hur Israel agerade i tidigare konflikter och när de anföll i Gaza. Enligt Netanyahu ska Israel sluta ge sådana varningar. Jag är dock inte säker Israelisk militär följer den ordern.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte heller. Nethanyau sa att man skulle sluta med det. Men jag är inte säker Israelisk militär lyder en sådan order. Det är enklare och lättare att komma undan med att vägra en order i den Israeliska armen jmf med andra. Det är av historiska orsaker, som nog de flesta kan förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mnjaaeee....det kan jag inte påstå att jag såg. Det blixtrade till naturligtvis, mindre sprängladdningar som slog på taket. Kan tänka mig att det beror på vad för typ av kamera och kamerainställning som används också kanske? Men spontant nej jag såg inga utmärkande ljusfenomen eller blixtar när dessa träffade nej.
Okej, tack båda två!

Tror detta var någonting annat, men ska undersöka närmre.
Citera
2023-10-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Palestinierna lär inte släppas in i Gaza igen om de lämnar området.

Varför ska Egypten hjälpa till med etniskt rensning som är ett folkrättsligt brott?

Om de flyttar bort från terrornästet får de lugn och ro. Då får de bo med de framgångsrika muhammedanerna och kan be hur många gr. som helst per dag. Win-Win.
Citera
2023-10-14, 17:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Palestinierna lär inte släppas in i Gaza igen om de lämnar området.

Varför ska Egypten hjälpa till med etniskt rensning som är ett folkrättsligt brott?

Nej, det är bättre de dör i Gaza, det är vad du säger.

Egypten har på intet vis hjälpt människor från Palestina.

Du tycker det är bättre att de alla blir sönderbombade, så du kan få klaga på juden.

Inte väldigt snyggt.
Citera
2023-10-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hamas sitter i Libanon. Bland annat.

Flertalet av Hamas ”ledare” sitter framförallt i sanslöst lyxiga lägenheter i extraordinära byggnader i Qatar.

Dessa gubbar smutsar inte ner sina händer direkt.
Citera
2023-10-14, 17:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej, det är bättre de dör i Gaza, det är vad du säger.

Egypten har på intet vis hjälpt människor från Palestina.

Du tycker det är bättre att de alla blir sönderbombade, så du kan få klaga på juden.

Inte väldigt snyggt.
Egypten vill helt enkelt inte bli ett nytt Libanon.
Citera
2023-10-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag måste säga att jag fortfarande väntar på något som liknar den panik, eller humanitära katastrof, som MSM rapporterar om. Alla videoklipp, framförallt de olika live-strömmarna som får anses vara den mest riktiga bilden av vad som händer, visar välfödda araber i hela och rena kläder som mest står och hänger. Jag skulle gissa på att IDF i princip kommer att kunna gå in i Gaza helt utan motstånd, och befolkningen räknar med att de kan fortsätta leva som vanligt eftersom IDF kommer gå varligt fram och inte medföra några överhängande risker för civilbefolkningen. Du ser ju inte direkt folkmassor som beväpnar sig med stenar och molotovs och bygger barrikader.

Har kikat i 15 minuter live från Gaza Hospital, folk går omkring som ingenting har hänt. Knappt någon ser bekymrad ut.
Citera
2023-10-14, 17:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Jag har absolut INTE förringat att 40 barn mördats, Halshuggits - ja mördats - NEJ!. Tvärtom! Som EDMare är jag rosen rasande över att Hamas attackera en EDM festival! Det är en attack på några av dest freds älskande planeten har att erbjuda. Och det heter inte EDM-family för inget!

Var det något annat du totalt grundligt fundamentalt dyslexi-läst?

Jag svarade på ditt inägg.

Vi vet inte exakt hur alla dött, mer än att de brutalt har mördats.

Över 1,200 mördades förra helgen. Haaretz publicerar namnen allt eftersom. Här är runt 300:

https://www.haaretz.com/israel-news/2023-10-08/ty-article/israels-dead-civilians-soldiers-emergency-services-personnel-killed-in-war-with-hamas/0000018b-0de8-dc5d-a39f-9fecb5a30000
Citera
2023-10-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Flertalet av Hamas ”ledare” sitter framförallt i sanslöst lyxiga lägenheter i extraordinära byggnader i Qatar.

Dessa gubbar smutsar inte ner sina händer direkt.
Frågan är om det kommer bli tryck på Qatar ta tag i detta och arresterad eller visa ut Hamas ledarna eller man kommer låtsas som ingenting
Citera
2023-10-14, 17:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Har kikat i 15 minuter live från Gaza Hospital, folk går omkring som ingenting har hänt. Knappt någon ser bekymrad ut.

Skitsnack eller posta länk.
Citera
2023-10-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Skitsnack eller posta länk.

Live?
https://www.youtube.com/watch?v=L67KCD3inM0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera