2023-09-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirium
Har du några exempel på vilken typ av kränkningar det handlar om?

På sociala medier skriver folk att dom inte kan berätta detaljerat vad som har hänt pga förtal och sånt men här är det ju ingen som vet vem det är som berättar.

För övrigt verkar TF ordförande helt galen, tror aldrig jag har sett så långa inlägg på Facebook förr.

Tog bort allt jag skrev, det sista jag tänker handskas med är tourette Jonas och hans inavlade syster.

En kommentar om NIU-Ungdomarnas uttalanden i media. De har garanterat inget val, de måste gå ut och säga att de inte vet något, även om de gör det. Måste.
Senast redigerad av BenimBachro 2023-09-05 kl. 01:37. Anledning: Rädsla för klubben
Citera
2023-09-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenimBachro
Tog bort allt jag skrev, det sista jag tänker handskas med är tourette Jonas och hans inavlade syster.

En kommentar om NIU-Ungdomarnas uttalanden i media. De har garanterat inget val, de måste gå ut och säga att de inte vet något, även om de gör det. Måste.

Det verkar som att det hela rör sig om grundlösa krav och att det inte blir någonting av anklagelserna. Tydligen en konkurrerande klubb som försöker sno till sig gymnasieutbildningen. En riktig skandal verkar rullas upp.
Fram med popcornskål.
Citera
2023-09-07, 22:54
Medlem
Jag fattar inte att de (alla sidor) inte fattar att de förstör Taekwondon i Skellefteå. Vem kommer någonsin att sätta sina barn i någon av deras verksamheter?

Att det blir strider och motsättningar i klubbar med elitsatsande individualister där klubben saknar mogna och erfarna ledare är inte konstigt. Då kommer det också att finnas de som känner sig kränkta, men det betyder inte automatiskt att man har rätten på sin sida. Övergrepp är dock helt oacceptabelt.

Några goda råd till alla parter.
Soo Shim: Ni är så otroligt aggressiva och man får känslan att ni är helt utan självkritik. Det kanske känns bra i stunden, men det verkar ju vara det beteendet som gjort att så mänga tidigare aktiva ogillar klubben.

Anmälare: Om ni utsatts för övergrepp så anmäl detta till RF, Svenska Taekwondoförbundet och/eller polisen. Det är där sådant ska avgöras. Att kontakta klubbens samarbetspartners och på andra sätt bedriva en smutskastningskampanj upplevs bara hämndlystet.

Skellefteå Kommun: Hur dumma är ni egentligen som inte fattar att det är en elitutbildning där Svenska Taekwondoförbundet måste godkänna upplägget. Nu ska alltså de som elitsatsar på Taekwondo få sin utbildning av någon gymnastiklärare som följer en allmän läroplan, USELT. Innan man vidtar så radikala åtgärder så är det minsta man kan förvänta sig en enkel och anonym undersökning av eleverna. Finns det ingen gräns på storhetsvansinnet i kommunen?

Så sluta upp att driva detta via olika medier och rädda det lilla anseende som sporten har kvar!
Citera
2023-09-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Jag fattar inte att de (alla sidor) inte fattar att de förstör Taekwondon i Skellefteå. Vem kommer någonsin att sätta sina barn i någon av deras verksamheter?

Att det blir strider och motsättningar i klubbar med elitsatsande individualister där klubben saknar mogna och erfarna ledare är inte konstigt. Då kommer det också att finnas de som känner sig kränkta, men det betyder inte automatiskt att man har rätten på sin sida. Övergrepp är dock helt oacceptabelt.

Några goda råd till alla parter.
Soo Shim: Ni är så otroligt aggressiva och man får känslan att ni är helt utan självkritik. Det kanske känns bra i stunden, men det verkar ju vara det beteendet som gjort att så mänga tidigare aktiva ogillar klubben.

Anmälare: Om ni utsatts för övergrepp så anmäl detta till RF, Svenska Taekwondoförbundet och/eller polisen. Det är där sådant ska avgöras. Att kontakta klubbens samarbetspartners och på andra sätt bedriva en smutskastningskampanj upplevs bara hämndlystet.

Skellefteå Kommun: Hur dumma är ni egentligen som inte fattar att det är en elitutbildning där Svenska Taekwondoförbundet måste godkänna upplägget. Nu ska alltså de som elitsatsar på Taekwondo få sin utbildning av någon gymnastiklärare som följer en allmän läroplan, USELT. Innan man vidtar så radikala åtgärder så är det minsta man kan förvänta sig en enkel och anonym undersökning av eleverna. Finns det ingen gräns på storhetsvansinnet i kommunen?

Så sluta upp att driva detta via olika medier och rädda det lilla anseende som sporten har kvar!

Herregud vilken soppa.
Citera
2023-09-15, 15:52
Medlem
Tragiskt att EJ ska dras in detta för oförrätter från N för många.år sedan. Tyvärr ältar hon detta, bl.a som föreläsare för högstadieelever. Bättre o släppa o.gå vidare. Denna hämd gör bara att sporten förstörs. Inkl hennes egen klubb. Dessutom, sporten baseras på viktklasser, inte kommer hennes elever undan det. Inte heller träningshets. Omöjligt bland elitsatsande
Citera
2023-09-21, 08:01
Medlem
Minst två av Soo shims tränare har enligt vittnesmål utsatt ungdomar för sexuella övergrepp. Hoppas verkligen att sanningen hinner ikapp nu.
Citera
2023-09-23, 09:56
Medlem
Varför anmäls det till Alla andra än polisen?
Citera
2023-09-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
Minst två av Soo shims tränare har enligt vittnesmål utsatt ungdomar för sexuella övergrepp. Hoppas verkligen att sanningen hinner ikapp nu.

Vem mer än N.A?
Citera
2023-09-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andaelmo
Vem mer än N.A?

L*n*s Sj*d*n är det namn jag hört från flera olika håll.
Citera
2023-10-14, 16:29
Medlem
Jaha, då var vi där i den situationen att Skellefteå kommuns uppblåsta ego har försatt många av eleverna på NIU i en knepig situation.

Som jag fattar läget nu så har kommunen anställt en tränare från den andra klubben och det kan knappast anses neutralt. Som jag fattat det så är hon i epicentrum av schismen mellan klubbarna, men det får gärna någon mer insatt utveckla.

Eleverna från Soo Shim hamnar i en väldigt svår situation då dialogen mellan klubbarna varit så polariserad. Jag tror att även om klubben stödjer de som vill fortsätta så har de redan i tidigare tvingats ”välja” sida pga debattklimatet och då känns det säkert som att svika klubben, lagkamrater och sig själv att fortsätta.

Kommunens spelsinne är under all kritik och jag tror inte att avhoppen är klara och dessutom har ju inte Taekwondoförbundet godkänt utbildningen ännu. Jag tycker att förbundet borde agera tydligt och markera genom att låta de intagna eleverna gå klart NIU, men inte tillåta ytterligare intag. Då får väl kommunen , om de så önskar, bedriva LIU i egen regi eller åter ansöka om NIU under de premisser som förbundet kräver.

Elever på NIU, ni har oförskyllt hamnat mitt i smeten för strid mellan två klubbar och ett idiotiskt kommunalt agerade. Ni är offer och har mitt stöd oavsett hur ni gör och lycka till med er elitsatsning.
Citera
2023-10-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
L*n*s Sj*d*n är det namn jag hört från flera olika håll.

där har vi han. N.A. och han är bästisar också, vänner som hjälper den andra att komma undan med skit ;-)
Citera
2023-10-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenimBachro
där har vi han. N.A. och han är bästisar också, vänner som hjälper den andra att komma undan med skit ;-)

Men ingen polisanmälan? Bara rykten på typ Flashback eller? Skumt.
450000kr i bidrag dras in från Skellefteå kommun k alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in