2023-10-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
OK de är klart ett mindre problem på sikt än 10-20 procent religiösa dårar som israel har. Enligt lag behöver de inte arbeta eller betala skatt, samt göra militärtjänst - Parasiter i mina ögon. En subgrupp av dem stödjer den palestinska kampen

https://coveringreligion.org/2023/04/28/58218/

De skaffar barn som kaniner. Sen röstar de för behålla sina fördelar. Det förstör Israels förmåga att försvara sig mot Hamas.

Exakt! Bra skrivet. Det kommer bli ruggiga problem i framtiden med sådant förfarande.
Citera
2023-10-14, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesBureus
Den här konflikten är riktigt grisig, och jag förstår inte hur man kan stödja någon sida i denna konflikt.

Israel har rätt att försvara sig, men att urskillningslöst mörda oskyldiga civila gör dem till samma avskum som Hamas.

Hamas använder sig utav vissa metoder, Israel av andra.

Nu har ju Israel beordrat civila att evakuera söderut (var exakt alla dessa hundratusentals människor ska ta vägen är ju extremt oklart annat än söderut.) för att samtidigt bomba de civila som försöker evakuera.

Här är ett klipp på en konvoj som rör sig, full med civila på ett lastbilsflak:
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1712959287188754440?s=46&t=vCuX8Pny9cphsYEw9Cvniw

Här är ett klipp som visar konvojen några ögonblick senare:
https://www.reddit.com/r/N_N_N/comments/177b2av/aftermath_of_a_israeli_airstrikes/

Israel kan skrika hur högt de vill om mördade israeliska barn, men sanningen är att de är samma som Hamas. De går bara framåt med sina aktioner av att mörda barn och andra civila på olika sätt. Jävla barbarer.

Stor skillnad då ingen är "civil" på Gazaremsan, ingen är oskyldig eller ovetande om Hamas terror. Alla är medskyldiga. Du är ofattbart okunnig....
Citera
2023-10-14, 08:37
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Frågan kvarstår dock.. Varför ska västvärlden bry sig i vad sandfolk pysslar med? varken Israel eller Palestina eller något annat sandlådeland har som helst att bidra till världens utveckling.

Ganska bra fråga faktiskt. Varför ska vi bry oss? Konflikten kommer aldrig i helvete att lösas, inte så länge religioner tillåts. Avsluta alla religioner, hårt, så kanske problemet löser sig om ett par generationer
Citera
2023-10-14, 08:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Israel väljer också extremister. Det stora problemet är att de får vara med att styra landet. De lever på bidrag, studerar torah och producerar barn samt slipper militärtjänst. De är Hamas bästa vänner.* De är parasiter med en utbildningsnivå på samma nivå som ett arabiskt gatubarn. De sitter i regeringen och kan vara ett skäl av många att Israel missade attacken.

*Lite fel - Det finns en delgrupp av dessa parasiter som anser att Israel inte får finnas nu.

Det är inte palestinierna (Hamas) som kommer lyckas förgöra Israel utan denna grupp.
Nu klarnar det lite mer kring vad du tror har hänt.

Dessa ortodoxa höga hattar har ju precis hela tiden hatat staten Israel lika mycket som andra araber gör. Varför skulle de plötsligt inneha positioner där de är kommunikatörer mellan tex Netanyahu och underrättelsetjänsterna?

Nej, de ortodoxa kan inte vara förklaringen till den här missen eller "missen".
Citera
2023-10-14, 08:39
Medlem
Kikar på Aljazeera, det är helt magiskt hur korkade muslimer är.
Israel bombar skiten ur Gaza, då ser muslimer i Västbanken det, vad gör man då? JO man går ut på gatorna och börjar elda bilar, bildäck, kasta sten på israeliska säkerhetsstyrkor osv.
Undrar hur man tänker, antagligen enligt följande: -JAG vet, mina bröder i Gaza ställde till det för sig så nu jämnas deras hus med marken, DET vill jag ochså vara med om, jag vill att checkpointerna stängs, så när en ambulans som i vanliga fall har nån mil till sjukhus får nu åka ca 10 mil, jag vill att israelerna börjar BOMBA mig med nuuuuuu.
Citera
2023-10-14, 08:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ganska bra fråga faktiskt. Varför ska vi bry oss? Konflikten kommer aldrig i helvete att lösas, inte så länge religioner tillåts. Avsluta alla religioner, hårt, så kanske problemet löser sig om ett par generationer
Men var det inte så att Islam var fredens religion? Stämmer det verkligen eller är det så att Hamas kör efter sin egna tro som då inte skulle vara från Islam?
Citera
2023-10-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Absolut, var inte fler än några enstaka döda i Israel. Hamas är ju dock otroligt dumma, ingen vill stödja dem efter terrordåden.

Nej det var runt 1300 döda. Men de flesta mördades av Hamas-terrorister inte av raketer. Jag vet inte om de är dumma. De vill troligen stoppa Israels närmande till fler arabländer, speciellt Saudiarabien. Ett sätt att lyckas är att göra Israel jättearg - Det har man lyckats med. Steg två är att låta Israel mörda ex antal Palestinier. Halva Gaza är full av barn. Så det är inte så svårt. Det kommer i Hamas ögon få Saudi att backa. Hamas vann.

Dessutom var Hamas relativt skickliga i sitt initiala skede av attacken. Så dumma är de inte. Dock är de vidriga men det terrorister är.

Hela Hamas operation är ett extremt osäker och farlig för Hamas. Så varför anföll Hamas? Troligen för att man ansåg om man inte gjorde någonting skulle det garantera att Hamas situation skulle försämras kraftigt. Alltså Hamas tänker vi måste göra någonting.
Citera
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Varför är det ologiskt? Det blir inte lättare för palestinierna att sticka till Israel.

Dessutom är det - som sagt - bara en mil till bäcken för de flesta och de har åtminstone sex timmar till på sig.

Det är avsevärt bättre än att stanna.
Ska de vara stå vid gränsen mot Egypten utan mat/vatten/värme? Tiotusentals om inte fler lär dö av bara det. Nej, upprätta en korridor till Västbanken eller ta emot dom i Israel. De kan ha checkpoints och ta en och annan Hamasmedlem som försöker smyga med. Israel vet om alla som är medlemmar så det är inga risker om att Hamas skulle följa med civila.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
OK de är klart ett mindre problem på sikt än 10-20 procent religiösa dårar som israel har. Enligt lag behöver de inte arbeta eller betala skatt, samt göra militärtjänst - Parasiter i mina ögon. En subgrupp av dem stödjer den palestinska kampen

https://coveringreligion.org/2023/04/28/58218/

De skaffar barn som kaniner. Sen röstar de för behålla sina fördelar. Det förstör Israels förmåga att försvara sig mot Hamas.

Det är nästan lite komiskt att du ser Israel som det stora problemet här. Om Israel väljer att lägga sina pengar på att folk slipper betala skatt är väl helt och hållet upp till dom?

Du tycker inte det är ett större problem att Palestinierna väljer en terror organisation till styre och som väljer att använda biståndspengar till raketer och vapen istället för att utveckla landet?

Dom som skaffar barn som kaniner är väl snarare dom som bor i Gaza.
Citera
2023-10-14, 08:42
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Från Twitter:

https://twitter.com/EdKrassen/status/1712887052277035340

Avskyvärda och motbjudande bilder som endast muslimer går igång på.

Vanliga människor finner bilderna stötande och blir mycket provocerade. Terroristerna i Hamas tar sin terrorism till nivån då enda acceptabla svaret från civiliserade människor och omvärlden är neutralisering och utrotning av organisationen.

ISIS blev utrotade. Nu är det dags för Hamas att bli utrotade som kackerlackor. Ingen är intresserad av muslimska snyfthistorier. Hamas gick långt över alla tänkbara röda linjer. Nu får Hamas och alla de som stödjer terrorismen stå för sina handlingar och möta konskvenserna.
Citera
2023-10-14, 08:43
Medlem
twoeggss avatar
Judar som ockuperar mark som inte är deras och ryssar som ockuperar mark i Ukraina, är det någon skillnad? Folk här verkar vara helt för när Ukraina skickar drönare in i Ryssland, men emot när palestinierna utför operationer för att mota bort inkräktare. Är det inte ett ganska stort mått av dubbelmoral? Snart kommer Palestina vara reducerat till noll och folk kommmer beskylla det palestinska folket för det, när det inte är de som är förövaren.
Citera
2023-10-14, 08:43
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Kikar på Aljazeera, det är helt magiskt hur korkade muslimer är.
Israel bombar skiten ur Gaza, då ser muslimer i Västbanken det, vad gör man då? JO man går ut på gatorna och börjar elda bilar, bildäck, kasta sten på israeliska säkerhetsstyrkor osv.
Undrar hur man tänker, antagligen enligt följande: -JAG vet, mina bröder i Gaza ställde till det för sig så nu jämnas deras hus med marken, DET vill jag ochså vara med om, jag vill att checkpointerna stängs, så när en ambulans som i vanliga fall har nån mil till sjukhus får nu åka ca 10 mil, jag vill att israelerna börjar BOMBA mig med nuuuuuu.

De är känslo- och impulsstyrda apor. Noll priser i forskning, vetenskap och uppfinningar. 2,2 miljarder är dom och dom åstadkommer ingenting värdefullt i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in