2023-10-14, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skrev du inte igår att det var Toves eget fel? Eftersom hon avslöjade att JJ varit otrogen?

Jo, men jag anser att det är ett omoget sätt att bråka om det som Johanna gjorde. Hon kunde bara strunta i Tove och sedan nonchalera och inte bry sig om Tove mer. Det hade varit det bästa så hade Tove levt än idag. Men det är klart att det finns somliga personer som är rena rama skitstövlar och Johanna verkar vara en sådan. Man tar liksom inte livet av en människa för det som Tove gjorde. Det finns gränser. Och kan man inte hantera sina känslor på ett rätt sätt då lider man av någon psykisk sjukdom. Det är liksom inte normalt det som Johanna gjorde genom att ta livet av Tove bara för att hon hade berättat om Johannas otrogenhet inför deras vänner på den där festen där de spelade det spelet.
Citera
2023-10-14, 03:48
Medlem
LDLooses avatar
Citat:
Jag har läst FUP.
Jaha. Ändå sätter hovrätten hen på fri fot, fast du läst ett FUP.
hujedamej
Citera
2023-10-14, 03:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDLoose
Jaha. Ändå sätter hovrätten hen på fri fot, fast du läst ett FUP.
hujedamej

Din fråga var om MH super och knarkar.
Citera
2023-10-14, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om hon så ränt ut och in 10 ggr så är det ointressant.

Jag har beskrivit en sammantagen bild om hennes beteende mot Tove - och Maja är allt annat än passiv.

Vidare har jag tittar på hennes sinnesstämning rent generellt och hon är allt annat än lugn.

Uppenbart har hon varit aggressiv och bitchig.

Detta är MAJA på Nöjet och den jag tittat på mer konkret.
För att MAJA gärna vill tona ner sig själv och sitt beteende.

1)
"Irriterad" är Majas menlösa ordval om att hon inbillat sig att fd väninnan - dvs den som skulle brinna inne på deras sleepover - slagit till henne i ansiktet på dansgolvet.
Dvs samma tjej som hon trakasserade en månad innan på väg från Nöjet.
Maja bad henne dra åt helvete och de var spydiga ang hennes efternamn.
Maja var således inte mindre aktiv än J den gången.

Maja var mer än irriterad på Nöjet. Hon blev aggressiv på väldigt kort tid:

S*tina:
"S berättar vidare att när hon och TB skulle gå från dansgolvet mot bowlingen mötte de Maja Hellman och en tjej till. Precis när de hade passerat varandra hörde hon att Maja blev arg på något. S vände sig om och såg ett gäng som stod med ryggarna mot Maja. S uppfattade det som en tjej i det gängen hade backat in i Maja.

Gänget pratade med varandra och verkade inte uppfatta att Maja var arg på dem. Maja blev arg väldigt fort.
Maja frågade gänget vad de ville och gick mot dem. Gänget sa inget tillbaka. S vet inte
vilket gänget var. S gick fram till Maja efter de hade spelat handboll ihop. Hon sa till Maja att lugna ner sig och att hon uppfattade att gänget inte gjort det med mening.
Maja fortsatte att säga till gänget men hon lugnade sedan ner sig när S fortsatte att lugna ner henne. När Maja hade lugnat ner sig gick Maja och kompisen mot dansgolvet och S och T mot Bowlingdelen.
(..)
S uppfattade Maja som ganska påverkad men hon sluddrade inte. Detta drar S slutsatsen genom att Maja blev så aggressiv och arg på kort tid."

2)
Mer konkret ang Tove så ses att Maja drar sig inte för att hoppa in då det uppstår handgemäng mellan Johanna och Tove.
Att hon instinktivt tar Johannas parti och skyddar henne.

▪️Det är Maja som direkt gick emellan.
▪️Det är Maja som knuffar Tove.
▪️Det är Maja som säger till Tove att gå därifrån.

Maja 2022-10-18:
"Johanna puttade bort Tove men Tove
fortsatte slå på Johanna så Maja gick emellan dem."

"Sedan ville hon slåss, hon slog knytnävsslag mot Johannas huvud. Maja ställde sig upp och knuffade bort Tove så hon backade bakåt."

2022-11-15
" (...) då börjar Tove, ja veva mot Johanna och hennes huvud. Eh, och då börjar jag också putta bort Tove därifrån."

2022-12-30
(..)Tove hade, eh, vevat färdigt så var det liksom så här vad håller du på med liksom, gå härifrån. Inte så att jag stod
och skrek det utan att det ja.
BF: Okej.
F: Vem var det som uttryckte det där vad håller du på med, gå härifrån?
M: Det var jag."

Det finns ingen som sagt att bara Maja hyste agg.
Däremot är det MAJA som granskats enskilt av mig.

3)
Beträffande vakten så är Maja med fram till honom:

▪️Maja ville ställa upp som vittne.
▪️Maja krävde att Tove skulle bestraffas, dvs kastas ut.
▪️Maja hyste agg mot Tove.
▪️Maja var bitchig mot Tove.

OV J*han:
" Han pratade med samtliga och det var vid stängning. Han stod vid entrén när 2 av tjejerna kom fram till honom."

"Den ljushyade sa till Johan att en tjej hade slagit ner henne. Då frågade J om hon hade bevis. Den mörkhyade tjejen svarade att hon såg det."

"Han sa till dem att om de vill anmäla kan de gå ut till poliserna som stod utanför. Den mörkhyade svarade då och tyckte han kunde slänga ut Tove."

"Vid samtalet med Tove var de bitchiga och hade ett agg."

Ang detta så ljuger Maja i TR att hon inte ens varit med fram till vakten.
Min avskrift:

M: Eeeh.. Asså, jag sa inget till vakten men jag.. Eh... Ja asså jag var ju med Johanna.
ÅK: Så du var med Johanna när hon pratade?
M:Ja, eller asså.. Jag vet inte exakt liksom vart jag stod.
ÅK: Nej, nej.. Eh.. Vad sa Johanna till vakten?
M: Det vet inte jag.
ÅK: Nej. Vad hände när ni pratat med vakten?
M: Vi gick ut.
ÅK:Johanna nämnde att vakten hade pratat med Tove.
M: Mmm.
ÅK: Var det någonting som du märkte?
M: Nej det är ingenting jag reflekterade över.
ÅK: Nehej. Var du med nån vakt när hon pratade med Tove?
M: Nääe.. Hur menar du?
ÅK: Nej jag frågar om du varit med tillsammans med nån vakt som pratat med Tove?
M: Nej.
ÅK: Nehej

ÅK: Hur reagerade Johanna på det här som hade hänt med Tove inne på Nöjet då?
M: Ja, asså.. Först kände det som att hon blev chockad liksom. Jag vart också chockad inget man var beredd på.. Ja..
ÅK: Var hon irriterad på det som hänt eller? Johanna alltså.
M: Ja lite.
ÅK: Var du det?
M: Eh. Asså jag var väl, asså, jag var väl mest chockad.
ÅK: Mm.
(..)

4)
Maja och Johanna är frekvent på Nöjet. De är vanligtvis är de glada.
Inte den här kvällen.

Maja letar efter Tove och går tillbaka in på Nöjet:

▪️Maja såg upprörd ut.
▪️Maja för talan då de står utanför med armarna i kors.

Entrévärd F
" F känner igen tjejerna sedan tidigare då de är på Nöjet nästan varje helg."

" De är alltid trevliga och glada det har aldrig varit något med dessa två.

På frågan om det var något speciellt denna
kväll gällande Johanna och Maja så svarar F att Maja var upprörd denna kväll, hon
sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut.
(..)
"De står nära entrédörren med armarna i kors och traja med bena precis som man gör när man står och väntar på någon.
F går fram till dem och frågar vem de väntar på. Maja svarar att de väntar på en kompis."

Nä? Va otippat. Det är nog snarare så att du vill blunda för det som ses i fup.
Att du inte gillar den här bilden som tas fram beror på att den inte passar in i den bild du vill ge sken av i tråden:
Sköra, menlösa offret Maja.

Det fetade:
Det verkade som att Maja var hur aktiv som helst. Eftersom Maja har ADHD så är hon en överaktiv person. Och sdan eftersom hon också hade druckit alkohol gjorde det kanske inte saken bättre utan snarare tvärtom. Det finns somliga personer som blir bråkiga av alkoholen och det är bara till att förstöra för andra personer.
Citera
2023-10-14, 03:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det fetade:
Det verkade som att Maja var hur aktiv som helst. Eftersom Maja har ADHD så är hon en överaktiv person. Och sdan eftersom hon också hade druckit alkohol gjorde det kanske inte saken bättre utan snarare tvärtom. Det finns somliga personer som blir bråkiga av alkoholen och det är bara till att förstöra för andra personer.

Hon har ADD! Hon är inte överaktiv!
Citera
2023-10-14, 03:59
Medlem
Citat:
Hon har ADD! Hon är inte överaktiv!

Jag har läst att hon har ADHD.
Citera
2023-10-14, 04:00
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Precis, borderline är det sista hon har. Psykopati det första. Narcissism det andra.

Citat:
Jo, men jag anser att det är ett omoget sätt att bråka om det som Johanna gjorde. Hon kunde bara strunta i Tove och sedan nonchalera och inte bry sig om Tove mer. Det hade varit det bästa så hade Tove levt än idag. Men det är klart att det finns somliga personer som är rena rama skitstövlar och Johanna verkar vara en sådan. Man tar liksom inte livet av en människa för det som Tove gjorde. Det finns gränser. Och kan man inte hantera sina känslor på ett rätt sätt då lider man av någon psykisk sjukdom. Det är liksom inte normalt det som Johanna gjorde genom att ta livet av Tove bara för att hon hade berättat om Johannas otrogenhet inför deras vänner på den där festen där de spelade det spelet.

Det läskiga är väl Js mörka inre liv. Ett liv hon inte helt och hållet kunde blottlägga ens för kamrat M.

Detta mörker tror jag hon behåller för sig själv. Ibland sipprar det dock ut hat, förtäckta hot och manipulationer för att styra andra.
Citera
2023-10-14, 04:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Tror ni att Maja läser här nu?
Citera
2023-10-14, 04:04
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Det fetade:

Men hon har väl en släng av ADD? Inte ADHD. Har för mig att hon inte ens helt uppfyller kriterierna för att diagnosticeras för detta.

Maja har andra problem.
Senast redigerad av Nonitotta 2023-10-14 kl. 04:18.
Citera
2023-10-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det läskiga är väl Js mörka inre liv. Ett liv hon inte helt och hållet kunde blottlägga ens för kamrat M.

Detta mörker tror jag hon behåller för sig själv. Ibland sipprar det dock ut hat, förtäckta hot och manipulationer för att styra andra.

Vad tror du Johanna kan ha för någon slags psykisk sjukdom?
Citera
2023-10-14, 04:10
Medlem
Citat:
Jag tror att hennes föräldrar har förbjudit det
Och att de har begränsat hennes mediaanvändning
Citera
2023-10-14, 04:11
Medlem
Citat:

Ja, absolut att Maja läser här. Hon blir nog chockad för hon tror väl i sin curlade värld att alla gått på hennes lögner.

Jag hade önskat att Maja hade visat ånger inför det hon gjort, och bett Toves anhöriga om förlåtelse. Inte bara för mordet och gravskändningen utan för att hon höll tyst och lät alla leta efter Tove, medan de anhöriga måste ha våndats av ångest och oro. Så beter sig ingen människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in