2023-10-13, 20:03
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Så när Emelie Bumbi gör det så är det ok, men är det en man så är det jättehemskt?

VEM har sagt att det är okej att Emelie Bumbi tigger pengar?
Hela svenska TT är fullt av folk/konton som dagligen varnar folk för henne.
Citera
2023-10-13, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Nej inte i kundens fall. För kvinnor lurar inte företagskunder. Privat mot privat gäller detta.

Så då har snubben gjort fel?
Citera
2023-10-13, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Han fick skyddad identitet i samband med att han blåste Soar och sålde ut honom

Då skulle hans uppgifter vara skyddade på Lexbase. En annan person som också dömdes för doping i samma mål har skyddade uppgifter men inte den hör snubben.

Vilket år skulle han ha f0tt "skyddad identitet"?
Citera
2023-10-13, 20:07
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Nej så är det inte. Tragiskt att dessa kvinnor tänkte med klittan istället för hjärnan. Men man får inte vara så godtrogen. Då skall man ha förmyndare.😎

Jag finner det fortfarande märkligt att kvinnor inte bara kan erkänna att de ger sig ut på Tinder för att få bekräftelse i form av smicker och knull. Istället heter det att de har det som "tidsfördriv" och att de minsann "inte söker något" samt att de försöker matcha med killar som de vet att de troligtvis egentligen inte kommer att kunna inleda något med. Det är som upplagt för att en psykopat likt den svenska Tinderbedragaren ska kunna ta dem med storm och trycka på rätt knappar.
Citera
2023-10-13, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De flesta i tråden är unga och oerfarna och tror därför att om man blir lurad får man skylla sig själv.

Jag som är både intelligent, högutbildad och driver företag vet att det är väldigt lätt bli lurad , om man är i en situation där man inte förväntar sig det.

Folk tror de kan känna det på sig när någon är bedragare. Typ att han använder ordet "bruschan" i varje mening. Men en duktig bedragare är tvärtom, extremt respektabel , vältalig och intelligent. En sån "man aldrig skulle förvänta sig det av honom" , som grannar ibland säger om något psycho...

Att säga till en dejt som man pratat med i telefon i timmar och blivit kär i "jag ska kolla dig på Lexbase" är väl orealistiskt.

Vissa killar är väldigt bra på att ge bekräftelse till tjejer. Oftast är det just sådana man bör se upp med.
Problemet är att kvinnor inte kan hantera sina känslor. Så fort det är en snygg kille till psykopat med en enorm charm och som ohämmat ger komplimanger utan någon självinsikt om hur cringe han låter, och därtill frågar om lån och pengar, så ska man som fullvuxen kvinna inse att det är en röd linje.

Jag förstår inte hur svårt det ska vara att inse att om någon pratar om pengar eller pratar om saker som är för bra för att vara sant, så är det också det.

Jag förstår inte hur psykopater, som egentligen har en väldigt genomskinlig charm och en uppenbar fasad, lyckas lura skjortan ur kvinna efter kvinna. De skriver som femåringar och ger överdrivna komplimanger.

En fet kossa borde inse att något är fel när en kille 10 ligor över säger att det är den snyggaste tjejen han sett i hela sitt liv... om man går på sånt där då har man en intelligens motsvarande en femårings. Förklaringen till detta ligger i att kvinnor inte vet om sitt värde. I deras värld finns det inte att de är fula. De är 10or i deras egna ögon även om de är tjocka och ser ut som en mosad lastbil i ansiktet. Och därför tror de på dessa komplimanger och tror att de är värda en man med det utseende som den här bedragaren har.

I dokumentären säger den dumma blondinen "jag blev erbjuden 300.000 kronor efter fem veckor om jag bara tog ett lån på 150.000". Och hon lägger till "det är klart man blir sugen"...
Senast redigerad av Genelkurmay 2023-10-13 kl. 20:09.
Citera
2023-10-13, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Que? Titta på bilden från tidningen. Finns inte en tillnärmelsevis likhet med snubben som har postats i tråden.

Lokalen är inte densamma som visades i programmet igår heller.

Que? Titta UNDER bilden i lokaltidningen. Det står ju PETER Billock, alltså Robins kollega som är 50+ (morbror?)? Du kanske ska läsa innan du gafflar på folk?
Citera
2023-10-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Jag tänker inte skriva nån uppsats för att föklara varför dom är blåsta
Dom är helt enkelt blåsta och jag tycker inte synd om dom för fem öre

Är du själv också lite blåst månne? Om dom är blåsta eller inte var inte frågan.

Frågan var varför du anser att dom får skylla sig själva pga att dom, enligt dig, är blåsta?
Citera
2023-10-13, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Jag finner det fortfarande märkligt att kvinnor inte bara kan erkänna att de ger sig ut på Tinder för att få bekräftelse i form av smicker och knull. Istället heter det att de har det som "tidsfördriv" och att de minsann "inte söker något" samt att de försöker matcha med killar som de vet att de troligtvis egentligen inte kommer att kunna inleda något med. Det är som upplagt för att en psykopat likt den svenska Tinderbedragaren ska kunna ta dem med storm och trycka på rätt knappar.

De erkänner väl allihop att de föll för hans smicker?
Citera
2023-10-13, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
I dokumentären säger den dumma blondinen "jag blev erbjuden 300.000 kronor efter fem veckor om jag bara tog ett lån på 150.000". Och hon lägger till "det är klart man blir sugen"...

Den tjejen har nog inte så hög iq, nej. Men hon har väl ett människovärde ändå och det är väl inte okej att utnyttja henne? Låter som nån slags nynazism?
Citera
2023-10-13, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Den tjejen har nog inte så hög iq, nej. Men hon har väl ett människovärde ändå och det är väl inte okej att utnyttja henne? Låter som nån slags nynazism?
Ingen har sagt att det hon utsatts för är rätt.

Var ligger människovärdet i att knulla fram 4 ungar, skilja sig och sedan knulla runt på tinder? Det vill säga den kultur som gjorde det möjligt för henne att träffa på en sådan destruktiv man, låta sig förföras och skriva under på bank ID? Inte ens i dokumentären kan hon låta bli att flasha sina tuttar.

Det är uppenbart att samhället gjorde fel när vi gick från principen om kärnfamilj och moral.

Jag är bara så jävla glad att jag inte är en svenne. Fyfan att behöva veta att din mamma är skild och som träffar flera män, är ute och festar vid 40 och du måste härda ut låtsaspappa efter låtsaspappa och låtsassyskon.

Ni har sån äcklig kultur. Fyfan!
Senast redigerad av Genelkurmay 2023-10-13 kl. 20:31.
Citera
2023-10-13, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Det roliga är hon med tatueringar och näsring som leker fin och säger "jag ville absolut inte göra något med honom. Vi skulle bara vara vänner."

För att sedan säga "sedan var vi på fest och hamnade vi i ett hus där vi blev nära varandra"
Citera
2023-10-13, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ingen har sagt att det hon utsatts för är rätt.

Var ligger människovärdet i att knulla fram 4 ungar, skilja sig och sedan knulla runt på tinder? Det vill säga den kultur som gjorde det möjligt för henne att träffa på en sådan destruktiv man, låta sig förföras och skriva under på bank ID? Inte ens i dokumentären kan hon låta bli att flasha sina tuttar.

Det är uppenbart att samhället gjorde fel när vi gick från principen om kärnfamilj och moral.

Jag är bara så jävla glad att jag inte är en svenne. Fyfan att behöva veta att din mamma är skild och som träffar flera män, är ute och festar vid 40 och du måste härda ut låtsaspappa efter låtsaspappa.

Ni har sån äcklig kultur. Fyfan!
kanske för att vi gav kvinnor rösträtt. skojar bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in