Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
De flesta i tråden är unga och oerfarna och tror därför att om man blir lurad får man skylla sig själv.
Jag som är både intelligent, högutbildad och driver företag vet att det är väldigt lätt bli lurad , om man är i en situation där man inte förväntar sig det.
Folk tror de kan känna det på sig när någon är bedragare. Typ att han använder ordet "bruschan" i varje mening. Men en duktig bedragare är tvärtom, extremt respektabel , vältalig och intelligent. En sån "man aldrig skulle förvänta sig det av honom" , som grannar ibland säger om något psycho...
Att säga till en dejt som man pratat med i telefon i timmar och blivit kär i "jag ska kolla dig på Lexbase" är väl orealistiskt.
Vissa killar är väldigt bra på att ge bekräftelse till tjejer. Oftast är det just sådana man bör se upp med.
Problemet är att kvinnor inte kan hantera sina känslor. Så fort det är en snygg kille till psykopat med en enorm charm och som ohämmat ger komplimanger utan någon självinsikt om hur cringe han låter, och därtill frågar om lån och pengar, så ska man som fullvuxen kvinna inse att det är en röd linje.
Jag förstår inte hur svårt det ska vara att inse att om någon pratar om pengar eller pratar om saker som är för bra för att vara sant, så är det också det.
Jag förstår inte hur psykopater, som egentligen har en väldigt genomskinlig charm och en uppenbar fasad, lyckas lura skjortan ur kvinna efter kvinna. De skriver som femåringar och ger överdrivna komplimanger.
En fet kossa borde inse att något är fel när en kille 10 ligor över säger att det är den snyggaste tjejen han sett i hela sitt liv... om man går på sånt där då har man en intelligens motsvarande en femårings. Förklaringen till detta ligger i att kvinnor inte vet om sitt värde. I deras värld finns det inte att de är fula. De är 10or i deras egna ögon även om de är tjocka och ser ut som en mosad lastbil i ansiktet. Och därför tror de på dessa komplimanger och tror att de är värda en man med det utseende som den här bedragaren har.
I dokumentären säger den dumma blondinen "jag blev erbjuden 300.000 kronor efter fem veckor om jag bara tog ett lån på 150.000". Och hon lägger till "det är klart man blir sugen"...