2023-10-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varken enskilt eller sammanlagt kan de här förklaringarna förklara omständigheterna. Det är i en praktisk mening uteslutet att Maja skulle agera som hon gjort om det stämde.

Jag har varit inne på VARFÖR så många ggr utan att någon ens velat bemöta argumenten på något konkret vis att jag inte känner att jag har lust köra samma resa en gång till. Men om du ber mig och lovar att bemöta så kan vi gå in på specifika anledningar. Hojta till.

Beror på om man menar bevisläget i FUP eller bevisläget i domstol. Åklagaren fumlade rejält så i domstol har jag viss förståelse. Men i FUP ser jag inte ingenting som ger rimliga skäl att göra annan bedömning.

Praxis håller jag med om kan ge stöd för att inte döma. Men praxis är helt åt helvete. Beviskraven är satta för högt idag.

Fetade:
Det ska gudarna veta.
För inte så länge sen var det ett fall där en yngling, som stod åtalad för mord på en dito, som friades. Trots att han hade offrets blod på sig, krutstänk på sin jacka på bröstet och ärmarna och på sina händer.
Citera
2023-10-13, 17:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och ändå använde du det precis som argument för att Maja inte var aggressiv. Herre jävla gud

Vilket sjävmål

Varför särar Maja på Johanna och Tove?

Något sker, det fäktas med armar, men vad sker?

Om Maja hade varit så aggressiv som beskrivs, varför gör hon inget aggressivt mot Tove då?

Det som höävdas är att Maja är så aggressiv på Nöjet att detta borde tas upp i rätten, som ett bevis mot henne.

Jag hävdar att bilden är extremt överdriven och att detta skulle inte hålla i rätten som ett incicium på att hon mördat.
Citera
2023-10-13, 17:35
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Av den enkla anledningen att man bara kan fastslå att M.H hjälpt till efter mordet, dvs när hon hjälper till att transportera bort och gömma kroppen. För att dömas för Medhjälp till mord så måste man hjälpt till före mordet. Då tänker du att M.H hjälpte till att locka med sig Tove innan mordet. Men det hon lockade med sig Tove till var ju för att konfrontera/misshandla henne. Med andra ord har då inte M.H haft uppsåt att hjälpa till med ett mord.
Vad anser du som jurist om att Maja inför samsittaren berättar om att Tove är strypt och grovt misshandlad, men sedan i förhör efteråt säger att hon inget vet och inget minns..
Borde inte åklagaren i HR tagit upp denna fråga. (Likt många andra frågetecken som nu finns)
Citera
2023-10-13, 17:44
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Ms advokat var bättre än den i TR. Han tog upp saker som J sagt i förhören till exempel det här med att J anklagade grannen först. Åklagaren borde gått hårdare åt M. Det verkar som att de snöat in på teknik, dödsorsaken och själva tidpunkten för mordet istället för att se till helheten.
Helt enig, och det skulle inte förvåna om det är självaste GW som tipsat familjen om denne gangster-advokat.
Har aldrig varit med om att en åklagare lyfts bort så kort innan en Hovrättsförhandling för att ersättas med en ny, redan där insåg man vartåt det barkade.
Är det jäv vi har att göra med i det här fallet? Man undrar..
Citera
2023-10-13, 17:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför särar Maja på Johanna och Tove?

Något sker, det fäktas med armar, men vad sker?

Om Maja hade varit så aggressiv som beskrivs, varför gör hon inget aggressivt mot Tove då?

Det som höävdas är att Maja är så aggressiv på Nöjet att detta borde tas upp i rätten, som ett bevis mot henne.

Jag hävdar att bilden är extremt överdriven och att detta skulle inte hålla i rätten som ett incicium på att hon mördat.

Vad har detta att göra med faktumet att du presenterade ett argument du själv i nästa inlägg erkände att du inte trodde på?

Att du agerar på det viset visar ju bara att du inte går att ta på allvar. For all I know så menade du inte det här inlägget heller.

Vilken clownshow.
Citera
2023-10-13, 17:48
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
P4 Jönköping har varit på plats och interjuvat folk Ilskan är enorm i Vetlanda
Förvånar mig inte!
Halva Sverige undrar nog vad det var som egentligen hände igår
Citera
2023-10-13, 17:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade:
Det ska gudarna veta.
För inte så länge sen var det ett fall där en yngling, som stod åtalad för mord på en dito, som friades. Trots att han hade offrets blod på sig, krutstänk på sin jacka på bröstet och ärmarna och på sina händer.

Vilket mål?

Jag har ett svagt minne av att HD rättade till ett mål med liknande omständigheter nyligen. Hoppas jag har rätt.

Edit:
Jag tror jag har rätt:
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sagolika-skal-kravs-inte--langre-for-att-doma-gangmordare/

Edit2: Det visar dock helt riktigt på det jag pratade om hur en Hovrätt ställer orimliga beviskrav.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2023-10-13 kl. 17:53.
Citera
2023-10-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Helt enig, och det skulle inte förvåna om det är självaste GW som tipsat familjen om denne gangster-advokat.
Har aldrig varit med om att en åklagare lyfts bort så kort innan en Hovrättsförhandling för att ersättas med en ny, redan där insåg man vartåt det barkade.
Är det jäv vi har att göra med i det här fallet? Man undrar..

Det känns inge bra att det är åklagarens forna kollegor som friar om jag uppfattat saken rätt. Varför är de forna kollegor kan man undra.
Citera
2023-10-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigisimund
Jag skrev detta 9 dagar sen och med tanke på att Maja är nog på Ica just nu och ska handla inför fredagsmyset så tror jag inte Johanna kommer få livstid av hovrätten. Jag inväntar dom innan jag börjar se Sveriges rättsystem likvärdigt med ett u-lands där om man tillhör rätt gruppering eller känner rätt personer så behandlas man annorlunda inför lagen. Vi har alltid fått höra ”alla är lika inför lagen”, men det är en massa propaganda bara för att intala oss dumma att Sverige är ett likvärdigt land. Bara fråga Morgan Johanssons fru hur likvärdigt Sverige är.

Särskilt det fetade:
Om man som åtalad har ett fattigt språkbruk så står man sig ofta slätt gentemot en person som kan uttrycka sig väl.
Det gäller inte minst i detta mål.
Citera
2023-10-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Hon är en ung tjej. Finns säkert många män som blir förälskade i en ung och lite "farlig" tjej. Hon kan säkert hitta en stark manlig beskyddare som tar hand om henne.

Hon är ju ful som stryk,.
Citera
2023-10-13, 18:10
Medlem
Johanna hade googlat på mord etc. Där får hon bla. får veta att hon INTE SKA BERÄTTA FÖR NÅGON av det hon planerar att göra. Därför tror jag att Maja ingenting visste!

Bråken som har varit som ni tjatar om har tjejerna varit hos JOHANNA och druckit vin eller öl. Det är JOHANNA som har fått igång bråket, när de gick dit antar jag att Johanna log med hela ansiktet och mådde prima till fullo! ( det gör psykopater/narcissister!)

Jag har levt med en psyko/narcissist , så jag har åtminstone erfarenhet.

Fortsättning kommer...
Citera
2023-10-13, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad har detta att göra med faktumet att du presenterade ett argument du själv i nästa inlägg erkände att du inte trodde på?

Att du agerar på det viset visar ju bara att du inte går att ta på allvar. For all I know så menade du inte det här inlägget heller.

Vilken clownshow.

Jag argumenterar ju inte efter vad jag tror, utan vill peta hål på hur "Maja made in hell" har byggts upp.

Av spindelväv och månstålar.

Kan hända jag "tog i" lite eftersom jag ser generaliseringar, överdrifter och byggen på ingenting som läggs ihop på ett rent ut sagt kriminellt sätt.

Sanningen är att vi inte vet vad som hände där inne på Nöjet, men vi vet vad A*lbin berättat och vad Johanna berättat om att Tove har sagt något till Johanna och när det kommer till det fysiska bråket går det isär. Tove berättar för vakten at det är Johanna som börjar och Johanna hävdar tvärtom. Inga vittnen finns.Några armar i luften...Det är vad vi har att förhålla oss till.

Men om nu Maja var så aggressiv, varför är hon inte aggressiv mot Tove i den här situationen, där faktiskt både Maja och Johanna hävdar hamrande överfall mot Johannas huvud.

Din hånfulla och arroganta stil, med multipla hånskrattande emojis, den är otrevlig. Den tyder på att du upplever dig överlägsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in