2023-10-13, 15:34
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Unicef: 447 barn har dödats i Gaza sedan i lördags

https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=8c6889b291321b779436801991703099

Vidriga Israel är. Detta har de gjort i otaliga år.

Frihet och rättvisa till Palestina.
Jag ser det som att det är Hamas som är orsaken till alla dessa döda barn.
Hamas visste precis vad konsekvenserna skulle bli när de attackerade Israel.
Nu gjorde de det med sådan mördarlust att Israel inte har något val att försöka utplåna dessa terrorister för de går inte att leva sida med sida med uppenbarligen.
Citera
2023-10-13, 15:35
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är ok när Israel mördar en massa barn för de skär inte huvudet av dom utan de bombar ihjäl dem på civiliserat sätt från hög höjd med avancerat flygplan.

Varesig du vill förstå det eller inte så är det enorm skillnad på att

A. Bomba strategiska mål och mänskliga sköldar stryker med

B. Slakta civila i en by och skjuta barn i i ryggen, i deras barnkammare etc

Förstår du inte hur dumt det låter?
Citera
2023-10-13, 15:36
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Han behöver inte vara insatt, eftersom han är en fanatiker.

Araberna har konsekvent gjort det omöjligt med en tvåstatslösning. Den ursprungliga varade i tre dagar innan de förklarade krig. Sju-åtta krig senare har man gett upp och använder numera "palestinierna" som hävstång för att skada den judiska staten. Araberna skiter fullständigt i sina "palestinska" bröder. Det är ett cyniskt spel.
Jo, squid är en störd dåre.

Saudi har sagt att de står på palestiniernas sida, och uppenbarligen finansierar Iran Hamas. Så man kan inte säga att de lämnat sina arabiska bröder i sticket. Men nu ställs saken på sin spets och det arab-land som är för Hamas efter detta dåd är kört i världssamfundet.
Citera
2023-10-13, 15:37
Medlem
I Toronto hade vi precis ett stort bråk mellan fanatiska palestinier och israel-vänner, så otroligt beklagligt att situationen är så fruktansvärt infekterad.
Citera
2023-10-13, 15:39
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Vartenda civiliserat land med självrespekt sköter det här snyggt. Se på Storbritannien, Tyskland och Frankrike. De är inget jäddra å-ena-sidan-å-andra-sidan.

Nu när de så kallade palestinierna visar sitt rätt ansikte blir det syntax error i huvet på många svenskar. Det börjar liksom gå upp för dem att det är samma människor som rånar åldringar, våldtar, säljer knark och spränger hus på nätterna här i Sverige, som befolkar Gaza. "Vi såg det inte komma!" liksom

Men de sedvanliga autistiska judehatarna och konspirationsteoretikerna ger sig inte, som framgår av denna tråd.

Skit samma. Det är slut med "palestinierna" som "folk" och det är på deras egna meriter.
Hamas har nu en gång för alla utplånat tanken på "Palestina" och "Palestinier".
Citera
2023-10-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varesig du vill förstå det eller inte så är det enorm skillnad på att

A. Bomba strategiska mål och mänskliga sköldar stryker med

B. Slakta civila i en by och skjuta barn i i ryggen, i deras barnkammare etc

Förstår du inte hur dumt det låter?

C. Stå och titta på och vara delaktig till att 3500 civila slaktas i flyktingförläger
Citera
2023-10-13, 15:41
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Korrekt. Det är 1000 gånger värre och mer bestialiskt och demoniskt att halshugga ett barn på nära håll. Jag är seriös.

Håller med, det är en HELT annat grej. Israeliterna siktar ju heller inte på barnen utan det är Hamas som av strategiska skäl satt sina baser nära barn, sjukhus och liknande. Det är viktigare för Hamas att omvärlden ser Israel som onda än att barn i Palestina har huvudet kvar.

Hamas galenheter i Israel har dock förstört det ”goodwill” de hade och nu är sympatin för Palestina som bortblåst med undantag för känslostyrda hysteriska araber och fjortisvänstertjejer på instagram a la Zara Larsson. Hela västvärlden har tagit Israels sida, så ökenhelvetet Gaza lär inte få mycket stöd i framtiden.
Citera
2023-10-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är flera generationer sedan araber fördrevs från byar i Israel. De som har kommit till Gaza för att bråka har inget med det att göra som skedde för länge sedan.

Vi har många medborgare i Sverige, från de baltiska staterna som kom till Sverige som flyktingar från tyskarna och ryssarnas invasion under andra världskriget? Skulle de ha rätt att kaosa i Tallin eller Riga?

I Europa har miljontals människor varit flyktingar och fått acceptera att livet sker på en annan plats än den man är född på.

Hela Israel bygger på ”right of return”. Att just palestinier ska förvägras den rätten är apartheid.

Citat:
Jag kan förstå att man önskar olika saker i livet, men inte att man mördar för det. Man kan inte tillskansa sig mänskliga rättigheter på bekostnad av andra människors mänskliga rättigheter. Det är inte synd om brottslingar när oskyldiga människor inte vill bli deras brottsoffer. Fattar du?

Enig. Det är ej synd om Israel när palestinier ej vill bli deras brottsoffer.
Citera
2023-10-13, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Skillnad på 40 och 447.
Utveckla gärna om dessa 447 barn..?
Citera
2023-10-13, 15:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Öh nej Hamas har som enda mål att utplåna Israel.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/terrorforskaren-om-hamas-mal-utplana-israel-och-starta-flerfrontskrig

Kanske att du från förra veckan börjar förstå varför Gaza var inmurat. Däremot bodde inga judar i Gaza, de lämnade Gaza 2005. Se så bra det gick.
Man har inte lämnat Gaza eftetrsom det är belägrat.
Jag förstår inte varför man ska ljuga om saker som bara är en googling bort. Men det kanske är en judisk grej.
Om du ändo håller på att googlar så sätt dig in i det sionistiska konceptet Greater Israel.
Då kanske du kan börja förstå den Palestinska förintelsen.

Hamas presents new charter accepting a Palestine based on 1967 borders
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-65812442
Citera
2023-10-13, 15:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Utveckla gärna om dessa 447 barn..?
Unicef: 447 barn har dödats i Gaza sedan i lördags
https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=8c6889b291321b779436801991703099
Citera
2023-10-13, 15:50
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
Jag ser det som att det är Hamas som är orsaken till alla dessa döda

Jag ser det som att siffrorna förmodligen är helt påhittade.

Du får hemskt gärna leta upp information om varifrån UNICEF får sina siffror, om du orkar.

För jag misstänker att UNICEF inte för någon som helst statistik på egen hand, utan får siffrorna antingen från representanter för Hamas, eller från sjukhusen i Gaza (som drivs av Hamas). Och varför det vore helt j-vla korkat att tro på de siffrorna behöver jag förhoppningsvis inte förklara. 447 döda barn enligt terroristernas propagandaapparat kan mycket väl betyda 10 döda barn i verkligheten. Jag menar, hur är det ens möjligt att precisionsbombning från IDF skulle resultera i att var tredje dödad* är ett barn? Vad är det de fokuserar sitt precisionsbombardemang på egentligen? Enbart dagis?

*Om man nu tror på de officiella dödssiffrorna vill säga. Vilka jag också tror är helt påhittade.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-13 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in