2023-10-13, 15:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vem skrev de "internationella lagarna och reglerna"? Det var väl aldrig Väst och den politiska liberalismen som höll sig framme där, visst inte?

Efter 1949 så var Sovjet Union med. Numera Ryssland.
Men det visste du ju redan!
Citera
2023-10-13, 15:07
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det är fysiskt omöjligt just nu ja, men är vel inget argument. Att ha olja och gas i marken är som att ha pengar på banken.

Vad tror du händer om man inte kan lagra råolja? Stoppa pumparna och sedan dra igång igen, vid bättre tider?
Citera
2023-10-13, 15:08
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jag brukar föredra att se lite bortom det som ligger på den absoluta ytan. Tips.

Du gillar att frispela och köra off topic och hitta på argument, som inte har med trådens topic.
Jo, jag ser det.
Citera
2023-10-13, 15:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Jag är svensk. "Ryss" är inget argument, även om du skulle önska det. Rysslands krav är rimliga och Ukraina har att välja mellan att gå till förhandlingsbordet eller fortsätta förödelsen.
Rysslands krav är helt orimliga enligt internationell rätt! Läs på lite pappskalle!
Citera
2023-10-13, 15:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Okej, då tvingas jag notera att du är likgiltig inför spillda människoliv och sätter ogrundade principer högre än något annat.

De enda som är likgiltiga för människoliv är Ryssland som anser sig ha rätt att bestämma över andra länder. Och får de inte det går de över gränsen och börjar våldta plundra och mörda. Det är den enda orsaken till katastrofen i Ukraina.
Citera
2023-10-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Vad tror du händer om man inte kan lagra råolja? Stoppa pumparna och sedan dra igång igen, vid bättre tider?

Du tror oljan försvinner? Du vet att den har legat där ett tag?
Citera
2023-10-13, 15:11
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Norge verkar skicka ett kapabelt system mot drönare, tack Norge 🇺🇦
https://www.facebook.com/reel/287971417390621?ref=share
Klockrent! Mera såna system runt alla städer i Ukraina!
Citera
2023-10-13, 15:12
Medlem
Citat:
Då behöver ingen ta hänsyn till något längre.
Internationella lagar och regler. Det skiter vi i.
Erkända gränser, igår ja...Idag bestämmer vi för något annat.

Skön värld som du vill leva i.
Gränser har aldrig betytt någonting. När någon tror att de är starka nog att flytta en gräns så försöker de. De strider som pågår nu verkar handla om var gränsen ska gå, en km hit eller dit, en stad till Ryssland eller en till Ukraina. Striden om land är snart över, Ukraina kommer aldrig få tillbaka östra delarna, nu har Ryssland mark hela vägen ner till Krim. Det vi ser nu är dödsryckningar i kriget. Sen kommer det smälla lite nu och då, Ukraina är ju sura och nya nazistbataljoner kommer fortsätta skjuta in på ryskt område, och ryssar skjuta tillbaka, men det är ju alla vana vid där. Ukraina har förlorat i princip det område Ryssland sa att de ville ha, och de kommer inte få tillbaka det.

Försök tänka positivt. Ni ville ha ut ryssarna ur Ukraina, de är ute ur Ukraina nu. De östra delarna är nu Ryssland. Om det är rätt eller fel är upp till var och en.
Citera
2023-10-13, 15:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Hur gick det med "offensiven"? När återtas Krim? Tror du att oroligheterna i MÖ kommer vara till fördel för inflödet av vapen och pengar till Ukraina?

Bra att du lever på hoppet. Något i sak som talar för er sida finns ju inte.
Offensiven pågår och varje dag dödas upp till tusen ryska soldater, hundratals pansarfordon och mängder med artilleri.

Hur tycker du det går för ryssens motoffensiv och hur gick det med eran vinteroffensiv?

Hur gick det med er flottbas i Sevastopol?

Hur står det till med Krimbron?
Citera
2023-10-13, 15:15
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Du tror oljan försvinner? Du vet att den har legat där ett tag?

Snälla läs på vad som händer i ett system som ett oljefält.

Men....
Om nu behåller oljan i marken, såsom du säger, så är det goddag yxskaft svar på min svar till annan person.

Citat:
Precis. Det är helt orimligt och tro att Kina, Indien m fl skulle kunna ersätta EU och väst som kunder.
Det är så absurt tänkt, att en cykeltur till månen är mera realistiskt.

Hur mycket pengar drar du in på att ha olja ligga i marken. Det var grundfrågan.
Men dina testoronivåer hindrade dig att se grundfrågan?
Citera
2023-10-13, 15:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Okej, då tvingas jag notera att du är likgiltig inför spillda människoliv och sätter ogrundade principer högre än något annat.
Klent och lågbegåvat svar. Vad är det för "ogrundade principer"?
Jag får väl konstatera att du iom att du uttrycker ditt gillande för Rysslands erövringskrig och anser det vara rimligt att det är du som är likgiltig för spillda människoliv. Vi andra ville inte ha krig till att börja med.
Citera
2023-10-13, 15:18
Medlem
Citat:

Nej, det är du som är likgiltig för människoliv. Din inställning är ju att ett liv i slaveri och förtryck är bättre än att slåss för sin frihet. Det är gräsligt. Skulle du själv vilja vara förtryckt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in