2023-10-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad som är mest märkligt med allt det här är väl egentligen konstruktionen. Varför har Gaza skapats?

Gaza är dryg 4 kvadratmil med 2,4 miljoner människor. Knappt någon får ta sig ut eller in, kan liknas vid ett koncentrationsläger.

Folk som du som är oförmögna att söka information förtjänar egentligen ingen hjälp, men ok.

1. Israel drar sig ur Gaza 2005 och för bort sina medborgare med våld.

2. Palestinier röstar fram Hamas till makten 2007. De är islamister och har som uttalat mål att utplåna Israel och döda judar. Både Israel och Egypten upprättar blockad mot Gaza för att stoppa inflöde av vapen och utflöde av terrorister.

3. 2007- idag: Hamas använder miljarder och åter miljarder till att bygga vapen och bomber och skjuter raketer mot Israel. Israel förser Gaza med el och vatten. I lördags var första gången de tog sig in i stor skala och massakrerade och kidnappade israeliska civila. Israel har nu ändrat sin hållning och ser inte längre Hamas som ett acceptabelt hot.
Citera
2023-10-13, 13:42
Bannlyst
Spädbarnsmördarna Hamas uppmanar befolkningen i Gaza att "ståndaktigt stanna hemma" och inte evakuera. Jag är 100 på att Ryssland via Iran har en deal med ledarna i Hamas som går ut på att mesta möjliga massaker ska ske för att få undan fokus på Putins massaker mot Ukraina. Det mesta som sker nu styrker den tesen. Det är ryssarna som ligger bakom Hamas och mutar av ledarna som likt alla kommunister med glädje offrar sitt folk "för kampen".

Kom ihåg att palestina inte ens finns på riktigt - det var romarna som döpte om regionen och fördrev den judiska urbefolkningen för flera tusen år sedan.
Citera
2023-10-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Israel är en skurkstat men det fattar inte gemene FB-användare som helt plötsligt har börjat hålla på juden (som nyss var roten till allt ont).
Så illa är det.
Just på sociala medier vill många bli hörda, se mej!, ett slag självhävdelsebehov när ingen lyssnar på dem irl. Sakfrågan är irrelevant för dessa, dessa israelkramare i tråden kan hata Israel i nästa tråd.
Välkänt fenomen på sociala medier och jag önskar att alla, främst offentliga personer, att strunta i dessa hatstormar, Zara Larson verkar ha insett detta önskar fler gjorde det.
Citera
2023-10-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tror nog att du inte skall utgå från att du är mer intelligent än någon annan. Brukar vara dumskallar som påstår att de är intelligenta.
En som är intelligent går inte omkring och säger det.

Sverige idag ser ut som det gör på grund utav dåliga politiska beslut.
Likadant med Israel och Palestina.
Hamas gör idiotbeslut och israel besvarar med samma idioteri.
Civila hamnar mellan och dör.

Det gör jag inte, men det här är Flashback. Och jag känner igen ett pucko när jag ser ett. Men bra, nu börjar du närma dig att vara ärlig om dina åsikter. Israel är idioter som försvarar sig och inte accepterar att bli dödade alltså enligt dig. Bara fortsätt så, låt alla veta vad du tycker.
Citera
2023-10-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Men du verkar inte vara upprörd över att Israel urskillningslöst fortsätter bomba dessa barn.

Det gör ju Israel inte. Israel försöker undvika att döda eller skada barn, bl a genom att i förväg upplysa om vilka militära företag som kommer att vidtas, men de avstår inte från att gå efter Hamas bara för att Hamas och dess sympatisörer låter barn uppehålla sig vid de militära målen. Det är inte något att uppröras över. Hela ansvaret ligger på Hamas och barnens föräldrar.
Citera
2023-10-13, 13:50
Medlem
Higgswitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ett osedvanligt vitalt barn som fallit offer för Hamas terror lägger sig tillrätta framför kameran och spelar död:

https://www.bitchute.com/video/Rsip1YBxxxIr/

Man ska vara väldigt på sin vakt mot alla bilder som flimrar förbi i mediabruset. Det blir ju inte direkt svårare att sprida såna här klipp med tanke på vilka som äger USA:s mediejättar. Ledtråd - det är inte palestinierna.
Det där är ett gammalt klipp från inspelningen av en långfilm din osedvanligt imbecilla femfemma.
Citera
2023-10-13, 13:51
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Och vad ska hända med alla israeler? Får de bo kvar och bli fullvärdiga medborgare? Eller ska de dödas och fördrivas?
De ska absolut inte dödas utan bli fullvärdiga medborgare. Samtidigt finns det väldigt många första, andra och tredje generationens invandrare till Israel som det är mer tveksamt till hur vi ska ställa oss. De bjöds in av en ockupationsmakt. Och den typen av etnisk ersättning är ett brott mot folkrätten. Vi kanske tvingas acceptera att de som bott i landet under en längre tid ändå har en viss rätt att få stanna. Dessutom är det ju så att ju hårdare man driver en policy om återställning av ursprungsbefolkningen desto svårare kommer det bli att finna en möjlig politisk lösning.

Vi kan dra en parallell till svensk migrationspolitik. Jag anser att vad som skett i vårt eget land kan liknas vid etnisk rensning och att vi har en moralisk rätt att återskapa befolkningen genom storskalig återvandring. Samtidigt accepterar jag att många invandrare levt en stor del av sina liv i vårt land. Därför är jag beredd att lägga gränsen runt 1990, dvs runt 30 år sedan. De som kom innan dess har endast genom tidens gång fått en rätt att stanna, de övriga sitter mera löst till. En 20-åriga jugoslav som kom hit 1995 är idag 48 år gammal. Är det så absurt att utvisa denne till ett land vars språk och kultur denne växte upp i/med?
Citera
2023-10-13, 13:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Gör dig inte larvig. Det jag skrev var att de civila som inte kan tänka sig att campa på de stora områden med fält och åkrar (minst 50 miljoner kvadratmeter) som finns i centrala och sydvästra Gaza kan bege sig till den nedlagda flygplatsen eller de fina sandstränderna. Där finns det plats för hundratusentals personer.

Som jämförelse besöks Tylösand utanför Halmstad av uppemot 50 000 personer fina sommardagar. Tylösand är 4 kilometer lång medan Gazas stränder mot Medelhavet är ca 40 kilometer.

Om 50 000 får plats på 4 kilometer strand i Tylösand, så hade det funnits möjlighet för de ca 5 000 palestiner som hittills dödats eller skadats i flyganfallen (2 promille av befolkningen) att bege sig till de 40 kilometer långa stränderna i stället för att uppehålla sig i eller i närheten av de byggnader som Hamas använder för sina militära aktiviteter.

Du vrider och vänder på dig som en daggmask i dina försök att få det att framstå som att civilbefolkningen inte har några andra möjligheter än att stanna kvar vid Hamas militära faciliteter. Men det finns det som sagt. 99,8 % av de civila palestinierna har hållit sig undan. Varför har det varit så omöjligt för övriga 2 promille?

Det är enbart du som framstår som larvig. Gazaremsan är en av världens mest tätbefolkade områden. Nu ska över en miljon pers förflytta sig söderut där det redan bor en miljon pers. Vad du än inbillar dig finns det extremt liten yta tillgänglig för dessa människor som nu flyr. Du snackar om 40km strand. Gaza är extremt fattigt och utan att ha varit där så gissar jag att en stor del av denna ”strand” består av skrot, fiskrens och mänsklig avföring.

Självklart kan den miljon pers i den norra delen ”få plats” i den södra delen men det kommer handla om dagar innan stanken, sjukdomar, slagsmål osv gör situationen outhärdlig. Enda utvägen är gränsen över till Egypten.
Citera
2023-10-13, 13:58
Medlem
Mamman till SL, som troligen är död, har intervjuats.

https://youtu.be/f1TdBUQirn0?feature=shared

SL var kvinnan som gravt misshandlad och halvnaken kördes iväg på ett flak, medan bitiga araber praktiskt taget satt på henne och frossade över bytet.

En upphetsad mobb följde bilen och det var tydligen arabisk folkfest. En grabb som gissningsvis var 13 år spottade på SL.

Detta är totalt degererade människor, som ska ha så liten makt som möjligt. Värsta avskrädet.

Eftersom araberna var så upphetsade, antar jag att SL skulle halshuggas offentligt. Någon form av offentlig underhållning bör det ha blivit.

Chansen att SL lever torde vara mikroskopisk.

Fö undrar jag varför alla feminister är så tysta?
Nej just det, de klarar inte av att snacka patriarkat och etnicitet på samma gång. Jag glömde..
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-13 kl. 14:01.
Citera
2023-10-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Vad har Hamas själva sagt om hur många i gisslan lever/är döda ?

Någon som fått med sig något
?

Ja, jag har fått med mig att Hamas är lögnare, lömska terrorister och vidriga rent allmänt. Vilket såklart då innebär att de är värdelösa som källa. De ljuger likt ryssen och kommer göra allt de kan för att försöka manipulera omvärlden att tycka synd om dem samt hävda att gisslan inte dödats av dem (vilket de självklart har gjort, med glädje och lust).

Israelerna vet den sannolika utgången av att som israel ha blivit tillfångatagen som gisslan av Hamas. Det var därför en israelisk pappa grät av glädje på TV då han fick veta att dottern var dödad och inte gisslantagen.

Om någon i gisslan klarar sig får vi vara glada. Ansvaret för gisslans säkerhet vilar till 100 % på terroristerna. 0 % på Israel.
Citera
2023-10-13, 13:59
Medlem
I och med att palestinierna ställer till så mycket problem.Föreslår jag att tvångssterilisering av alla borde vara på sin plats.
Citera
2023-10-13, 14:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
1. Palestinier är inte en ursprungsbefolkning...

3. Naturligtvis får man genomföra militära aktioner även i civila områden. De som bryter mot folkrätten är de som använder civila byggnader i militärt syfte, inte de som bekämpar fientliga kombatanter som försöker skydda sig bakom sin egen civilbefolkning.
Om det inom området funnits en ursprungsbefolkning så är det palestinierna, givetvis uppblandade med några få procent av övriga folkgrupper.

Även om det är fullrättsvidrigt att använda mänskliga sköldar så är det även fullrättsvidrigt att anfalla dessa. Speciellt så om det inte behövs. Israel utkämpar inte någon form av existentiell kamp för sin överlevnad, de har total militär och ekonomisk dominans över Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in