2023-10-13, 13:09
Medlem
Någon som har koll på Maja? Setts till någonstans?
Citera
2023-10-13, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rätten har inte tagit hänsyn till Majas agerande runt att hon ska ha sagt till vakten att hon ville att Tove ska kastas ut.

Det finns inget som visar att mordet var planert, eller att Majas intention och agerande på Nöjet har med mordet att göra.
Jag anser att Majas lögner, beteende och sinnesstämning inte framkom.
Jag anser att Maja hade kunnat konfronteras betydligt mer och blivit ställd mot väggen.

Jag anser att just i sådan konfrontation så kan en åtalad falla på eget grepp och göra bort sig; dvs att det blir betydligt mer tydligt att hon ljuger om sina löjliga sessioner av sömn.

Jag anser att Maja skulle ha konfronteras då hon direkt i inledningen ljög om att hon inte varit med fram till vakten.
Att det skulle ha jämförts med vad som framkom via vakten som inte ens var kallad till TR.
Att det skulle ha refererats till fup för jämförelser vilket vanligtvis sker av ÅK.

Jag har förklaringsbörda i åtanke likaväl.

Vidare att hon hade en aggressiv och mer aktiv roll gentemot Tove på Nöjet än hon vill ge sken av.

Det samma gäller hennes lögner och allt ifrån att ha påstått sig vara vaken i inledande förhör till att sen sova tamejfan överallt.

Om Maja konfronteras hade det framgått vilket veritabel lögnhals hon är, att hon hamnat i en betydligt mer obekväm sits - för hon hamnade mer än uppenbart i skuggan av Johanna.

En roll hon garanterat gillade med tanke på att hon älskar att vältra sig i sjukdomsvinst, klassas som offer för omständigheter - dvs den approach hon genomgående har i fup.

Exakt den flata roll hon har och vill betona när hon varit en medlöpare till Johanna och gynnat miljön.
Ett as som undrade hur det gick när Johanna tänt på och agerat albi.

Vad fan du än tycker, som ständigt krattat hennes grusgång via att bejaka henne som ett megaoffer.

FUP visar dock en annan bild, att hon är allt annat än skör.

Edit.
När jag ändå har dig på tråden så undrar jag vad psykopat/narcissist är som du definierar Johanna som. Jag undrar över det missvisande snedstrecket.
Senast redigerad av develi 2023-10-13 kl. 13:22.
Citera
2023-10-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Bedrövligt beslut att släppa Hellman. I Sveriges läggs mer tid på trafikbrott och småtjafs än att jaga och döma mördare, knarklangare och gäng. Lider med Toves anhöriga.

Detta är en rättsprocess som pågått i 1 år (och då finns det inte ens en lagakraftvunnen dom än!) och du säger att det läggs mer tid på trafikbrott? Är det något fall man lagt ned TID på så är det väl detta!?

Gällande din åsikt om M.H fällande morddom så hänvisar jag till mitt tidigare inlägg: (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-10-13, 13:15
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Många gånger vill man ge igen då man har behandlats illa av en person. Men det behöver inte gå så långt som till mord tycker jag. Det hade väl räckt med att de hade slutat att vara vänner för alltid?

Ja det kan man tycka. Självklart vore det bästa för alla om Tove fortfarande levde.

Men om man beter sig som ett narcissistiskt rövhål mot folk så finns risken att de ger igen om det är fel personer. Och detta var fel personer.
Citera
2023-10-13, 13:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Bedrövligt beslut att släppa Hellman. I Sveriges läggs mer tid på trafikbrott och småtjafs än att jaga och döma mördare, knarklangare och gäng. Lider med Toves anhöriga.

Ett hån mot BO.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Med såna här domar kommer pöbeln ta saken i egna händer. Hon är inte säker i Vetlanda.

Okej det säger du, märkligt resonemang. Ja jag håller ju inte med dig som du ser och har hon väl friats så har hon friats. Det får ju pöbeln vackert anamma. Eller skulle de hitta på saker och agera utifrån felaktiga grunder menar du? Det tror inte jag om jag ska vara ärlig även om det kan låta så i den här hagen.
Citera
Medlem
Nu finns det sex stycken ljudfiler från Hovrättsförhandlingen på kanalen Prime Crime på Youtube, förhör med Johanna och Maja och med rättsläkarna.
Senast redigerad av Luxors 2023-10-13 kl. 13:22.
Citera
2023-10-13, 13:22
Medlem
Någon som har FUP? Länkar i tråden döda
Citera
2023-10-13, 13:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, jag vet att du vill förbli oemotsagd, men nu är det här ett dsikussionsforum. Det finns helt enkelt inte en regel som säger att jag inte "får lägga mig i". Dessutom gäller dina egna flashbackregler aldrig dig själv konstigt nog.

Det är inte du som sätter regler här på flashback.

Som vanligt vrider du fokus på något som jag inte sa något om.

Du skriver:

"Det VAR Johanna som sagt till men det ÄR Maja som är upprörd."

Konflikten är som sagt Johannas. Och hon ber Maja gå in för att HON (Johanna) är arg. Maja blir hennes budbärare.

Men, Maja lockar inte med Tove utan ses på övervakningskameran gå ut flera minuter innan Tove kommer ut.
Förväntat översläteri av dig.

Maja beskyddar Johanna på Nöjet.
Maja vill ha Tove bestraffad dvs utkastad.
Maja hyser agg mot Tove.
Maja är upprörd när hon letar efter Tove.
Maja är talesperson när de står med armarna i kors utanför.
Maja är aggressiv rent generellt på Nöjet ang den som skulle brännas upp på deras sleepover och som hon följde efter månaden innan och trakasserade.

Så nog fan agerar hon i par med sin dyrkade bff.
Senast redigerad av develi 2023-10-13 kl. 13:31.
Citera
2023-10-13, 13:29
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att du vill förbli oemotsagd, men nu är det här ett dsikussionsforum. Det finns helt enkelt inte en regel som säger att jag inte "får lägga mig i". Dessutom gäller dina egna flashbackregler aldrig dig själv konstigt nog.

Det är inte du som sätter regler här på flashback.

Som vanligt vrider du fokus på något som jag inte sa något om.

Du skriver:

"Det VAR Johanna som sagt till men det ÄR Maja som är upprörd."

Konflikten är som sagt Johannas. Och hon ber Maja gå in för att HON (Johanna) är arg. Maja blir hennes budbärare.

Men, Maja lockar inte med Tove utan ses på övervakningskameran gå ut flera minuter innan Tove kommer ut.

L*uise som står utanför Nöjet och pratar med Maja (under tiden Johanna pratar med polisen) uppfattar inte henne som upprörd. Enligt A*bins kompis som var med Tove på Nöjet var det Johanna och Tove som viftade med händer. Maja var mer passiv. Om Maja uppfattades som upprörd kan det ju också bero på att hon inte hade lust att gå in på Nöjet och kolla efter Tove. Upprörden kanske inte bara handlade om Tove. Som du mycket riktigt påpekar kommer Maja ut utan Tove och har heller inte samtalat med henne. Dessutom har vittnen olika uppfattningar om Majas eventuella upprördhet. Tove nämner heller inget om Maja i sitt sms till A*bin.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-13 kl. 13:33.
Citera
2023-10-13, 13:31
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: den största dödssynden i en svensk håla som Vettlanda.

Med handen på hjärtat nu..

Hur många har inte stött på en dryg och kaxig jävel som bara leker med andra, och fått tanken att man borde sänka den jäveln, men aldrig vågat göra det?
Citera
2023-10-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Nej Jag är inte Majas pappa, är du? Det är mycket snack här men har man väl friats så har man det är ju bara att tugga i sig. Hon kommer komma tillbaks och hon kommer naturligtvis få jobb framöver. Sedan är känslan att det är långt över 1% som delar min uppfattning. Skulle säga att majoriteten inte har någon större uppfattning. Det här är
Väldigt uppskruvat från vissa håll i den här hagen men det återspeglar inte det faktiska läget utanför naturligtvis. Men en tuff resa kommer det att bli för henne så det önskar jag henne lycka till med naturligtvis.

Du tror inte att brott mot griftefriden i hennes register kommer vara negativt för henne? Skulle du anställa henne? ”Jaja de flesta har ju någon prick i registret 😂”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in