Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Rätten har inte tagit hänsyn till Majas agerande runt att hon ska ha sagt till vakten att hon ville att Tove ska kastas ut.
Det finns inget som visar att mordet var planert, eller att Majas intention och agerande på Nöjet har med mordet att göra.
Jag anser att Majas lögner, beteende och sinnesstämning inte framkom.
Jag anser att Maja hade kunnat konfronteras betydligt mer och blivit ställd mot väggen.
Jag anser att just i sådan konfrontation så kan en åtalad falla på eget grepp och göra bort sig; dvs att det blir betydligt mer tydligt att hon ljuger om sina löjliga sessioner av sömn.
Jag anser att Maja skulle ha konfronteras då hon direkt i inledningen ljög om att hon inte varit med fram till vakten.
Att det skulle ha jämförts med vad som framkom via vakten som inte ens var kallad till TR.
Att det skulle ha refererats till fup för jämförelser vilket vanligtvis sker av ÅK.
Jag har förklaringsbörda i åtanke likaväl.
Vidare att hon hade en aggressiv och mer aktiv roll gentemot Tove på Nöjet än hon vill ge sken av.
Det samma gäller hennes lögner och allt ifrån att ha påstått sig vara vaken i inledande förhör till att sen sova tamejfan överallt.
Om Maja konfronteras hade det framgått vilket veritabel lögnhals hon är, att hon hamnat i en betydligt mer obekväm sits - för hon hamnade mer än uppenbart i skuggan av Johanna.
En roll hon garanterat gillade med tanke på att hon älskar att vältra sig i sjukdomsvinst, klassas som offer för omständigheter - dvs den approach hon genomgående har i fup.
Exakt den flata roll hon har och vill betona när hon varit en medlöpare till Johanna och gynnat miljön.
Ett as som undrade hur det gick när Johanna tänt på och agerat albi.
Vad fan du än tycker, som ständigt krattat hennes grusgång via att bejaka henne som ett megaoffer.
FUP visar dock en annan bild, att hon är allt annat än skör.
Edit.
När jag ändå har dig på tråden så undrar jag vad psykopat/narcissist är som du definierar Johanna som. Jag undrar över det missvisande snedstrecket.