2023-10-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det var naturligtvis ingen realistisk "önskan", utan ett svar på ett svar till mig där den andra skribenten kallade en Endlösung på islamfrågan för en vacker dröm. Jag kontrade med ett förslag som skulle minimera skadorna på vår del av världen.

Egentligen spelar det ingen roll vad jag känner och tycker personligen, men jag har själv svårare att förstå den europeiska kärleken till Israel än arabernas stöd för Palestinas sak.

Jag vet hur man resonerar, med allt hat mot islam och allt vad det innebär. Jag känner ingenting, eller — "det är som det är", liksom.

Nu kommer Israels svar på attackerna från Hamas att bli skoningslöst, vilket för mig in på dina frågor.

1. Min uppfattning är att man ska ta uppgifterna om att de israeliska underrättelsetjänsterna hade viss kännedom om detta på allvar.

Om så skulle vara fallet är det naturligtvis oerhört känsligt och ingenting Netanyahu med anhang skulle erkänna. Den förhärskande meningen här är ju också att det är fullkomligt otänkbart att man skulle offra judar eller "låta detta hända" av inrikespolitiska orsaker, men jag misstänker att det var precis så det var. Israel styrs av kallblodiga extremister.

2. Dra igång Jihad mot Israel. Tända gnistan till nåt större. Det är i alla fall självklart att de inte bryr sig ett iota om nåt stöd för Palestina i andra delar av världen än arabvärlden.

/I all hast

Jag tror också Shin bet fick varningar, men på grund av en organisatorisk fuck up antingen genom att politikerna inte trodde på det eller att Shin bet misstolkade informationen plus helg och annat gjorde att israelerna blev överraskade.
Citera
Medlem
vad är det israeliterna vill uppnå med detta att tränga ihop 2 miljoner där 1 miljon har befunnit sig tidigare?

det måste väl bli ännu svårare att komma åt hamas i den folksamlingen?

eller är det bara frågan om att skapa en tom buffertzon i det övergivna området?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför åker de inte hem och kämpar istället för att fjolla här med "demos"?
Alltså det är nog mest svenskar
Man kan iaf visa stöd att inga oskyldiga ska dödas
Citera
2023-10-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepahedern
Bevisbördan ligger på dem som hävdar bevis.

Bevisen finns. Det är upp till dig att motbevisa.
Citera
2023-10-13, 10:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Du letar halmdockor istället för att acceptera det faktum att ryska vapen gjorde Hamas-morden möjliga. Så uppenbarligen har Hamas täta kontakter med Ryssland och framtiden får utvisa om dessa kontakter användes vid planeringen av terroraktionen eller om det stannade vid vapnen. Noterar att t.o.m. Iran, som finansierad Hamas, vägra erkänna öppet att de var med aktivt. De fattar att den här gången ska man inte ställa sig upp och ropa Allah Akbar. Man kan inte vara för människor som beter sig värre än nazister. F.ö. kommer Israels bombflyg att hämnas alla som var med i planeringen. Och de kommer inte i paragliders.
Vi säger så. Rätt lönlöst att diskutera saken vidare om du kallar mitt första svar till dig för halmgubbar.

Ps. Det blir spännande att se israeliskt bombflyg slå till mot ex. Damaskus. Ds.
Citera
2023-10-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Detta går inte att jämföra med 2014. Det kommer bli ett blodbad som saknar motstycke i regionen.

Gazas yta är 10% av Blekinges. Och i stort sett HELT befolkat. Om Israel går all in militärt så går det inte att fly till södra delen. Man kan inte stapla människor på varandra.

Det tror jag inte. Och det beror på att pressen utifrån kommer bli för stor på Israel när x-antal palestinier har dött.
Citera
2023-10-13, 10:40
Medlem
Tintinikongos avatar
Hoppas verkligen att Israel jämnar Gaza med marken denna gång. Gazas terror-älskande befolkning kan dra till något arabland. Stannar de så har de valt det själva. Då får de möta sin gud. Nu är det dags att Israel tar över Gaza.
Citera
2023-10-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Detta är inget unikt för Islam. Samma sak med Kristendom som med sina missionärer försöker sprider läran som ett virus. Kolla bara på Sverige hur Kristendomen utrotade vår naturreligion med asatro från år 800 och framåt.

Alla religioner försöker expandera. Inte bara religioner utan ideologier, nationer, kulturer, företag, idéer, ogräs... Allt! Det är en naturlag och inte på något sätt unikt med Islam.

Jo, det är helt unikt för Islam, i modern tid. Övriga religioner har successivt neutraliserats, det är bara Islam som är gravt efterbliven, jämfört övriga religioner.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Du kan inte räkna. Minst 50 kvadratkilometer (=50 miljoner kvadratmeter) av Gazas totala yta om 365 kvadratmeter utgörs av öppna fält och åkermark belägna i centrala och södra Gaza (se valfri karta). Det betyder att de ca 1 miljon civila som nu uppmanats att lämna norra Gaza har (50 miljoner kvm/1 miljon) 50 kvadratmeter var att disponera om samtliga skulle välja att campa i stället för att bo hos släktingar i södra och centrala Gaza.

Varför kan, enligt dig, en familj om fyra palestinier inte campa på en yta om 10 x 20 kvadratmeter i några dagar medan Israel befriar dem från Hamas? På svenska campingar bor folk på sommaren i månader på mindre campingtomter än så.

Vad är det, enligt dig, som gör att palestiner måste ha så mycket mer utrymme?

Hur man än vrider och vänder på det så finns det extremt lite yta att fly till inom Gazaremsan. Det är inte så att dessa campingplatser du nämner till 100% består av välklippta gräsmattor optimala att sätta upp tält på. Det kan röra sig om leråkrar, blötlagd mark, mark med grödor, förorenad mark, stenig mark osv. Du är en idiot om du tror att det finns massa mark att chilla på i Gaza tills kriget är över. En bra marathonlöpare springer från norra Gaza till södra Gaza på några timmar. Du kan i princip höra bomberna som faller i norr om du bor i söder.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
Allt du skriver här låter som retorik Joseph Goebbels skulle ha använt när de alierade bombade nazisterna. En majoritet av Palestinerna stödjer hamas och därmed folkmord på Judar. Nu får de ta konsekvenserna för detta. Palestinerna i Gaza har IAF 24 timmar på sig nu att rädda sina liv eller dö tillsammans med sina partivänner Hamas.

Ni verkar ju gilla Hitler och Goebbels, med tanke på att de radikala sionisterna i Israel på många sätt är nazister med kippa. Du lyckas till och med i ditt svar bekräfta detta. Att tvångsmässigt gnälla om nazister och antisemitism som moralisk sköld för att få begå folkmord och etnisk rensning mot palestinier är så passé vid det här laget när ni beter er precis likadant. Som tur är är din sort inte direkt representativ för judar i väst, som givetvis vill ha fred för båda sidor och aldrig skulle stödja folkmord som ni övriga gör.
Citera
2023-10-13, 10:42
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Exakt.

Det omvända förhållandet råder ju där Israel säger att de släpper på elförsörjningen om gisslan släpps - men Hamas hatar judar så mycket att de skiter i om tusentals Gazainvånare avlider.

Ja precis, i stället för att släppa 150 kidnappade civila judar så kommer nu Hamas låta kanske 100.000 tals av sina egna dö. Så mycket bryr de sig om sina egna.
Citera
2023-10-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Men ditt jävla mongo, under 75 JÄVLA år har Israel förtryckt, förnedrat, dödat, massakerat, bombat sönder, brytit mot otaliga internationella lagar etc etc. Listan är rikslång. Och ni mongon här är nöjda med att Sverige kritiserat Israel lite då och då, att västvärlden kanske rytit åt då och då? Är det ett jävla skämt för er?

Om det är sant så betyder väl bara att Israel gjort samma sak som arabländerna i mellanöstern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in