2023-10-13, 10:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 13.10.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 285920 (+1030) persons / persons,
tanks ‒ 4931 (+26) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 9313 (+49) units,
artillery systems – 6807 (+44) units,
RSZV / MLRS – 811 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 546 (+1) units,
aircraft – 316 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5264 (+17),
cruise missiles ‒ 1531 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9203 (+33) units,
special equipment / special equipment ‒ 967 (+1).

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!

Jämarns massiv pansarslakt igår igen. Ohhh över 1000dödade ryssar. Helt otroligt!!
I love the smell of burnt russians in the morning
Citera
2023-10-13, 10:44
Medlem
Det går rykten på twitter att ytterligare ett ryskt skepp exploderat i Sevastopol. Denna gång skall det röra sig om en bärare av Kalibr-missiler, inget patrullskepp alltså.

Jag hinner inte sortera informationen idag. Är lite upptagen.
Citera
2023-10-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Av alla usla vatnik-argument är nog det där det sämsta.

Varför sitter du själv och skriver dynga på anonyma forum?

Vad gör du själv för att stötta puttler ?

Vi bemöter lögner, vi röstar på partier som skickar stort militärt och humanitärt stöd till Ukraina.

Jag själv, och många många andra donerar pengar till olika ändamål för Ukraina.

Vad gör du?

Ja, ni är så duktiga, men ni är helt betydelselösa, är det inte dags att inse det? Eller är ni så fullkomligt hjärntvättade av "den liberala demokratin" att ni tror att ni gör någon skillnad? (Har du för övrigt något emot att det här är ett anonymt forum, eller varför använder du det som ett skällsord? Ange dina fullständiga personuppgifter i din signatur om du mår dåligt över anonymiteten. Tack.)

Jag är en tänkande person och har inga illusioner om att jag påverkar några större politiska skeenden. Ukraina-kriget har uppenbarligen förvridit huvudet på en och annan. Töntar som sitter och skriver "Slava Ukraini!" borde fundera om de inte har lämpligare projekt i närområdet som de kan ta itu med.
Citera
2023-10-13, 10:51
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är Ukrainska generalstaben som levererar nuffrorna.
Inte den mest trovärdiga källan.

Det som styrker siffrorna att de senaste dagarna har jag sett massvis av ryskt pansar flyga i luften. Spränger man pansar så dör besättningen i den.
Citera
2023-10-13, 10:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ja, ni är så duktiga, men ni är helt betydelselösa, är det inte dags att inse det? Eller är ni så fullkomligt hjärntvättade av "den liberala demokratin" att ni tror att ni gör någon skillnad? (Har du för övrigt något emot att det här är ett anonymt forum, eller varför använder du det som ett skällsord? Ange dina fullständiga personuppgifter i din signatur om du mår dåligt över anonymiteten. Tack.)

Jag är en tänkande person och har inga illusioner om att jag påverkar några större politiska skeenden. Ukraina-kriget har uppenbarligen förvridit huvudet på en och annan. Töntar som sitter och skriver "Slava Ukraini!" borde fundera om de inte har lämpligare projekt i närområdet som de kan ta itu med.

Det är typiskt kreml propaganda att så tvivel. Ryssarna har anfallit en suverän stat. Det är en solidaritetshandling att hjälpa den som är anfallen. Slava Ukraini. Om du har problem med att hjälpa Ukraina så får du väl flytta till Ryssland för du gillar väl tanken på att återupprätta "traditionella värderingar" eftersom du inte gillar demokrati. Putins Ryssland gäller doktrinen den starkes rätt. Men dåså då hjälper vi Ukraina slå Ryssland ner i jorden tills det ryska liken inte rör sig sen stänger vi igen järnridån och kastar bort nyckeln.

Vad vi som enskilda personer gör och hjälper har enorm betydelse, all hjälp som skickas till Ukraina hjälper inte bara soldater som strider det hjälper den lidande Ukrainska befolkningen. Och jag kan garantera dig att motivationen för soldaterna i Ukraina är Massiv och i världsklass jämfört med det tvångsinkallade boskapen ryssarna lyckas värva.
Senast redigerad av raskens 2023-10-13 kl. 11:03.
Citera
2023-10-13, 10:55
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det går rykten på twitter att ytterligare ett ryskt skepp exploderat i Sevastopol. Denna gång skall det röra sig om en bärare av Kalibr-missiler, inget patrullskepp alltså.

Låter som Ukraina börjar få fart på långdistansvapen.
Citera
2023-10-13, 10:58
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Haha, det är verkligen rörande med er tangentbordskrigares tro på att ni påverkar något. "Vi viker aldrig från Ukrainas sida, Slava Ukraini!", tror du verkligen att du/ni har någon som helst betydelse ens i marginalen av marginalen? Åk ner och anmäl dig som frivillig/kanonmat i kroknäsans armé om du menar allvar med något alls.

För övrigt kan jag konstatera att du inte har några argument för att det kommer gå vägen för Ukraina. Det är bara nån typ av vag idealism och tal om "ondska" som ska "besegras". Men i verkliga livet finns det ju realiteter, siffror, resurser som ska fördelas, och det som händer i Israel är helt ofrånkomligt ett bakslag för Ukraina. Det brukar bli så när man inte är i kontakt med verkligheten. Verkligheten hinner ikapp en.
Kroknäsa? Är du en ryzzk nazist? Var det inte nazister som ryzzarna skulle bekämpa i Ukraina? Eller vad är sanningen? Förväntar mig inte några intelligenta svar
Citera
2023-10-13, 11:05
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu ska jag inte försvara Putin, men jag är helt säker på att detta krig är något som han verkligen inte ville ha. Han ville ha Ukraina, men landet skulle tas över snabbt och effektivt. Det misslyckades och Putin/Ryssland hamnade i den här soppan. Jag skulle tro att den nuvarande situationen var ungefär vad Putin drömde mardrömmar om i februari förra året. Men nu sitter han i smeten. Prestigen gör att han kan inte ge efter; han måste driva kriget in i kaklet. Eventuellt vinner han, men förlorar han så blir det - för honom personligen - trots allt bättre att förlora i strid än att ge upp. Ger han upp kommer han att dö. Fortsätter han slåss kan han behålla makten, även om han tvingas ge upp Ukraina. Putins makt över Ryssland kan han behålla även efter ett nederlag eftersom Ukraina omöjligen kan marschera in i Ryssland och ockupera landet.

Just Västs villkorade stöd till Ukraina (försvara sig, inte invadera Ryssland) utgör ju, ironiskt nog, en typ av indirekt skydd av Putins ställning i Ryssland.

"Eventuellt vinner han". Jag skulle säga att det är osannolikt att Putin/Ryssland går segrande ur denna konflikt. "Mästerstrategen", som givetvis inte är en mästerstrateg, har att välja på att dra sig ur inom kort eller så förblöder Ryssland långtsamt. Osannolikt att USA skulle avstå att slutföra uppdraget att knäcka nacken på ryssen.

Ukraina har kapaciteten och kommer att svara på ryssarnas attacker på civil infrastruktur i vinter. Jag förutspår att ryssarnas olje och gasinfrastruktur kommer att drabbas. Tyvärr kommer vi att gå in i den blodiga fasen av kriget denna vinter och nästa år. I ren desperation kommer ryssarna att öka terrorbombningarna av civila och Ukraina kommer att svara med vedergällningar på ryskt territorium.
Citera
2023-10-13, 11:05
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
USA har inte oändliga resurser och amerikanska skattebetalare stödjer i allt mindre utsträckning det idiotiska kriget. När det kommer till kritan så är Israel toppjuden och det som hela den amerikanska apparaten är inriktad på. Ukraina var att piska en död häst, i Israel och MÖ har de bättre utsikter att lyckas.
USA har använt några procent av sin årliga militärbudget, detta tillsammans med övriga länders stöd har halverat den ryska arméns resurser. USA anser givetvis att detta är otroligt billig för att snöpa ryssen och kommer garanterat fortsätta satsa dessa växelpengar på att totalt oskadliggöra Ryssland.
Citera
2023-10-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
USA har använt några procent av sin årliga militärbudget, detta tillsammans med övriga länders stöd har halverat den ryska arméns resurser. USA anser givetvis att detta är otroligt billig för att snöpa ryssen och kommer garanterat fortsätta satsa dessa växelpengar på att totalt oskadliggöra Ryssland.

Ja, det är "the best money we ever spent" som senator Lindsay Graham uttryckte det. Handlar verkligen om struntsummor att få rysslands dedovshchina-armé på knä.

Därför blir det extra gulligt när jag ser tråd-vatniks och deras förhoppningar att stödet ska upphöra. Det kommer liksom inte att hända.
Senast redigerad av carl-henric 2023-10-13 kl. 11:25.
Citera
2023-10-13, 11:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Kan det vara den här?
https://t.me/pilotblog/7318
Citera
2023-10-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Kroknäsa? Är du en ryzzk nazist? Var det inte nazister som ryzzarna skulle bekämpa i Ukraina? Eller vad är sanningen? Förväntar mig inte några intelligenta svar

Man kallar alltid en spade för en spade. Ukraina är styrt av judar och judiska intressen. Det är fakta. Det stämmer också att de har hjälp av diverse förvirrade, uttalade nazister från bland annat Azov. Judar, äckeltransor och nazister i en salig blandning. Där har ni ert kära Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in