Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Så Louise Gucci var med i Zero-nätverket som tidigare stod på Rävens sida, men som bytte sida till Jordgubben. Skedde bytet före eller efter att han åkte in på kåken? Är skjutningen ett resultat av att han bytte sida, eller pga att Gucci fortfarande var lojal med Räven? It's complicated...

Vill minnas att zigenare inte låser sina dörrar och i så fall var det bara för mördarna att kliva in och göra sitt jobb.

Känner inte till att Gucci bytt sida. Dock så sa man att skjutningen igår i Västberga hade med en person som bytt sida från 🦊 till 🍓 att göra. Men om Räven nu pissar på de sina och en sån här stor intern konflikt uppstår så är ju ingenting omöjligt. Men min känsla är att Gucci står kvar på samma sida. Om jag inte missat nåt gigantiskt.
Citera
2023-10-13, 09:51
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coccyx
Finns en 60årig kvinna med samma efternamn som M*rink*, så förmodligen hennes mamma.

Ja, de är (eller var) mor och dotter. Mamman född i Finland. 1990 fanns det endast dessa två i Sverige med det aktuella efternamnet. 1985 hade modern ett finskt efternamn, så gissar att det nuvarande namnet är taget.
Senast redigerad av Andy Flag 2023-10-13 kl. 09:54.
Citera
2023-10-13, 09:51
Medlem
Ibou är Pa,s lillebror. Samma pappa. Tror inte dom vuxit upp tillsammans. Iom att ingen i media,fb osv listat ut det tidigare så trodde han kanske dom var safe..
Pa är inte det minsta kriminell, har i många år kämpat med olika projekt för att unga inte ska dras in i kriminalitet. Har läst tidiga åtal mot Ibou där föräldrarnas frustration över att få hjälp med kriminella sonen lyfts fram.
Min gissning är att om det inte är svärmor som nämns tidigare i tråden är att det är Ibous mamma som är skjuten. Att Mamman och Pappan lämnat lägenheten dom är skrivna på för att gömma sig hos Pa.
Fruktansvärt tragiskt och vidrigt.
Citera
2023-10-13, 09:54
Medlem
Valtieris avatar
Man får ju hoppas att Polisen kollar igenom alla taxikörningar i området kring aktuell tid, de flesta stora firmor har kameror inuti taxin och rätt många Uber/Bolt med.

OM det stämmer med att Pa är artisten hade han nog en jäkla tur, hade garanterat blivit mördad om han varit hemma, och har svårt att se honom i några gäng sammanhang.

Och det verkar inte vara 100% bekräftat att det är M*rika och L*za som är BO eller så har jag missat något i tråden.

Tyvärr kommer detta vara glömt innan helgen är slut.
Citera
2023-10-13, 09:55
Medlem
Mercedes avatar
Försökt letat men inte hittat nån koppling mellan han och "Gucci" mer än efternamnet.
Pa M*dues kusin är också med i panetoz, Nj*l (*=o) men kan inte hitta någon koppling där heller, inte heller mellan Pas syster och "Gucci".

Någon annan kanske är bättre på att "släktforska"
Citera
2023-10-13, 09:55
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
En av de misstänkta skrattade åt polisen när han greps.

Samt en greps som hade åkt taxi och sprang därifrån i bagageluckan så hittades det ett automatvapen, det låter som Hassan, jag vill beställa en taxi, vänta utanför villan.
Citera
2023-10-13, 09:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Man får ju hoppas att Polisen kollar igenom alla taxikörningar i området kring aktuell tid, de flesta stora firmor har kameror inuti taxin och rätt många Uber/Bolt med.

OM det stämmer med att Pa är artisten hade han nog en jäkla tur, hade garanterat blivit mördad om han varit hemma, och har svårt att se honom i några gäng sammanhang.

Och det verkar inte vara 100% bekräftat att det är M*rika och L*za som är BO eller så har jag missat något i tråden.

ena kvinnan i 60 års ålder så mest troligt svärmor, dvs fruns mamma
Citera
2023-10-13, 09:56
Medlem
Ken Drydens avatar
En av de gripna är enligt medieuppgifter "en peson som nyligen fritogs från ett SIS-hem". Jag försökte kolla på det, men det blev svårt eftersom det skett fyra-fem fritagningar sedan i augusti. Bara i oktober har det skett två stycken (Uppsala och Mölndal). Det är ju inget annat än en fet jävla skandal hur dessa SIS-hem fungerar.
Citera
2023-10-13, 09:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Efter det som hände hans mamma så kommer jordgubben inte sluta förrän alla allierade med räven är döda - https://vm.tiktok.com/ZGJ3TSbBo/
De skrev ju namnet fel på 20 åringen, så de har nog inte full koll
Citera
2023-10-13, 09:57
Medlem
Marinka sin mamma, Anneli, fyllde 60 år i juni.
Citera
2023-10-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri

Tv4 just nu en kvinna i 60 års åldern och en i 20års åldern döda. 2st gripna i en bolt varav en nyligen rymt från ett SiS hem
Senast redigerad av sylla 2023-10-13 kl. 10:00.
Citera
2023-10-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heml7g
Ibou är Pa,s lillebror. Samma pappa. Tror inte dom vuxit upp tillsammans. Iom att ingen i media,fb osv listat ut det tidigare så trodde han kanske dom var safe..
Pa är inte det minsta kriminell, har i många år kämpat med olika projekt för att unga inte ska dras in i kriminalitet. Har läst tidiga åtal mot Ibou där föräldrarnas frustration över att få hjälp med kriminella sonen lyfts fram.
Min gissning är att om det inte är svärmor som nämns tidigare i tråden är att det är Ibous mamma som är skjuten. Att Mamman och Pappan lämnat lägenheten dom är skrivna på för att gömma sig hos Pa.
Fruktansvärt tragiskt och vidrigt.

Ibou är Gucci va? Han som anlitade en massa 13, 14-åringar till att begå grova våldsbrott som mord och bombsprängningar? Eller blandar jag ihop med någon annan nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in