Citat:
Ursprungligen postat av
Korinne
Jag blir provocerad när jag hör honom sitta i TV-soffan och låtsas som att han inte varit kriminell när han varit medlem i HA.
Han sa att han såg inte HA som ett kriminellt gäng utan han var med bara för att han gillade motorcyklar...
Han fick frågan "Men märkte du inte av den delen av gänget?" Då blev han alldeles ställd jo svamlade något om att det finns kriminella hos polisen också...
Nu ska han tjäna pengar på bok o skådespeleri där han vill spelar gangster och även in i politiken.
Han verkar inte vara den vassaste kniven i lådan.
Han sa att han ville göra gangsterfilmer så att det blir bra förebilder för unga....!
Gangster som inte knarkar....
Vet han ens vad en gangster är? En kriminell person. Det tycker han är en bra förebild för unga.
Mina tankar gick i exakt samma bana när han och Maggan glorifierade kriminalitet och identifierade sig som Bonnie&Clyde. Det var ganska ofta gangsterreferenser i deras jargong och tydligt att Marti identifierade sig med den världen i någon mån och nästan stolt nämner sin bankrånare till mormor. Sedan sitter Maggan och beklagar sig över dagens kriminalitet och folk som är ohederliga.
Förresten, är det någon som kikat i hans bok som kan återge vad han skriver om Maggan och deras relation?