2023-10-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har tyvärr inte hunnit följa rättegången så mnitiskt idag, och sämst under Gillbergs försvar, men har skummat igenom det mesta.

Vet inte om han hävdar sovning, men jag kan inte se heller att vakenhet är ett starkt indicium.

Nu finns det ju lite annat moralsikt sett runt Majas beteende, men min dotter sa att om hon hade hört att ett mord pågick i rummet bredvid och hon visste det Maja visste om Johanna, är hon inte säker på att hon skulle våga ingripa.

Sedan hade hon väl kanske fösökt ringa 112 förstås, men ändå varit väldigt rädd för att Johanna skulle upptäcka det inna hjälp kom, hämnas, särskilt som att hon visste hur Johanna funkar. Hur skulle det bli om Johanna inte blev fälld.

Men för stunden, just då, hade hon om hon hört mordet varit jätterädd.

Att vara vaken, betyder alltså inte att Maja hållit i händer.

Att inte ringa 112 är inte olagigt, men så klart det bästa om man kan utan att själv råka illa ut.

Precis! Jag tror inte heller Maja sov, jag tror hon var vaken, livrädd och höll för öronen och bad till gud. Det är hemskt men betyder fortfarande inte att man har mördat någon.

Om hon inte vågade ringa 112 eller springa ut ur lägenheten så borde hon absolut vägrat stiga in i bilen. Hon borde bara sprungit därifrån. Vad skulle Johanna ha kunnat göra åt det med ett lik i bilen? Hon hade varit tvungen att åka iväg själv.
Citera
2023-10-12, 19:24
Medlem
Släppt och kommer få ersättning och skyddad identitet

Sverige dom kriminella lilla paradis.
Citera
2023-10-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Citat från aftonbladet, Clea Sangborn

-Sammanfattningsvis tycker jag att de här dagarna har gått bra. Jag hoppas att hon blir frikänd från mord, säger hon.

I första hand menar dock Clea Sangborn att Johanna Jansson snarare gjort sig skyldig till dråp eller misshandel.

– Det är de rubriceringar åklagaren har innefattat, och då hoppas jag på misshandelsbrott. Då jag tycker jag att hon ska få ungefär fyra år, säger hon.
slut citat

En otroligt korkad människa, Cleakräk Sangborn. Nästan så man tycker lite synd om henne, kan inte vara lätt att göra bort sig inför hela rättssamhället...

Hon ville att Johanna skulle frias från mord, ändå yrkade hon inte på att klienten skulle släppas...

Återstår att se va utfallet blir Maja frias iaf, tror Johanna får mellan 4-16 år livstid kan ni glömma.
Citera
2023-10-12, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men arbetsgivarna är ekstremt noga då det gäller att man inte ska ha gjort något brott. Arbetsgivarna har rätt att få ett utdrag ur Polisens brottsregister numera och i och med detta kommer det nog inte att bli så lätt för Maja. Då måste hon ju också byta personnr och hur ska det i så fall kunna gå till?

arbetsgivare har i sällsynta fall rätt att göra bakgrundskontroll rent juridiskt. Det finns roller som hanterar betydande summor pengar som har te.x fog för detta. Sedan trampar du i en gråzon nu överlag. Vilken sökande för ett jobb vill inte passera säk kontroller? Men vem säger ifrån om att det kränker personlig integritet? Som det är just nu har inte juridiken hunnit ifatt arbetsgivarna. Rent mjöl i påsen genom att låta det ske? Inte heller långt ifrån säkert. Du kan var dömd för vad som helst så länge det inte utgör en konkret risk för den nya rollen skulle jag säga. Lite civilkurage och is i magen så löser sig!
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-12 kl. 19:28.
Citera
2023-10-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Du får kalla det trolleri.

Jag säger inte att hon förtjänade att dö. För det gjorde hon inte. Hon borde levt.

Men jag säger bara att om en människa beter sig som ett kräk mot andra, är elak och jävlig, då kan det slå tillbaks. Och det kanske var det som hände?

Förhoppningsvis släppt Johanna efter några år i fängelset. Livstid är inte rimligt om det förhåller sig så att T var ett kräk. Inte om man ser utifrån karma.

Sedan säger jag inte att T var ett svin, jag får bara den känslan. Och även Johanna och Maja har gett den bilden.
Du går på den bilden som två lögnare ger? Det går inte ljuga dummare än dom. Har du ens sett bild på kräken? Men absolut, tro på deras ord. Du kan inte ha många hjärnceller som gör den bedömningen.
Citera
2023-10-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Citat från aftonbladet, Clea Sangborn

-Sammanfattningsvis tycker jag att de här dagarna har gått bra. Jag hoppas att hon blir frikänd från mord, säger hon.

I första hand menar dock Clea Sangborn att Johanna Jansson snarare gjort sig skyldig till dråp eller misshandel.

– Det är de rubriceringar åklagaren har innefattat, och då hoppas jag på misshandelsbrott. Då jag tycker jag att hon ska få ungefär fyra år, säger hon.
slut citat

En otroligt korkad människa, Cleakräk Sangborn. Nästan så man tycker lite synd om henne, kan inte vara lätt att göra bort sig inför hela rättssamhället...

Hon ville att Johanna skulle frias från mord, ändå yrkade hon inte på att klienten skulle släppas...
Det sa ju även Gilberg
Citera
Medlem
G.Silverbanes avatar
Man får ju hoppas att psykopaten Maja får sitt straff ändå.. Finns folk som bara väntar på att få syn på henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det visar än en gång att man ska ljuga eller säga "inga kommentarer". Att säga sanningen kan stå dig dyrt.

Ja helt sjukt system... vore väl bättre o få rabatt på straff på sanningen tycker jag!
Citera
2023-10-12, 19:28
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Vadå inte gå tomhänt? Hon har hjälpt till att forsla bort liket samt ljugit och försvårat utredningen. Hon ska inte ha en krona och kommer inte att få det heller.

Hur mycket tycker du Toves anhöriga ska ha för lidandet? För att förlora en dotter/sambo och de 17 dagar dom var förtvivlade och letade efter henne?

Så hon har reda suttit av det straffet? vad heter det, inte gravskänding, men försla lik gravfridstörande eller något
Citera
2023-10-12, 19:28
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du går på den bilden som två lögnare ger? Det går inte ljuga dummare än dom. Har du ens sett bild på kräken? Men absolut, tro på deras ord. Du kan inte ha många hjärnceller som gör den bedömningen.

Jag har läst FUP och är rätt insatt. Jag får bara känslan av att T var ett svin.

Och sen bilderna på de från häktet är väl rätt missvisande också. Det finns andra bilder på de.
Citera
2023-10-12, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Precis! Jag tror inte heller Maja sov, jag tror hon var vaken, livrädd och höll för öronen och bad till gud. Det är hemskt men betyder fortfarande inte att man har mördat någon.

Om hon inte vågade ringa 112 eller springa ut ur lägenheten så borde hon absolut vägrat stiga in i bilen. Hon borde bara sprungit därifrån. Vad skulle Johanna ha kunnat göra åt det med ett lik i bilen? Hon hade varit tvungen att åka iväg själv.
Om nu Maja inte vågade ringa 112 eller springa ut ur lägenheten, så hade hon NU när hon satt i säkerhet i häktet kunnat öppna käften och gett Toves anhöriga svar och hjälpt till att säkra att Johanna fick ett kännbart straff. Gjorde hon det? Nej. För Maja tänker enbart på sig själv. Om hon hade haft en gnutta samvete för att hon inte vågade avbryta eller slå larm så hade hon försökt reparera tidigare misstag och göra bättre. Så agerar människor som ångrar sig.
Citera
2023-10-12, 19:30
Medlem
Lite förvånande är de men inte jätte att Maja släpps fri i väntan på dom, de är henne allt har handlat om egentligen hur allt ska sluta. Och med tanke på att hon släpps fri i väntan på dom kan man glömma allt som heter mord/vållande/dråp osv att göra, utan hon kommer bara dömas för Grovt brott mot griftefriden, och Johannas dom kommer antagligen stå fast (möjligtvis sänkas till 18år)
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-12 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in