2023-10-12, 17:31
Avslutad
Idioten är så korkad att hon tror att det varit okej om hon gjort samma inlägg från sitt privata konto. Hyllar man terrorister skall man definitivt inte arbeta inom nåt med statlig koppling över huvud taget. Personen är en extrem säkerhetsrisk.

Sveriges radio anställer bara såna människor. De fullständigt kryllar av dem. Samma människor som hyllar och spelar svensk gangsterrap dygnet runt för att stödja de gängkriminella både moraliskt och ekonomiskt. Det verkar vara en merit på SR att stödja terrorister. Cilla Benkö vill ha det så.
Senast redigerad av Juristen08 2023-10-12 kl. 18:07.
Citera
2023-10-12, 18:14
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det finns väl ingen arabisk tjej på P4 Sjuhärad. Eller arab överhuvudtaget. Den enda som verkar vara av icke svensk härkomst är ju den kvinnan som var judinna.

Såklart det gör. Finns massa människor som jobbar i kulisserna som inte är ansikten utåt.
Citera
2023-10-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hej

Såg en post på X (twitter) om att en person skrivit något stöttande till Israel på Instagram och då blivit kontaktad och attackerad verbalt från P4 Sjuhärads officiella konto för sitt stöd till Israel. Mycket obehagligt.

Någon anställd hamas aktivist som råkat skriva från fel konto dvs jobbets istället för sin privata?

https://x.com/fawazzat/status/1711336342276264009?s=46

Vem är hamas aktivisten?
Bör personen få sparken?

Fattar inte riktigt. "Vi använder inte twitter." säger ju Elin. Har de konton men använder det ej? För en sån där bock kan ju vem som helst skaffa. Är twitterkanalen legit?
Citera
2023-10-12, 18:46
Medlem
Flammarions avatar
Hur sakliga är vi Flashbackare själva då?

Jag förstår att ämnet är laddat med mycket starka känslor.
Men kan vi inte diskutera citatet ur ett sakligt perspektiv så ska vi kanske inte kasta den första stenen

Citatet ser ut som en uppmaning till just objektivitet. Personen skriver att "allt dödande är fel oavsett land".
Frågan som tas upp gäller en upplevd snedvridning till Israels favör. Det borde kunna bemötas sakligt.

Men är det intellektuellt hederligt att skriva att personen är en "Hamas-aktivist" enbart på grund av det inlägget?
Citera
2023-10-12, 18:52
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Men kan vi inte diskutera citatet ur ett sakligt perspektiv så ska vi kanske inte kasta den första stenen

Citatet ser ut som en uppmaning till just objektivitet. Personen skriver att "allt dödande är fel oavsett land".
Frågan som tas upp gäller en upplevd snedvridning till Israels favör. Det borde kunna bemötas sakligt.

Men är det intellektuellt hederligt att skriva att personen är en "Hamas-aktivist" enbart på grund av det inlägget?
Skriver man ur sig en sådan där drapa till en helt random människa som dök upp i jobbets kommentarsfält (där man gissningsvis sett rätt mycket genom åren) så jo, då är man aktivist
Citera
2023-10-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Skriver man ur sig en sådan där drapa till en helt random människa som dök upp i jobbets kommentarsfält (där man gissningsvis sett rätt mycket genom åren) så jo, då är man aktivist

Precis, det är helt okej att vara aktivist men SR och SVT ska inte anställa aktivister och avlöna dem med skattepengar.
Citera
2023-10-12, 19:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det finns väl ingen arabisk tjej på P4 Sjuhärad. Eller arab överhuvudtaget. Den enda som verkar vara av icke svensk härkomst är ju den kvinnan som var judinna.
Jo, det finns en "arabisk tjej" på P4 Sjuhärad.

Jag gjorde lite enkelt detektivarbete och tipsade Faw Azzat om det tidigt efter att hon postat skärmdumpen. Av någon anledning finns inte Chérin Omari med i någon lista över anställda på SR:s hemsidor, men hon angav på sin Linkedin (som nu är borttagen sedan mitt besök 9/10) att hon jobbade på SR och utöver svenska behärskar arabiska. Vad jag har kunnat se är efternamnet Omari arabiskt och det finns en känd släkt Al-Omari där nere.
Hon har gjort reportage för P4 Sjuhärad, men verkar vara anställd på P4 Göteborg av vad jag kunde bedöma.

Jag har skrivit två inlägg på X om saken.
https://twitter.com/Grisbrottaren/status/1711353900521906198
https://twitter.com/Grisbrottaren/status/1712133512604553264

Inslag av Chérin på P4 Sjuhärad:
https://sverigesradio.se/artikel/eva-76-attackerades-av-alg-en-fruktansvard-upplevelse
https://sverigesradio.se/artikel/borasbor-glads-over-fem-centimeter-sno-vantas-regna-bort-i-eftermiddag

Det verkar ha blivit en s k trådsanning att Elin skulle vara delinkventen, så jag har inte följt det här spåret längre. Men det verkar ju lite märkligt att hennes Linkedin har försvunnit nu sedan incidenten.
Dessutom var mitt intryck från början att det var frågan om en "palestinier", eftersom det var lite märkligt att kasta sig över en helt okänd privatperson och skicka ett så känslosamt meddelande. Det är knappast något en vanlig svensk vänstertjej med palestinasjal skulle göra.
Citera
2023-10-12, 19:39
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Detta är också problemet i ett nötskal. Det får inga konsekvenser för dem.

Problemet är även att SD lovade att rensa i vänsterträsket SVT/SR men gör inte en skit. Eller snarare liberalerna ser till att SD får inget inflytande inom detta område.
Citera
2023-10-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Problemet är även att SD lovade att rensa i vänsterträsket SVT/SR men gör inte en skit. Eller snarare liberalerna ser till att SD får inget inflytande inom detta område.
Kommer inte att hända någon "rensning" ditt sinnessvaga högertroll.
Svenska folket har alltid svt/sr i topp när det gäller förtroende.
Men lycka till med din sagovärld.
Citera
2023-10-12, 20:14
Medlem
Wajis avatar
Har vi fortfarande inte fått fram namnet på vänstermuppen? Automatisk uppsägning ska ske för en sån här vidrig person. Men det är ju ju typiskt att de värsta terroristerna i vårt land jobbar på SVT eller Sveriges radio. EN lekstuga för IQ befriade människor är vad det är.

Häng ut svinet så får vi se när personen kom till Sverige och börja med.
Citera
2023-10-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det är inte så det fungerar i svensk politik. Det pågår en public service utredning, men vi får vänta länge på förändringar.

Utredningen gäller villkoren för public service från 2026-2033, och det är den tidigare kristdemokratiska partiledaren Göran Hägglund som leder kommitténs arbete.
https://www.svt.se/kultur/sa-kan-politikerna-forandra-public-service
Citera
2023-10-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Sveriges radio anställer bara såna människor. De fullständigt kryllar av dem. Samma människor som hyllar och spelar svensk gangsterrap dygnet runt för att stödja de gängkriminella både moraliskt och ekonomiskt. Det verkar vara en merit på SR att stödja terrorister. Cilla Benkö vill ha det så.

Don't hate the player, hate the game. Nu lyssnar jag inte på svensk hiphop men finns inget som lärt mig så mycket om den undre världen som amerikansk hiphop från 90-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in