2023-10-12, 18:58
Medlem
Vilken twist såg man inte komma.

Värre lär det väl bli när den andra får 5-6 år bara säkert.
Citera
2023-10-12, 18:58
Medlem
henkesss avatar
Sverige i ett nötskal, av vad man läst så är det solklart att Maja var minst lika delaktig i det hela. Ljuger som en dåre gör hon också. Några stackars okunniga satar i tråden verkar dock glada och tycker rättvisa har skipats. Men det visar bara på hur ointelligenta vissa i tråden är.
Citera
2023-10-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hennes liv i Sverige är i princip över ändå. Hon må vara frisläppt men svenska folket kommer inte att glömma hennes ansikte och alternativ media kommer utan tvekan att rapportera om vad hon har för sig.

Hennes enda chans att kunna skaffa sig ett hyfsat bra liv nu är att byta identitet och flytta utomlands.

Maja lär nog till att få ett rent helvete i frihet. Vilken arbetsgivare vill ha en person anställd som har suttit häktad?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Håller med, känns som han var mer för att öppna upp för den riktiga sanningen, kanske Rullman till slut insåg vad han höll på med och att byta jobb var den bästa lösningen både för han och fallet.
Håller med dig där.
Tycker personligen att Rullman väckte åtal med en utredning som haltade, vitala bitar var inte utredda, det inte var komplett.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Bra i så fall. Men hur stor är risken att detta hamnar i HD?

Hd tar upp ca 6% av överklagade fall så inte stor. Men med tanke gällande uppmärksamheten fallet fått så ökar den chansen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det går inte att jämföra med ditt scenario. Du vet när du knuffar ut någon för 100m att det kan leda till döden. Men ingen kan rimligtvis ana att ett kort stryptag kan döda någon!

Men ett kort stryptag kan inte döda nån, vem försöker de inbilla?
Citera
2023-10-12, 19:00
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Dom allra flesta svenska har inte den blekaste aning om vem hon är

Haha, jo. Alla som tittar på och läser nyheter vet precis vem hon är. Hon har dessutom ett utseende som vem som helst kan känna igen.
Citera
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Maja lär nog till att få ett rent helvete i frihet. Vilken arbetsgivare vill ha en person anställd som har suttit häktad?

Hon kan ju byta namn. De kan inte se det så länge hon inte döms. Men det gör hon ju iof. För gravfridsbrott.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket är en annan diskussion, eftersom det varken i detta fall eller i Mats Alm fanns andra som kunde vara gärningsmän.

Du försöker flytta fokus. En ung tjej är död. Hon fick aldrig leva sitt liv. Hennes anhöriga är dömda till en livstidsdom, en livstid av sorg och saknad. Deras lilla, lilla ljus i mörkret var att de skulle få upprättelse av domstolen. Det nekades dem. Och du tycker att det viktiga är att flytta fokus till Quick. Hur kan du se dig själv i spegeln?

Mordet är naturligtvis djupt beklagligt man på vilket sätt skulle föräldrarnas situation förbättras av att en en person som inte var inblandad i dödandet skulle dömas för mord. Quick är ett exempel hur fel det kan gå om man faller undan för en pöbel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Jag tycker hela diskussionen med om hon dog av kräkning eller inte är konstig. Om jag knuffar nån som då faller ner 100m och dör så är jag oskyldig då eftersom knuffen inte dödade utan fallet gjorde det?! Eller? Knepigt och dumt, men jag har iofs inte följt med så mycket i detta, jag kanske missar nåt?

Ja det är rent nonsens.

TT blev mördad på ett brutalt sätt, genom att få en tung vikt på bröstkorgen, 70 kg och bli ihjälstrypt, ett uppenbart MORD.

Det är mer regel än undantag att det råkar komma upp lite maginnehåll när någon sitter på en och när man blir ihjälstrypt men givetvis är inte det dödsorsaken och även om det skulle vara det rör det hä sig om ett uppenbart MORD.

Att den här diskussionen ens uppkommit pga en inkompetent och desperat "advokat" är djupt beklagligt och ett enormt onödigt slöseri med skattemedel, tid för att inte tala om kränkningen mot de anhöriga.
Citera
2023-10-12, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Vadå inte gå tomhänt? Hon har hjälpt till att forsla bort liket samt ljugit och försvårat utredningen. Hon ska inte ha en krona och kommer inte att få det heller.

Hur mycket tycker du Toves anhöriga ska ha för lidandet? För att förlora en dotter/sambo och de 17 dagar dom var förtvivlade och letade efter henne?
Du verkar klaga - höj till 1.5 miljoner i skadestånd till Maja - tänk på att Maja var skit rädd för mördaren som Maja såg rakt i ögonen - fy f***n vad hemsk situation för Maja . .

Nu ska jag gå och lägga mig. Det är förenat med slut diskuterat.
Citera
2023-10-12, 19:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Skulle säga att majoriteten vet mycket väl vem hon är och att hon är en v de som mördade tove.

De är dina fria fantasier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in